Hyvä Joulumieli -kampanjan lahjakortti ongelma!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ollaan joskus saatu se ja minun mielestä me kyllä ostettiin sillä myös vaippoja ja korviketta lapselle silloin. ainakin täällä on niin että kunhan et tupakkaa ja alkoholia osta niin kaikki muu menee sillä kortilla...

Mä oon joskus saanu diakonilta ruokasetelin millä sai neljälläkympillä ostaa ruokaa, antaja laitto erillisen maininnan siihe lappuun, että saa ostaa myös korviketta vauvalle. Muuten ei olisi saanut. Vaippojakaan ei sillä voinut ostaa. Eli ota selvää ennenku lappaat korviketta tai vaippoja kärryyn jos niihin ei ole omaa rahaa.. Ja joo, ne eritellään siinä kassalla. eli ensin laitat ne mitä maksat sillä ruokasetelillä ja loput pesuaineet ja muut mitä ette syö niin ne laitat sitte vasta sen ruokasetelihomman jälkeen..
Ruokaa on ne kaikki syötäväksi tarkoitetut asiat kaupassa ja mehut jne, kuuluu siihen samaan.. Vauvan korvikkeita ei jokapaikassa ruuaksi lasketa, mut muut kyllä..

Ei voi olla noin vaikeaa. Ostat jotain kuivatavaraa sitten kaappeihin, tai jos sulla on pienet ruokakaapitkin niin anna se lahjakortti jollekin joka OIKEASTI tarvitsee sitä eikä ala saivarrella ja inistä ja tehdä ongelmaa asiasta, jossa ei normaaliymmärryksen omaavilla ihmisillä mitään ongelmaa ole.
Sitä ei voi antaa,koska siinä on nimi ja pitää todistaa henkilöllisyys. Tietty voi ostaa kaverille sillä.

Onkohan se köyhyys sittenkään sun suurin ongelma... Ruokatavaraa on kaikki syötäväksi kelpaava, mutta esim vaippa tai legopaketti ei ole elintarvike. Ruokaa on myös esimerkiksi jauhot ja kuivahiiva, jotka eivät kaipaa jääkaappia tai pakastinta ja jotka helpottavat jatkossa sun köyhyyttä, kun leivot leipää itse.
Saako energiajuomia. Olutkin on juotavaa,sitä ei saa:D Karkit on syötävää,prismassa sanoi niitä ei saa tuolla kortilla.eli ostakaa vaan perusruokaa,maitoa,mehua.

Yhteistyössä