Hyvätuloiset äidit imettävät kauimmin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idunnor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Tjahas, siinä tapauksessa minä olen erittäin huonotuloinen.

Huoh. Sitähän tuo tutkimus justiinsa tarkottaa juu :D

Mmh. Mutta mikäli imetysaika on suoraan verrannollinen palkkaan, niin kyllä minä silloin tienaan aika surkeasti. Selventäkää minulle ihmeessä tätä tutkimusta, en nyt aamuhitaudessani ilmeisesti ymmärrä sitä syvintä pointtia siinä.

Noinko tuossa tutkimuksessa sanotaan? Että maailman JOKA IKISEN äidin kohdalla imetysaika on suoraan verrannollinen palkkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Tjahas, siinä tapauksessa minä olen erittäin huonotuloinen.

Huoh. Sitähän tuo tutkimus justiinsa tarkottaa juu :D

Mmh. Mutta mikäli imetysaika on suoraan verrannollinen palkkaan, niin kyllä minä silloin tienaan aika surkeasti. Selventäkää minulle ihmeessä tätä tutkimusta, en nyt aamuhitaudessani ilmeisesti ymmärrä sitä syvintä pointtia siinä.

Peesi.

Koko imetys asia on nostettu johonkin helvetin pyhäkköön johon se ei kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Noinko tuossa tutkimuksessa sanotaan? Että maailman JOKA IKISEN äidin kohdalla imetysaika on suoraan verrannollinen palkkaan?

Semmoinen tieto kulkee minun näköhermostani aivoihin. Ei missään tutkimuksessa voida puhua JOKA IKISESTÄ mutta itse koen asian miltei päinvastaiseksi ja mielestäni tällaista yhteenvetoa ei edes voi tehdä. Variaatio on niin laaja äitien kesken, epäilen onko tuloilla todella nykyisin mitään olennaista tekemistä imetysajan kanssa. Tai selittäkääs miten ne voisivat liittyä toisiinsa? Löydän joka väitteeseen jonkun sen kumoavan seikan, joten en nyt vain ymmärrä.

Epäilen pitääkö tutkimus paikkaansa maailman mittakaavassa edes HARVOJEN äitien kohdalla. Vaan minähän vain spekuloin enkä ole edes saanut mitään kunnollista tietoa tästä epäilyttävästä tutkimuksesta. (Ja anteeksi kärttyisyyteni näin aamulla :D)

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aina sama homma kun joku julkistaa tutkimustuloksia palstalla: vinkumaan tulee ne joiden kohdalla tulos ei pidä paikkansa. Haloo, kyseessä on tutkimus, tutkimuksessa on otanta, tutkittavista osalla tapahtuu niin ja osalla näin, ja sen mukaan päätellään mikä on yleisempää. SE EI TARKOITA ETTÄ SE PITÄÄ PAIKKANSA KAIKKIEN KOHDALLA, vaan vain SUURIMMAN osan.

Onko tämä tosiaan joillekin ihan äärettömän vaikeaa käsittää?

Jep, minuakin ärsyttää tuo. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:

Semmoinen tieto kulkee minun näköhermostani aivoihin. Ei missään tutkimuksessa voida puhua JOKA IKISESTÄ mutta itse koen asian miltei päinvastaiseksi ja mielestäni tällaista yhteenvetoa ei edes voi tehdä. Variaatio on niin laaja äitien kesken, epäilen onko tuloilla todella nykyisin mitään olennaista tekemistä imetysajan kanssa. Tai selittäkääs miten ne voisivat liittyä toisiinsa? Löydän joka väitteeseen jonkun sen kumoavan seikan, joten en nyt vain ymmärrä.

Tätä mäkin haen takaa.

Eli siis tutkimus kuin tutkimus, sen voi kumota sillä että ei MEILLÄ ainakaan ole yhtään sellaista kuin ton tutkimuksen mukaan enemmistöllä on? Herranjestas sentään. Enpä jaksa edes aloittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Mun mielestä olisi tähdellisempää tutkia minkä takia toiset äiti ihmiset kokevat tarvetta nostaa itseään jalustalle, tekemällä mm tällaisia aloituksia... :laugh:

Se tuskin oli ainakaan tämän ketjun aloittajan tarkoitus, hän lähinnä ihmetteli tuota tutkimustulosta.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Hyvätuloiset äidit imettävät vauvojaan pidempään kuin ne äidit, joiden tulot ovat pienemmät, ilmenee ruotsalaistutkimuksesta.

Sairaanhoitaja Thomas Walby seurasi yli 12 000 lapsen imettämistä Uppsalan läänissä. Kolmea neljäsosaa lapsista imetettiin yhä yli puolivuotiaina.

Tupakoivat äidit imettivät selvästi lyhyemmän ajan kuin tupakoimattomat.

- Mitä suuremmat tulot äidillä oli, sitä pidempään hän imetti lastaan, kertoi Walby Uppsala Nya Tidning -lehdessä lauantaina.

Walbyn mielestä terveydenhuollon henkilöstön pitäisi kiinnittää huomiota enemmän vähätuloisimpiin äiteihin ja heidän imettämiseensä.

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=816256

niin, nuorila äideillä on yleensä pienet tulot, mutta kiire takaisin kouluun, tai ehkä baariin, omiin menoihin ja lapsi annetaan varhain muiden (oman äidin) hoitoon ja täten imetys lopetetaan aikaisin.

mikä ei kai sinänsä ole paha juttu. ei imetyksen kesto tee kenestäkään sen parempaa äitiä.

nuoret äidit saavat hoitoapua ja tukea vanhemmiltaan ja yhteiskunnalta, vanhemmat äidit selviävät yksin... joutuvat selvitä yksin.

Jep jep. Ei pahalla mutta juuri ne ns. Whitetrash-perheet kuuluu siihen vähävaraisiin ja polttaviin ja siis imetys ei kestä. Itse olen se harvinainen poikkeus etten ole trashi vaikka vähävarainen, ja imetin kauan enkä polta. Mutta suuri osa on niitä trasheja :( Olut ja tupakka rulettaa näet.

Yhteistyössä