hyvä syöttötuoli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen samaa mieltä noista "vanhanmallisista" tuoleista, ovat tosi kiikkeriä. Meillä on Tripp trapp ja siihen olemme olleet todella tyytyväisiä. Siitä lapsi saa oman tuolin periaatteessa koko loppuiäkseen.

höh.. ei meidän "vanhanmallinen" syöttäri ainakaan oo mitenkään kiikkerä eikä oo lapsi sitä kertaakaan saanut kaadettua. Tosin naapurin tripptrappia keinutti sivusuuntaan aika pelottavan näköisesti.

Ikeassa myydään sellaisia muovisia syöttötuoleja (metalliputkijaloilla), joissa on lapselle pöytä samassa. Tuoli on korkea, joten lapsi pääsee syömään muun perheen kanssa samalla tasolla ja sen jalat ei taitu mihinkään. Ei kovin edustavan näköinen, mutta halpa ja kätevä on...

AIVAN loistava on tuo ikean muovi tuoli =)

Meillä on kotona tripp trapp. Todella hyvä ja pitkäikäinen tuoli on. Ostin sen kun kehuttiin, ettei lapsi pääse siitä itse nousemaan. Meidän hoikkeliini tyttö mahtuu hyvin itse välistä nousemaan. Vaikka laitan tyynyn selän taakse.

Ja Tripp tarappia ei ole saanut edes keikkumaan vaikka miten siinä yrittää välillä roikkua.

Mutta meillä on mökillä tuo Ikean tuoli. Kevyt ja älyttömän helppo puhdistaa ja toimii loistavasti. Meinasin jo viedä tripp trapin mökille ja tuoda tuon muovituolin kotosalle. Iahn laiskuuttani tuon puhdistamisen helppouden takia.

Molemmissa on puolensa =) Ja toki hintaero Ikean tuoli ja tripp trappin kanssa on aika huikea.

Jos meillä olisi tuo muovituoli kotona, pesisin senkin varmaan laiskuuttani tiskarissa =D Ehkä ;)

Hermot meinaa välillä mennä kun hinkkaa tuota tripp trappia rätti kädessä puhtaaksi. Kun puista tuolia ei oikein voi suihkun allakaan pudistaa.

Minä puolestani vannon Tripp Trappin nimiin :). Meillä on molemmilla lapsilla omansa, sillä 5-vuotiaskin vielä istuu tuolissa mielellään. Taapero pääsi tuolissaan seisoma-asentoon jossain vaiheessa, mutta kun laskimme jalkatuen riittävän alas ei seisomaan nouseminen enää onnistu. Tuolin puhtaana pitäminen ei ole ollut minulle ongelma, sillä olen muutenkin keittiön osalta aika tarkka siivoaja -inhoan muruja ja tahroja lattialla. Toinen suosikkituoli on Hokku Pokkus -tuoli, sellaisen kuskasimme mummolaan. Niitä kun löytyy välillä kirppareilta tosi edullisesti :).

Miellä kotona tripp trapp jamatkatuolina tuo edellä mainittu ikean antilooppi. Se on hyvä, kun jalat lähtee irti helposti ja näin sen ottaa pidemmille reissuille hyvin mukaan.
Kotona tripp trapp ehdoton -kivan näköinen, eihän vauvan kodin tarvitse tyylistä luopua.
Aarikalla on (tai ainankin oli) tosi kauniita syöttötuoleja, oikeita kulta-aikaisia design tuotteita. Mutta taitaa hinta olla sen mukainen.

Meillä on Artekin syöttötuoli lainassa. Poikamme 10 kk saa sitä heilutettua niin siinä istuessaan, kuin lattialla seistessään. Muuten olen tuoliin tyytyväinen.

Luulin, että Tripp Trapp on kallis, mutta surffailin äsken ja huomasin, että se on 149 euroa ja Artek 330 euroa!

Ikean kahvilassa on tullut testattua se muovinen ja erittäin toimiva se kyllä on.

Meillä vanha pöydäksi taittuva syöttötuoli -hyvin toimii. Tuo Ikean tuoli oli hyvä vinkki (eipä ole tullut ajatelleeksi) matka/mummola käyttöön, kiitos siitä!

