Hyvin toimii hammashoito...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras
Piti olla aika tällä viikolla, mm siksi että juuri loppui lääkekuuri viisaudenhampaanpoiston jälkiongelmien vuoksi eikä alue ole vieläkään kunnossa. Soittivat hammaslääkäristä, että tän viikon aika on nyt peruttu kun lääkäri ei ehdi. Sitten jatkoivat, että lääkäri valitettavasti jääkin sitten lomalle, että täällä olisi sulle elo- tai syyskuussa aika :o :headwall:

Viimeksi 1½ viikkoa sitten jouduin päivystykseen, ja sielläkin sanottiin että kahden viikon sisällä pitää tarkistuttaa tuo viisaudenhampaan tilanne, jos ei ole kunnossa :| Elokuuhun on mun käsittääkseni vähän pidempi aika :kieh: Sen lisäksi olis pitänyt korjata hammas, joka on jo kohta puoli vuotta saanut odottaa kun 1. käynti pelkkä tarkastus 2. viisaudenhampaan poisto 3. viisaudenhampaan poisto ja kaikki yli kuukauden väleillä.

Että elokuulle olis pitänyt odottaa, ihan pokkana vielä ehdottivat |O

Aika pöljää toimintaa hammashoitolalta. Mutta katson että on vikaa ihmisissäkin. Miksei ihmiset käy säännöllisesti hammastarkastuksissa?? Eivät pääsisi hampaat noin huonoon kuntoon.

Just joo!!!!
Käsittämätöntä!

Mulla oli joskus viisurin poiston jälkeen ongelma ja se piti heti hoitaa, joutuivat avaamaan alueen uudelleen jne. Ei parantunut muuten...

Miten edes kehtaavat ehdottaa tossa jtn elokuuta...

Mulle luvattiin hampaan korjaus vuoden päähän. Ja löivät yksityisen numeron kouraan ja tulostivat tarkistuksen hammaskartan ja antoivat röntgenkuvat. Yksityiselle pääsen kesäkuun lopussa. On kuulemma 30% kalliimpaa.

Uskomatonta kyllä, on paikkakuntia, joissa yksityisellekään ei pääse... Niin kova ruuhka vanhoista asiakkaista, etteivät ota uusia potilaita! Mihin kaikki Suomen hammaslääkärit ovat kadonneet?

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Aika pöljää toimintaa hammashoitolalta. Mutta katson että on vikaa ihmisissäkin. Miksei ihmiset käy säännöllisesti hammastarkastuksissa?? Eivät pääsisi hampaat noin huonoon kuntoon.

Eh, noin huonoon kuntoon? Multa poistettiin kaksi viisaudenhammasta, se ei varmaan ollut kiinni tarkastuksista tai hampaiden hoidosta :headwall: Sitä paitsi eivät suostuneet aikaisemmin niitä poistamaan raskauden/imetyksen vuoksi, ja meni kuukausia että sain sen jälkeen aikaa niiden poistamiseen.

Yks alkava reikä paikattavana, nää muut ei ole mitenkään olleet kiinni tarkastuksista, esim nämä pieleen menneet hampaanpoistot.

niin että viisaudenhampaat ei kasva jos käy tarpeeks usein tarkastuttaan? :xmas:

Ja syynä ei ikinä ole oikeasti, että hammaslääkäri ei ehdi vaan aikoja perutaan koska ovat sairaana, sääntöjen mukaan sitä vaan ei saa potilaille sanoa. Ja hammaslääkrilläkin on oikeus lomaan, ikävä kyllä, he eivät elä pelkästään potilaita varten.

Kyllähän ihmiset kävisi, jos aikoja ajoissa saisi.
Sillehän ei voi mitään, mikäli tulee komplikaatio viisurin poiston jälkeen, eikä se liity mitenkään säännöllisiin tarkastuksiin, että kasvaako viisuri ja joudutaanko ne poistamaan ja koska ne poistetaan, onnistuuko kaikki hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Ja syynä ei ikinä ole oikeasti, että hammaslääkäri ei ehdi vaan aikoja perutaan koska ovat sairaana, sääntöjen mukaan sitä vaan ei saa potilaille sanoa. Ja hammaslääkrilläkin on oikeus lomaan, ikävä kyllä, he eivät elä pelkästään potilaita varten.

Oikeus lomaan on, mutta hammashoitolan vastuulla on kuitenkin se, että hoidetaan edes kuntoon asiat, toisen lääkärin toimesta jos vakituinen on lomalla.

Mä kävin tosiaan viimeksi päivystyksessä 1½ viikkoa sitten noiden komplikaatioiden vuoksi, tilanne ei ole vieläkään korjaantunut ja silloinkin sanottiin että viimeistään 2 viikon sisällä pitää uudestaan tehdä asialle jotain. Ja sitten soitetaan ja tarjotaan elokuulle aikaa..

Mä sain kyllä sitten ensi viikolle ajan, toiselle hammaslääkärille, koska ilmoitin että niiden on pakko hoitaa tämä asia jotenkin ja aikaa on vain kaksi viikkoa, koska sitten minä muutan, enkä ala uudella paikkakunnalla jonottelemaan taas kuukausia sen vuoksi, että täällä on tullut komplikaatioita hampaanpoistosta. Ja mä olen nyt 3 kuukautta säänyt kärsiä päivittäistä särkyä niiden komplikaatioiden vuoksi, joita on molemmissa poistoissa ollut. Hampaita ei myöskään poistettu siksi, että ne olisi olleet huonossa kunnossa, vaan siksi että ne olivat liian suuret ja aiheuttivat purentavirheen.

Eikä paljon lohduta, että hammashoitolasta sanotaan että niin, "särky on varmaankin aika paha kun sulla on siellä tietojen mukaan luu esillä, se olisi päivystyksessä pitänyt hoitaa toisella tavalla, miksihän sitä ei hoidettu... sellainen on kyllä tosi kivuliasta" :headwall:

Yhteistyössä