Hyvä talvihaalari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nubbe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nubbe

Jäsen
20.05.2007
222
0
16
En vielä tiedä, pitäisikö hankkia seuraavaksi kosteussuojattu vai tavallinen talvihaalari.

Viime talvena hankin ekasta telmijästä innostuneena reimatecin, mutta lapsi tuntuu hikoavan siinä aika lailla j ajos huonosti käy niin se on jäänyt jo pieneksikin kun talovihaalarin aika koittaa. Lisäksi en löytänyt reiman sivuilta mainintaa valmistusmaasta ja tietty mieluiten suosisin kotimaista. Ainakin jos maksan sikahinnan.

Mutta mitkä ovat oikeasti parhaat haalarit? Kosteussuojalla tai ilman ja jos on vähemmän tunnettu merkki niin voisiko suosittelija ystävällisesti laittaa että mistä kannattaa etsiä? Kiitos!

Minä valitse haalarin aina yhdellä perusteella: mikä sopivankokoinen haalari kirppiksellä sattuu silloin olemaan, kun olen ostoksilla. Kriteeri on toiminut hyvin jo useita vuosia, ja lapset ovat olleet tyytyväisiä :-)

Lassietec on hyvä, mutta ihan pienelle ehkä jäykähkö. Ihan perus Lassie missä pyllynseutu ja polvet supratechiä on meidän haalarivalinta. Ei oo kauheen kallis ja supratech pitää vettä ja on kestävyydessä sama kuin superRemu tai reimatec+.

Jos täysin kotimaisen Suomessa valmistetun kosteusuojahaalarin haluat, vastaus on rasavil. Ihanan notkeita ja hyviä pukuja, mutta mitoitus on niukka eli jos lapsi esim. 100cm, ottaisin 110 centtisen puvun. Rasavilin napakka vyötärö pitää kyllä puvun kohdillaan.

Meillä ollut remua, reimatecia ja rasavilia ja eniten olen tykännyt rasavileista.

rasaviltuote . fi

http://www.selja.fi/product_catalog.php?c=59

Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Minä valitse haalarin aina yhdellä perusteella: mikä sopivankokoinen haalari kirppiksellä sattuu silloin olemaan, kun olen ostoksilla. Kriteeri on toiminut hyvin jo useita vuosia, ja lapset ovat olleet tyytyväisiä :-)

samoin! miksi maksaa satasia kun kympilläkin saa tosi hyvän ja uutuuden kankeus siinä jo pehmentynyt

Meillä ollut parhaita Rasavil (kotimainen) ja Lenne (tää taitaa olla edullisempi). Ovat kevyitä ja taipuisia, vedenpitäviä ja kestää kulutusta! Löytyy lastenvaateliikkeistä. Rasavilin rukkaset tosin on tosi karkeita sisäpinnalta (pesu pehmittää), Lennen rukkaset on parempia.

ja kannattaa muistaa oikea kerrospukeutuminen kun ostaa niitä kosteussuojattuja pukuja ni ei tarvi tulla tänne sittte kitiseen ku lapsi hikoaa/palelee uudessa reimatec/lassitec/rasavil puvussaan.

Alkuperäinen kirjoittaja a ja o :
ja kannattaa muistaa oikea kerrospukeutuminen kun ostaa niitä kosteussuojattuja pukuja ni ei tarvi tulla tänne sittte kitiseen ku lapsi hikoaa/palelee uudessa reimatec/lassitec/rasavil puvussaan.

Näin!
Itse hikoan fleece-vaatteissa, joten lapsillakin suosin 100% villaa.

Ostettiin viime talvena lähi prismasta ice peak kosteussuojattu talvihaalari noin 50e taisi maksaa,ei mielestäni kohtuuton hinta kun hyvällä tsäkällä menee koko tämänkin talven :D Eikä väliasua tarvinnu laittaa ku vasta toosi kovalla pakkasella.

Jonathanista ja Rasavilistä meillä kului heti polvet karheaksi ja sitten kastuivat helposti. Lassien supratec on paras hinta-laatu suhteeltaan. Supratec on kestävää ja pitää hyvin vettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lassie:
Jonathanista ja Rasavilistä meillä kului heti polvet karheaksi ja sitten kastuivat helposti. Lassien supratec on paras hinta-laatu suhteeltaan. Supratec on kestävää ja pitää hyvin vettä.

meillä ol itytöllä viime talven jonathan gondura haalari ja vaikka kuinka ryömi ja konttas hiekoitushiekallakin niin mitään jälkiä ei ole polvissa!

Alkuperäinen kirjoittaja miisku:

meillä ol itytöllä viime talven jonathan gondura haalari ja vaikka kuinka ryömi ja konttas hiekoitushiekallakin niin mitään jälkiä ei ole polvissa!

Toki cordura kestää paremmin, mutta näkyy myös hinnassa. Tarkoitin tekstillä ihan Jonathanin ja Rasavilin perushaalaria. Tuo supratech on yhtä hyvä kuin cordura, mutta hinta huomattavan paljon halvempi.

Alkuperäinen kirjoittaja miisku:

Toki cordura kestää paremmin, mutta näkyy myös hinnassa. Tarkoitin tekstillä ihan Jonathanin ja Rasavilin perushaalaria. Tuo supratech on yhtä hyvä kuin cordura, mutta hinta huomattavan paljon halvempi.

mutta jonathan pitää mun mielestä paremmin kosteutta..ei ainakaan kertaakaan kastuntu läpi viime talven sateissa!

Meillä oli viime talvena Jonathanin haalari ja hyvin pysy poika lämpimänä sen kanssa, käytettynä ostettiin ja hoiti hommansa mallikkaasti. Tänä talvena on tulossa käyttöön Lennen, saa nähä mitä siitä tykätään.

Yhteistyössä