Tripp Trapp ehdottomasti. Voi testata esim. Stockan kahvilassa Jumbossa ja monessa muussakin paikassa olen nähnyt.
Tuosta hinnasta vielä, että pienelle lapselle kyllä pitää ostaa turvakaari ja se maksaa erikseen muistaakseni 29€. Ja jos haluaa pehmusteetkin niin ne myös maksaa tuon 29€.

Meillä on ihan se perinteinen, pöydäksi taittuva syöttötuoli. Vielä ei ainakaan ole ollut pelkoa kaatumisesta, lapsi on nyt pian 1v 1kk. Tosi leveä alaosa mielestäni tässä meidän tuolissa, joten ei sitä kovin helpolla saa kaatumaan. Enkä siihen kyllä yksinään jättäisikään istumaan, ilman valvontaa siis.
Meille on tämä kelvannut vallan mainiosti.

meillä on myös ihan perus "vanhanmallinen" tuoli, ei siis taittuva, vaan suorilla jaloilla.
Olen ollut todella tyytyväinen; on tukeva ja tilava, eli käy isommallekin, mutta pienempikin pysyy kyydissä, ja edullinenkin on. ei ainakaan meillä ole keikkunut tai kaatuillut. Tosin silloin lapsi saattaa saada tuon nurin, jos tuoli on pöydän ääressä tms. niin, että lapsi saa jaloilleen tukea, ja pääsee "potkaisemaan" tuolin nurin.
Eikä meillä kyllä anneta tuolia keikutella maasta käsinkään, mutta tukevalta tuo vaikuttaa.
Tällähän on monia valmistajia, en sitten tiedä, onko valmistajien kesken eroja, meillä on lastentarvikkeesta ostettu, kotimainen tuoli, mutta valmistajaa en kyllä muista, olen ottanut sen tarran irti. Ei kuitenkaan ole artekin tms, vaan joku muu. Hintaa oli 50-60€

Mummolassa on emman"tripptrapp-kopio", ja se on huono. Istuinosa on niin pieni, että lapsi ei mahdu istumaan pehmusteen kanssa lainakaan, ja "turvakaari" on niin matalalla, että ipana pääsee kiipeämään pois, eli on vaarassa pudota. En pidä ko. tuolista yhtään, enkä kyllä voi suositella muillekaan.
Käytännöllinenhän se kyllä on, kun on säätömahdollisuuksia ja muuntelumahdollisuuksia, mutta ainakaan syöttötuolina ei ole lainkaan toimiva.

Meillä myös Tripp Trapp ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu. Ainoastaan tavallista kangasta olevat pehmusteet ovat huonot, koska likaantuvat herkästi ja vaikeat irrottaa pesuun. Muissa syöttötuoleissa meidän neiti saa aina vedettyä jalkansa ulos ja nostettua pöydälle :)

Meillä oli esikoisella perinteinen puinen suorajalkainen syöttäri (sama kuin taitettava mutta siis suorajalkainen). Toimi loistavasti, ei koskaan mitään ongelmaa/pelkoa että kaatuisi tms. Mutta lapsi olikin rauhallista sorttia. Eläväistä sorttia oleva kakkonen sai tuolin kaatumaan heti kättelyssä, ei auttanut sitomiset tms. Vaihdettiin Tripp Trappiin ja se on loistava. Pysyy pystyssä ja on tukeva. Suosittelen lämpimästi.

Perinteisessä syöttärissä pehmusteet oli aika pitkään välttämättömät, istuinosa oli niin suuri. Tripp trappiin en ostanut kun katsoin että istuin osa on paljon kapeampi ja en ole kaivannutkaan sitä vaikka poika on hoikkanen.

