Hyväksytkö kuolemantuomion?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mainittakoon vielä sellainen asia, että suhtaudun hieman skeptisesti äärimmäisen koviin rangaistuksiin. Otetaan vaikka tilanne, jossa murhasta tulisi kuolemantuomio. Murhaan syyllistyneellä ei silloin olisi paetessaan mitään muuta tavoiteta kuin päästä poliiseja pakoon. Tuomio olisi sama, vaikka siinä rytäkässä menisi yksi päiväkodin pihallinen pikkulapsia, pari vastaantulevaa mummoa, viisi kouluun menevää ekaluokkalaista jne. Minusta äärimmäisen kovat rangaistukset tuovat myös eteen sen ilmiön, että rikollisen pyrkiessä keinolla millä hyvänsä pakoon, millään ei ole enää mitään väliä.

Vaan arvaapa montako murhaa tehdään esim. Singaporessa vuosittain. Siellä murhasta ja tietyistä muista rikoksista napsahtaa heti kuolemantuomio. Pelote toimii hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Hyväksyn.
Esimerkiksi sarjamurhaajien kohdalla, pedofiilitkään eivät mun mielestä ansaitse elää..

Sitä voi ajatella niinkin, että onko oikeus murhata sairas ihminen? Kaikki varmaan ymmärtävät, etteivät esim. psykopaatit ole mieleltään terveitä, joten ovatko he silloin täydessä vastuussa teoistaan?

Toisaalta, miksi pitää niitä hengissäkään, ne eivät koskaan todennäköisesti parane, eikä niitä koskaan voi turvallisin mielin päästää vapaaksi muun yhteiskunnan pariin?

Elikkä sairaat ihmiset jotka eivät todennäköisesti parane koskaan, voisi samantien tappaa?

Hyväksyn.
Esimerkiksi sarjamurhaajien kohdalla, pedofiilitkään eivät mun mielestä ansaitse elää..

Sitä voi ajatella niinkin, että onko oikeus murhata sairas ihminen? Kaikki varmaan ymmärtävät, etteivät esim. psykopaatit ole mieleltään terveitä, joten ovatko he silloin täydessä vastuussa teoistaan?
On!
Jos oman lapsen kohdalle vaikka pedofiili sattuis, niin ei kiinnostas tippaakaan, onko se nyt mieleltään terve vai ei
:headwall:

Hyväksyn. Murhaajat, raiskaajat (ei kuitenkaan kerrasta). Kyllä pitäis suomessakin olla. Tai ainakin rreeeeeeiiilusti kovemmat tuomiot.

Todellinen elinkautinen (ei siis mikään 12 vuoden "elinkautinen"..) olis toki paras vaihtoehto.

Mainittakoon vielä sellainen asia, että suhtaudun hieman skeptisesti äärimmäisen koviin rangaistuksiin. Otetaan vaikka tilanne, jossa murhasta tulisi kuolemantuomio. Murhaan syyllistyneellä ei silloin olisi paetessaan mitään muuta tavoiteta kuin päästä poliiseja pakoon. Tuomio olisi sama, vaikka siinä rytäkässä menisi yksi päiväkodin pihallinen pikkulapsia, pari vastaantulevaa mummoa, viisi kouluun menevää ekaluokkalaista jne. Minusta äärimmäisen kovat rangaistukset tuovat myös eteen sen ilmiön, että rikollisen pyrkiessä keinolla millä hyvänsä pakoon, millään ei ole enää mitään väliä.

Tämä on totta! Lisäksi väkivalta yleensä lisää väkivaltaa, eli yhteiskunnasta tulee kuolemantuomion käytössä ollessa vain vaarallisempi. Kuolemantuomiolla ei myöskään näytä olevan pelottavaa vaikutusta rikollisiin, mm. Jenkeissä sellaiset osavaltiot ovat väkivaltaisempia, joissa on käytössä kuolemanrangaistus.

Hyväksyn.

On!
Jos oman lapsen kohdalle vaikka pedofiili sattuis, niin ei kiinnostas tippaakaan, onko se nyt mieleltään terve vai ei
:headwall:

Ajattele asia toisinpäin, entä jos sinun lapsestasi tulisi pedofiili? Hyväksyisitkö, että hänet tapettaisiin?

On olemassa syy siihen, että omaiset eivät saa päättää rikollisten tuomitsemisesta.

pedofiileille toivoisin munista hirttämistä. Kuoleman tuomio on sinänsä liian helppo että pääsevät pälkähästä siihen mitä ovat tehneet. Eli mieluummin kärsii loppuelämän kiven sisässä kuin annetaan se armahdus eli se kuolema jolloin ei voi kärsiä itse siitä että joutuu lukkojen takia elämään. Ja vähän tai aika paljonki niitä sais kiduttaa aina joskus riippuen teosta! Ja tää koskee siis lapsiin sekaantujia, raiskaajia ja murhaajia!

Ajattele asia toisinpäin, entä jos sinun lapsestasi tulisi pedofiili? Hyväksyisitkö, että hänet tapettaisiin?

On olemassa syy siihen, että omaiset eivät saa päättää rikollisten tuomitsemisesta.

Hyväksyisin!!

