hyväksytkö jos tyttärelläsi on suhde paljon vanhempaan mieheen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marleene
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marleene

Vieras
meille on nyt käynyt näin. saimme mieheni kanssa tietää, että 24-vuotias ainoa lapsemme ja tyttäremme on avoliitossa 48-vuotiaan miehen kanssa. suhde on vakaalla pohjalla ja asuvat yhdessä ja ovat kihloissa. ovat olleet yhdessä 1.5 vuotta. tapasimme miehen tänään ja hyvin viisaalta ja järkevältä vaikutti, MUTTA silti emme oikein voi hyväksyä asiaa. mieheni on jyrkästi suhdetta vastaan ja on minullakin vielä sulattelemista. :| mikä neuvoksi?

tyttäresi on aikuinen,ja päätös oma.voit olla vaan tukena ja salaa toivoa mitä toivotkaan.käyttäydythän silti asiallisesti jos tuo mieskin käyttäytyy.mitä muuta voisitte kuin pikkuhiljaa hyväksyä tai sitten olla hyväksymättä asian. itse aloin 17-vuotiaana seurustelemaan 3kummpisen miehen kanssa,mikä jälkeenpäin ällöttää ajatuksena,ja kuulostaa pervolta.yökh.en vain ole ajatellut ikä-eroamme mitenkään paljoa,tai pitänyt pahana asiana.tuntematon varmasti saattoi pitääkin.tutusktukaa pikkuhiljaa ja jos heillä tulisikin ero,olisit tietenkin tyttäresi tukena silloinkin.

Pakko se kai olisi hyväksyä. Mutta ajatus siitä, että tytär valitsisi omaa isäänsä vanhemman miehen, on kyllä kaikkea muuta kuin miellyttävä.

Kunhan edes onnellinen olisi. Ajatus tyttärestä elämässä alistettuna ja tossun alla itseään paljon vanhemman miehen kanssa on jo ylitsepääsemättömän ikävä.

Mitä siinä nyt sitten voisi tehdä? Sanoa täysi-ikäiselle tyttärelle, että soo-soo?

Olen itse elänyt 23 vuotta ja elän edelleen itseäni 17 vuotta vanhemman miehen kanssa.

Lähisukulaiseni on ainakin välillä suhteessa tooosi paljon vanhemman miehen kanssa, ikäero lienee ainakin parhaillaan ollut lähemmäs 30v.

Käytännössä voin sanoa että miesvalinta ei loukkaa iän puolesta, mutta se, että näitä kumppaneita ei koskaan esitellä perheelle / ei mainita olemasaoloa (eli huhuja vaan kuulee) / pahimmillaan käy ilmi että kyseessä on työtön holisti / aiheuttavat salailua ja eristymistä perheestä -> nämä loukkaa perhettä, joten ole tyytyväinen että mies on täysipäinen ja hänet on esitelty teille. Huonomminkin voisi olla.

Seurustelin itse kolme vuotta itseäni 16 vuotta vanhemman miehen kanssa (olin suhteen alkaessa 24v)jolla oli edellisestä liitosta kaksi lasta. Äidilläni oli alkuun paljon vaikeuksia sopeutua ajatukseen, mies oli kuitenkin vain neljä vuotta häntä nuorempi ja neljä vuotta äitini miestä vanhempi.. Kauniit ja rohkeat :) Hän kuitenkin tunsi oman tyttärensä ja tiesi että pidän oman pääni joka tapauksessa, joten pikku hiljaa hän sopeutui tilanteeseen. Suhteen loppuminen ei tietenkään ollut hänelle pettymys :) Jälkikäteen ajateltuna en olisi tilanteeseen edes lähtenyt itsekään ja vaikka siitä suhteesta paljon opinkin, tpivon usein ettei sitä olisi edes tapahtunut..

Yhteistyössä