Meillä on Ikean massiivipuinen Gulliver. Aivan mahtava tuoli! Tukeva ja jalat tarpeeksi kallistetut, vauva ei saa tukea vasten siihen seisomallakaan kaadettua saati heilutettua. Muutenkin mun mielestä hyvä design ja nätti pyökin väri :) Hinta tais olla 49€ eli hinta/laatusuhde aivan erinomainen!

peppille vinkki: tiesitkö, että tripp trapin pehmuste irtoaa kätevästi pesuun, kun irrotat turvakaaren? siis silleen painamalla kaarta, ei tarvitse purkaa koko tuolia ruuveineen!!
Otat turvakaaren pois nahkaisesta haarapalasta ja pehmustett irtoaa näppärästi!!

Meillä on kotona se Emman versio TrippTrappista. Ihan vastaava, jalat menee vaan eritavalla ja ollaan oltu siihen tyytyväisiä. Ei saa kaatumaan ja ei pääse tuolista pois...ainakaan vielä, 1v 2kk. Ja se menee tosiaan sitten pitkälle se tuoli. Ja hintakaan ei ole paha, pelkkkä tuoli muistaakseni 59 egeä ja pehmuste 18 ja se on sellanen hyvä mis on jotain "rautoja" sisällä että istuu hyvin. Vertaan TrippTrapp, jonka hinnaksi tulee yli 200 euroa. Mummolassa on se perinteinen pöydäksi muuntuva, muuten ok, mutta pääsee itse ylös.

Käytiin lomareissulla Vantaalla ja ostettiin A-T Lastenturvasta Geuther Nico-syöttötuoli.Olemme olleet tosi tyytyväisiä.Itse tuoliosa vain nostetaan jalustan päälle,on tukeva ja sen tuoliosan voi ottaa vaikka mukaan kyläreissulle."Jalustasta" saa pöydän kätevästi kääntämällä sen toisin päin.Tuoliosassa on itsessään pöytälevy,jonka voi myöhemmin irrottaa ja käyttää sitten tuolia jakkarana.Vaikea selittää,mutta käy katsomassa Lastenturvan nettisivuilta.Voi tilata postinkin kautta.Ja hinta on edullinen,69€.(Perinteinen malli oli siellä n.59€ ja se perinteinen,josta saa pöydän ja tuolin,89€).Suosittelemme lämpimästi!

Meillä myös on tuo emman "tripptrapp" kopio. On toiminut käytössä todella hyvin ja on tukeva. Joku moitti tuolia ahtaaksi, mikäli turvakaari ja pehmuste on paikoillaan. Meillä ei kyllä ole ollut mitään vaikeuksia saada 11 kg poikaamme mahtumaan tuoliin. Mielestäni on ihan hyväkin, ettei tuolissa kovin kamalasti ole ylimääräistä tilaa; meidän vesselimme ainakin kiikkuu heti tilavammista tuoleista pois:) Mutta makuasia..

meillä se perinteisenmallinen, pöydäksi taittuva. käytössä ollu nyt 10v. ja hyvin on toiminut. kaatunu ei kertaakaan. kaikki muksut tosin on myös kiivenneet itse tuoliin ja pystyssä on pysynyt. ylös pääsee siinä kyllä nousemaan, mutta käytössä on turvavaljaat.
ja vaikka on puuta,niin olen aikaajoin pessy koko tuolin suihkun alla ja siis edelleen käytössä.
suosittelen.

itse en perustanut triptrapista sen takia että oli kallis ja en kuitenkaan olisi jatkokäyttänyt. lapsemme ovat syöttötuoli-iän jälkeen istuneet normaaleissa tuoleissa niinkuin muutkin.

Olenko hieman erikoinen,kun en tykännyt yhtään tuosta tripp trapp tuolista?!
Aivan kamala!!!!
Kokeiltiin sitä joskus stockalla ja en tykännyt yhtään,joten ostimme aivan tavallisen syöttärin.

Meillä myös ihan perinteinen malli. Siis puinen, pöytä-tuli-yhdistelmäksi taittuva.
On kelvannut meillä vallan mainiosti. On tukeva ja helppohoitoinen, eikä ollut kallis.
Meille tuo kuuluisa, mielipiteitä jakava, tripp trapp oli aivan liian kallis, ei sitä edes harkittu. Turha ostaa luxusta, jos ei sitä tarvitse.

Yhteistyössä