Hyväksytkö homoliitot?

mä olisin ainakin kuollut jos iskä olis kertonut mulle menkoista kun ne alko mulla 12-v:nä.onneks äiti pysty kertoon ku pelästyin miks pikkareissa oli verta. enkä haluis iskän kans puhuu noista asioista viäkään vaik oon 15.

En hyväksy. Ihan vaan siitä syystä, että jos pari menee naimisiin kirkossa niin se on väärin. Ei kirkon tarvitse suostua raamatun vastaan toimimaan. Ja en itse ole uskovainen, enkä kuulu kirkkoon. Mutta minusta vaan on ihan omituista, jos homo haluaa mennä kirkossa naimisiin. Homonhan ei pitäisi edes uskoa raamatun sanaan, koska siellä ei suvaita homoutta. Kertokaa mulle: MIKSI homo haluaa edes mennä kirkossa naimisiin??

Ja homohan ei saa olla uskovainenkaan? :D

Toivon totisesti, että homotkin saavat samat oikeudet kuten heterotkin niin avioliiton kuin adoption suhteen. Adoptioprosessi on tiukka ja tiukka se olisi kaikille. Ja maita on joihin ei edes kaikki heterotkaan kelpaa adoptiohakijaksi.

Jos varas on uskovainen, niin pitäisikö suvaitsevuuden takia hyväksyä tämän varkaudet?

Ei, varkauksia ei tarvitse hyväksyä. Ihminen tietää varastaessaan tekevänsä väärin. Silti varkaan voi hyväksyä ihmisenä.

Homot eivät tee edes mitään väärää, miksei heitä voisi hyväksyä ihmisinä?

Ja uskosta en pahemmin tiedä, mutta eikös Jumala rakasta meitä kaikkia?

Tiedätkö, sinua Piparisuu ei voi voittaa, joten en lähde edes yrittämään :) Olen ihan tyytyväinen elämääni oman suvaitsevuuteni kanssa kaikenlaisia ihmisiä kohtaan, (jos kukaan edes suvaitsevuuttani edes kaipaa!) ja niin toivon muidenkin olevan sen pienen hetken jonka yritämme tällä maapallolla yhdessä olla vikoinemme.

Ei, varkauksia ei tarvitse hyväksyä. Ihminen tietää varastaessaan tekevänsä väärin. Silti varkaan voi hyväksyä ihmisenä.

Homot eivät tee edes mitään väärää, miksei heitä voisi hyväksyä ihmisinä?

Ja uskosta en pahemmin tiedä, mutta eikös Jumala rakasta meitä kaikkia?

Tietenkin itse hyväksyn homot ihmisinä, pari homoa kuuluu kaveripiiriinkin. Ja uskon, että Jumala rakastaa myös homoja aivan yhtälailla kuin sinua ja minuakin synnistä huolimatta. Ei rakkauden tarvitse loppua syntiinkään. Eipä taida täällä ollakaan synnitöntä ihmistä, joten eiköhän kaikki olla lopunviimein samalla viivalla.

On eriasia hyljeksiä itse ihmistä kuin hyväksyä se pahanteko, mikä ei ole sallittua.

Voit olla avuksi itse varkaalle hänen muissa henkilökohtaisissa asioissa, mutta ei sun tarvitse silti hyväksyä itse varkautta. se, että et hyväksy hänen varastamista, ei tarkoita, että se itse ihminen olisi toisen silmissä sen "huonompi".

Eipä taida kirkkokaan laittaa porttejaan kiinni homoille, mutta ei silti kaikki papit haluaisi siunata itse homoliittoa. Nämä asiat ovat eriasioita keskenään.

Missä kohtaa Raamattua - tarkemmin sanoen Uutta Testamenttia - Jeesus - siis Jeesus, ei hänen fanikerhonsa tai joku muu vanha käpy - sanoo (mielellään alkuperäiskielellä ettei tule noloja käännösvirheitä), että homot joutuvat helvettiin tai että homous on suuri synti tai että homoista ei ole lasta kasvattamaan?