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Kuinka moni olisi itse vetämässä kahvasta tai painamassa ruiskua?

jos miun neitin pedofiili raiskais niin hakisin jostain aseen ja losauttaisin aivot paskaksi!

ja ihan itte!

Hyväksyisin!!

Helppo se nyt on sanoa, yleensä äidinrakkaus on niin voimakasta, että se pysyy, vaikka lapsi tekisi mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

jos miun neitin pedofiili raiskais niin hakisin jostain aseen ja losauttaisin aivot paskaksi!

ja ihan itte!
Ajattelen noin itekkin mutta kun se tapahtuis ni asia on luultavasti toinen.
Munat sais leikata kaikilta miespuolisilta tommosilta pois!

Mä voisin henkilökohtaisesta vihasta posauttaa joltain ilmat pihalle, mutta en koskaan "virkani puolesta".

ja ihan itte!

Näinhän se menee. Tottakai minäkin vihaisin yli kaiken sitä joka tekisi pahaa minun lapselleni. Niin kaikki äidit ja isät. Voimmeko silti antaa lain vihaisten isien ja äitien käsiin?

ja ihan itte!

Tottapuhuen välittömässä tilanteessa mä repisin vaikka hampaillani kurkun auki.

Mutta oikeudenkäynnin ja kaiken muun jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ja ihan itte!
Ajattelen noin itekkin mutta kun se tapahtuis ni asia on luultavasti toinen.
Munat sais leikata kaikilta miespuolisilta tommosilta pois!

niin. siltä tuntuu nytten. mutta kun ei sitä tiiä mikä se tilanne ois jos tuommonen tapahtus...

En hyväksy. Kuolema on liian armelias joillekin pahoille rikollisille ja toisaalta kuolemantuomio on syyttömänä tuomittujen kohdalla peruuttamaton.

Tossahan tuo on kiteytettynä.

Toisaalta äärimmäistä kidutusta kannattaisin joidenkin rikollisten kohdalla, kuten nyt tämä yksi joka käytti vastasyntynyttä lasta seksuaalisesti hyväksi ja pahoinpiteli raa-asti hengiltä. Tollaiset vastaavanlaiset voisi teljetä loppu iäksi jonkinlaiseen kidutuskammioon kärsimään. Kuolema tosiaan olisi liian kiltisti tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
En hyväksy. Kuolema on liian armelias joillekin pahoille rikollisille ja toisaalta kuolemantuomio on syyttömänä tuomittujen kohdalla peruuttamaton.

Tossahan tuo on kiteytettynä.

Toisaalta äärimmäistä kidutusta kannattaisin joidenkin rikollisten kohdalla, kuten nyt tämä yksi joka käytti vastasyntynyttä lasta seksuaalisesti hyväksi ja pahoinpiteli raa-asti hengiltä. Tollaiset vastaavanlaiset voisi teljetä loppu iäksi jonkinlaiseen kidutuskammioon kärsimään. Kuolema tosiaan olisi liian kiltisti tehty.

voi piru ku luin tuon siun tekstin... nytten pyörii tuo tapahtuma päässä koko yön... mie en sitte voi käsittää että miten tämä maailma on nuin paha!!!!

mutta kyynisesti sanoen, esim. apinoissa hyvin monesti urokset raatelee ja repii pienet pennut kappaleiksi kun niillä niksahtaa päässä ja pitää päässä uuelleen pukille. ja se taas onnistuu sillai että eliminoi sen "esteen" naaraan ja uroksen välissä.

tosi raakaa mutta valitettava totuus... että ei ne tietyt ihmisryhmät nyt niiiiin kaukana oksasta vielä olekaan... :whistle:

Hyväksyisin!!

Helppo se nyt on sanoa, yleensä äidinrakkaus on niin voimakasta, että se pysyy, vaikka lapsi tekisi mitä.

Rakkaus pysyy aina
Mutta kaikkia asioita/tekoja ei voi hyväksyä.
On rikoksia joita en antaisi anteeksi edes omalle lapselleni

Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:

Kun se vaan olisi mahdollista
:kieh:
Mikään laki ei vaan sitä ikinä hyväksyisi

Kamalalta kuulostaa nuo teidän kidutusmenetelmät, melkein pahempaa kuin kuolemantuomio :o Ei rikollisiakaan ole oikeus kiduttaa, on heilläkin ihmisarvo...millainen ihminen pystyy kiduttamaan edes rikollista? Ihan ammatillisista syistä vieläpä.

mutta kyynisesti sanoen, esim. apinoissa hyvin monesti urokset raatelee ja repii pienet pennut kappaleiksi kun niillä niksahtaa päässä ja pitää päässä uuelleen pukille. ja se taas onnistuu sillai että eliminoi sen "esteen" naaraan ja uroksen välissä.

tosi raakaa mutta valitettava totuus... että ei ne tietyt ihmisryhmät nyt niiiiin kaukana oksasta vielä olekaan... :whistle:

Nyt mulle iskostui kalloon mielikuvia pentujaan raatelevista apinamiehistä. :(

Mutta tosiaan kaikki lapsiin kohdistuva paha tuntuu aivan käsittämättömältä, ei sellasta voi täysipäinen ihminen ymmärtää eikä kyllä sen puoleen tarvitsekaan!

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä