Hyyi! Meidän partsilla on ihan sika iso lukki,en uskalla mennä sinne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämppykammoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämppykammoinen

Vieras
Oikeesti,miten voi aikuinen ihminen kammota näin paljon pitkäjalkaisia hämppyjä?! :O Meidän partsilla on nyt sellainen..iso lukki ja uskokaa tai älkää,mutta sen lukin takia mä en voi mennä sinne...
En ennen kuin mies tulee kotiin ja hoitaa sen sieltä pois.
Kärsiikö kukaan muu tälläisesta?
Ei varmaankaa,oon varmasti ainoa,ihan järjetöntä,tiedän sen itsekkin!
Tiedän ettei se tee mulle mitään ja oon sitä monta kertaa isompi,mutta silti... :(

Täällä kans yksi hämähäkki kammoinen. Mikään muu ei inhota niin paljon kun hämikset... hyi. Pienet pystyn listimään paperin avulla, isompien päälle täytyy pudottaa kirja jos ovat lattialla. Nykyään tuo meidän 7v kantaa hämikset kyllä pihalle jos sellainen sisällä on. Kuinka se voi käteensä ottaa sen?

Mä niin ymmärrän ap sua. Lukit on pahinta mitä mä tiedän. Tavalliset hämähäkit kestän, mutta lukki pitkine jalkoineen on hirvitys. Nyt niitä näkyy joka puolella ja ne on ISOJA. Terapiassakin kävin pariin kertaan asian takia, mutta ei auttanut. Rahat meni hukkaan. Ajattelin, että joskus koitan vielä hypnoterapiaa, kunhan vain rahatilanne sen sallisi. En ole vielä koskaan tavannut ketään yhtä lukkikammoista kuin itse olen, vaikka monet niitä kertookin pelkäävän.

Lukithan on ihan iisejä tapauksia. Ne saa helposti kiinnikin.

Meiltä löytyy pihalta silloin tällöin näitä ja silloin kyllä puistattaa! Tämmöstä mollukkaa ei ole hauska edes tappaa kun siitä tursuaa niin paljon mönjää.

Araneus_diadematus.jpg

Sisältä löytyy välillä tosi isoa kipittäjää ja pienempää. Kyllä kyytiä saavat jos vain saan kiinni. Joskus ollaan otettu purkkiin ja tutkittu niitä lasten kanssa :D

Ja kyllä, inhoan hämiksiä!

"Yleisin ja tunnetuin on seinälukki (Phalangium opilio), joka tulee usein asuntoihin iltamyöhään." Ilmankos noi tunkee nyt niin innokkaasti sisälle.

Lukit on hämähäkkieläimiin kuuluva lahko (mutta ei siis hämähäkki). Ne saattaa uhattuina pudottaa jalan, joka jää sätkimään ja kiinnittää saalistajan huomion jolloin sen on helpompi päästä pakoon.

Enpä tiennytkään :D

Toi hubban kuvan elukka taitaa olla ristilukki? Ei nekään kivoja ole, mutta niillä ei ole pitkiä jalkoja. Ne pitkät jalat on ne pahimmat. Se järkevä ajattelu lukkien kohdalla ei vaan auta. Tiedän, ettei ne mitään tee ja on aika kömpelöitäkin tapauksia pitkine raajoineen, mutta silti niitä vaan kammoksun sairaanloisesti. Nytkin menee kylmät väreet kun tätä kirjoitan ja vilkuilen ympärilleni kuin mielipuoli...

Siis onko lukki sellainen, jolla on ihan pienenpieni kroppa ja pitkät jalat? Mulle on sanottu, että ne tappaa oikeita hämähäkkejä. Onkohan mua kusetettu? Enivei, tuon tiedon myötä olen oppinut niitä sietämään, enkä koskaan tapa niitä. Nykyään en edes hätkähdä, kun sellainen roikkuu katossa, ja mulla on ollut aivan hirveä hämiskammo. Meillä on kyllä just tähän aikaan vuodesta sellaisia aivan jumalattoman isoja "karvaisia" hämähäkkejä, mutta onneksi koira syö ne, niin ei tarvi ryhtyä mihinkään toimenpiteisiin (hiuslakkaa + lehtipino tms. päälle, kunnes mies tulee kotiin). :D

[QUOTE="Vieras";29032863]Iiiiikkk hirveetä olen avuton nainen hirvee kun pelottaa...[/QUOTE]

Ja sun pointti oli?

On muuten tosi kurjaa, kun jotkut vaan nauraa ja pilkkaa ihmisiä, jotka kammoksuvat jotain. Pahimmassa tapauksessa pakottavat fobiasta kärsivän kohtaamaan fobiansa kohteen. Se ei tutkitusti paranna fobiaa vaan yleensä siitä lähtee fobia pahenemaan. Jos fobiasta kärsivä pelkää jotain asiaa, jossa ei oikeasti ole mitään uhkaa (ja itse sen yleensä järjellä ajateltuna tiedostaa) esim. vaikkapa nämä lukit, ei auta vaikka sulkisit pelkäävän ihmisen huoneeseen, joka on täynnä lukkeja. Päin vastoin, ihminen pelkäisi niitä sen jälkeen kahta kauheammin.

[QUOTE="vieras";29032852]Toi hubban kuvan elukka taitaa olla ristilukki? Ei nekään kivoja ole, mutta niillä ei ole pitkiä jalkoja. Ne pitkät jalat on ne pahimmat. Se järkevä ajattelu lukkien kohdalla ei vaan auta. Tiedän, ettei ne mitään tee ja on aika kömpelöitäkin tapauksia pitkine raajoineen, mutta silti niitä vaan kammoksun sairaanloisesti. Nytkin menee kylmät väreet kun tätä kirjoitan ja vilkuilen ympärilleni kuin mielipuoli...[/QUOTE]

Joo se on ristihämähäkki. Ei kyllä yhtään innosta että niitä on tuolla jossain kasvamassa ja talvehtivatkin varmaan ties missä talon raossa :X Musta nuo isoimmat möllykät on niitä karmeimpia. Ristilukkihan voi puraista kipeästi jos tulee ärsytetyksi.

Joskus nuorempana noi pitkäjalkaiset lukit tuntui kamalilta mutta nyt kun on niin paljon hämiksiä joutunut eliminoimaan niin lukit tuntuu ihan kilteiltä kun ne ei heti ryntää pakoonkaan.
Ne ei tietääkseni syö toisia hämähäkkejä ja siksi niitä näkee usein isoina ryhminäkin. Ja niillä on kai vain kaksi silmää. Syövät kiinteitä hiukkasia, mitä lie sit tarkoittaa. Niin tuolla Wikipediassa sanottiin :)

Mulla pahimpaan ällötyspelkoon on auttanut siedätys ja se että ollaan pyydystetty niitä purkkiin ja katseltu mitä ne touhuaa. En mä silti niitä rakasta, kaikki tapan mitä näen ja pystyn. Isompien kanssa voi tulla tuskanhiki mutta koitan selvitä niistäkin kun ei ne mua syö :D

No niin, käväisimpä hetki sitten meidän partsilla ja sielläkin komeili jättilukki. Onneksi mies tuli tappamaan. En edes halua ajatella paljonko niitä on siellä lisää... Voi kiesus, kun mä vihaan niitä elikoita!!!

T. Se sama lukkikammoinen, joka jo aiemmin tähän ketjuun kirjoitteli

Yhteistyössä