Kysyin tuota jo aiemmin, mutta eipä kukaan teistä jeesustelijoista vastannut. Käsittääkseni Jeesus saarnasi lähimmäisen rakkautta ja sanoi jotain siihen suuntaan, että älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.

Tietenkin itse hyväksyn homot ihmisinä, pari homoa kuuluu kaveripiiriinkin. Ja uskon, että Jumala rakastaa myös homoja aivan yhtälailla kuin sinua ja minuakin synnistä huolimatta. Ei rakkauden tarvitse loppua syntiinkään. Eipä taida täällä ollakaan synnitöntä ihmistä, joten eiköhän kaikki olla lopunviimein samalla viivalla.

Jotenkin teillä aina löytyy "pari homoa kaveripiiristä" kun tulee puhe teidän ennakkoluuloistanne ja suitsuttamastanne suvaitsemattomuudesta. "En mä oo rasisti, mulla on pari neekerikaveria!"

Suhtaudun homoliittoihin samalla tavalla kuin heteroidenkin välisiin liittoihin: minua kiinnostaa vain oma liittoni. Miksi minun pitäisi olla muiden avo/avioliitoista tai rekisteröitymisistä mitään mieltä? Jokainen saa tehdä niin kuin itselle ja kumppanille sopii. Mitä onnellisempia ihmisiä yhteiskunnassamme on, sitä parempi meidän kaikkien on olla. Siksi on tyhmää ainakaan vastustaa toisten onnea. Siksi myös äänestin seurakuntavaaleissa tämän kysymyksen perusteella ehdokasta, joka oli homoliittomyönteinen.

[QUOTE="vieras";24593868]Missä kohtaa Raamattua - tarkemmin sanoen Uutta Testamenttia - Jeesus - siis Jeesus, ei hänen fanikerhonsa tai joku muu vanha käpy - sanoo (mielellään alkuperäiskielellä ettei tule noloja käännösvirheitä), että homot joutuvat helvettiin tai että homous on suuri synti tai että homoista ei ole lasta kasvattamaan?

Kysyin tuota jo aiemmin, mutta eipä kukaan teistä jeesustelijoista vastannut. Käsittääkseni Jeesus saarnasi lähimmäisen rakkautta ja sanoi jotain siihen suuntaan, että älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi. [/QUOTE]

Homojen lapsien kasvakseen ei taida löytyä Raamatusta tekstiä. Itse en ainakaan äkkiseltään muistaisi, että sellainen olisi tullut vastaan. Itse olenkin vastannut näihin aiheisiin ihan omalla ajatuksella, enkä ole kertaakaan itse puhunut Raamatusta.

Mutta homoudesta lukee kyllä uudessa testamentissa esim.
Room.1:26
Room.1:27
Room.1:32
1Kor.6:9
1Kor.6:10
1Kor.6:11
1Tim.1:8
1Tim.1:9
1Tim.1:10

Nyt valitettavasti mulla ei ole noista kohdista mitään alkuperäistekstiä, mutta jos oikein sua kiinnostaa, niin voisin saada sellaisen viikonlopuksi, kun pääsen noihin eri Raamatun versioihin ja opuksiin.

Vanha testamentti:

1Moos.19:1
1Moos.19:2
1Moos.19:3
1Moos.19:4
1Moos.19:5
1Moos.19:6
1Moos.19:7
1Moos.19:8
1Moos.19:9
1Moos.19:10
1Moos.19:11
1Moos.19:12
1Moos.19:13
3Moos.18:22
3Moos.18:29
3Moos.20:13

1. Kirje roomalaisille:

24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

Vanha testamentti:

Ovatko Mooseksen kirjat mielestäsi Uudessa Testamentissa?

Homojen lapsien kasvakseen ei taida löytyä Raamatusta tekstiä. Itse en ainakaan äkkiseltään muistaisi, että sellainen olisi tullut vastaan. Itse olenkin vastannut näihin aiheisiin ihan omalla ajatuksella, enkä ole kertaakaan itse puhunut Raamatusta.

Mutta homoudesta lukee kyllä uudessa testamentissa esim.
Room.1:26
Room.1:27
Room.1:32
1Kor.6:9
1Kor.6:10
1Kor.6:11
1Tim.1:8
1Tim.1:9
1Tim.1:10

Nyt valitettavasti mulla ei ole noista kohdista mitään alkuperäistekstiä, mutta jos oikein sua kiinnostaa, niin voisin saada sellaisen viikonlopuksi, kun pääsen noihin eri Raamatun versioihin ja opuksiin.

Ja noissako on suoria lainauksia Jeesukselta eivätkä ne ole esimerkiksi Paavalin omia tulkintoja ja höpötyksiä?

[QUOTE="vieras";24594077]Ja noissako on suoria lainauksia Jeesukselta eivätkä ne ole esimerkiksi Paavalin omia tulkintoja ja höpötyksiä?[/QUOTE]

En ota kantaa tuohon, sillä itse Jeesushan ei ole kirjoittanut yhtään kohtaa Raamatusta vaan kaikki mitä siellä lukee on toisten eli ihmisten kirjoittamia. Mutta jos Raamatusta puhutaan, niin kyllä vain Uudessa Testamentissa on kohtia homoudesta.

Illan gallup. Itse hyväksyn tämän nykyisen samaa sukupuolta olevien rekisteröidyn parisuhteen, mutta jos pitäisi äänestää siitä, että saavatko homoparit saman avio-oikeuden, kuin heteroparit äänestäisin vastaan. En siksi, etteivät homot saisi mennä naimisiin, vaan siksi, että se johtaisi sitten homoadoptioon. Sitä en hyväksy. Kyllä lapsella, varsinkin adoptoidulla, on oikeus äitiin ja isään. Asiallista keskustelua ja galluppia, kiitos!

Hyväksyn nykyiset homoliitot ja hyväksyisin myös homo avioliitot, adoptio-oikeuden ym. Kahden samaa sukupuolta olevan aikuisen parisuhteita on jo nyt ja niitä tulee olemaan, samoin näissä perheissä kasvaa jo nyt useita lapsia ja tulee myös kasvamaan. Minusta nämä perheet ja nämä aikuiset tulisi saattaa myös laeissa siis saman arvoiseen asemaan heteroperheiden/aikuisten kanssa. Ja haluan aloittajalle myös huomauttaa, että jo pitkään on myös yksinäisillä aikuisilla (koskee käytännössä lähinnä naisia) ollut oikeus adoptoida lapsi yksin eli näitäkin perheitä on Suomessa nyt jo runsaasti. Eli kaikki adoptioperheetkään eivät ole kahden vanhemman (miehen ja naisen) perheitä.

[QUOTE="vieras";24594077]Ja noissako on suoria lainauksia Jeesukselta eivätkä ne ole esimerkiksi Paavalin omia tulkintoja ja höpötyksiä?[/QUOTE]

Ja taas painoin tykkää, kun piti painaa lainaa. Siis nuohan ovat kaikki kirjeistä, evankeliumeissa ei Jeesuksen sanomaksi ole asetettu yhtään homokohtaa.

Toki jos lähtee siitä, että antaa Jeesuksen sanoille jonkun jumalallisen painoarvon, niin sitten nuo kohdat on syytä myös huomioida. Jos tällaista painoarvoa ei anna, sitten lienee yksi ja sama, puhuiko Jeesuskaan homoudesta vai ei.

Kiips: En VAADI mielenterveyspotilasta menemään hoitoon ja eheytymään, mutta hyvähän se on jos hän alkaa eheytyä: pystyy toimimaan tässä elämässä, olemaan ihmisten kanssa. Sehän on selvä.

Jeesus on samaa olemusta Isän kanssa, eli kun VT:ssa Jumala antoi säädökset homostelua vastaan, niin siinä oli Jeesuskin mukana. Vaikka Jeesus ei jokaista syntiryhmää UT:ssa luetellutkaan, ekä maininnut homouden harjoittamisesta mitään, niin kristikunta on aina pitänyt Jeesuksen seuraajien kirjeitä Jumalan vaikuttamana puheena. Raamatussa kun ei tarvitse Jumalan sanoa aina suoraan, vaan Hän pistää usein ihmiset asialle.

1Kor6:9-10. ...Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset (homot), eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat, eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

Sana tuomitsee homoseksuaalisuuden harjoittajat. Jos uskovat varoittavat siitä synnistä, niin se ei ole tarkoitettu yleensä paremmuuden osoittamiseksi tai tuomitsemisenhalussa kirjoitetuksi, vaan se on usein välittämistä. Olisimme välinpitämättömiä ja kovia jos EMME näistä puhuisi.
Ja sullekin sanon tämän: jos joku kamppaileekin homoseksuaalisuutensa kanssa, niin voin sanoa että itsellä ja monella muulla uskovalla on työtä ainakin puolessa tuon luettelon muista synneistä. :)

Homoseksuaalisuuden harjoittaminen on käytännössä noita muita syntejä isompi koska se liittyy laajoihin asioihin elämässä, kuten perheen perustamiseen ja omaan identiteettiin. Mutta syntinä se ei ole Jumalan silmissä sen suurempi kuin muutkaan.

Evankeliumi Markuksen mukaan:

17 Kun Jeesus sitten lähti väkijoukon keskeltä ja tuli kotiin, opetuslapset pyysivät häntä selittämään arvoitukselliset sanansa. 18 Hän sanoi heille: "Oletteko tekin noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, ettei mikään ulkoapäin ihmiseen tuleva voi saastuttaa häntä? 19 Eihän se mene hänen sydämeensä -- vatsaan se menee, ja sieltä se sitten ulostuu." Näin Jeesus teki selväksi, että kaikki ruoka on puhdasta. 20 Ja hän jatkoi: "Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. 21 Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, 22 aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. 23 Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet."

[QUOTE="Uskis";24594445]
Jeesus on samaa olemusta Isän kanssa, eli kun VT:ssa Jumala antoi säädökset homostelua vastaan, niin siinä oli Jeesuskin mukana. [/QUOTE]

Eli kun VT:ssa sanotaan esimerkiksi, että naiseen jolla on kuukautiset ei saa koskea, koska nainen on epäpuhdas ja "saastuttaa" koskijan iltaan asti, sekin määräys on edelleen voimassa? Et tietenkään käytä useammasta kuidusta tehtyjä vaatteitakaan? Etkä syö äyriäisiä tai jäniksiä?

Vai valitsetko vain pullat rusinasta noiden määräyksien suhteen? "Tämä ei haittaa mun henk. koht. elämää, joten sitä täytyy noudattaa! Tuo vaatehomma on liian hankala, se ei siis ole niin tärkeä."

Evankeliumi Markuksen mukaan:

17 Kun Jeesus sitten lähti väkijoukon keskeltä ja tuli kotiin, opetuslapset pyysivät häntä selittämään arvoitukselliset sanansa. 18 Hän sanoi heille: "Oletteko tekin noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, ettei mikään ulkoapäin ihmiseen tuleva voi saastuttaa häntä? 19 Eihän se mene hänen sydämeensä -- vatsaan se menee, ja sieltä se sitten ulostuu." Näin Jeesus teki selväksi, että kaikki ruoka on puhdasta. 20 Ja hän jatkoi: "Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. 21 Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, 22 aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. 23 Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet."

Niin, ja pointtisi oli..?

[QUOTE="vieras";24594606]Niin, ja pointtisi oli..?[/QUOTE]

Pointti on vain laittaa noita Uuden Testamentin kohtia, joita joku pyysi.

Ja tuo selittää juuri sun ylläolevat selitykset, että voiko nyt äyriäisiä syödä tai jotain vaatteita laittaa päälleen tjms.