J
"joo"
Vieras
En sano sun tilanteeseen mitään, mutta itse olen vienyt lasta virikehoitoon jo kolme vuotta, eikä se raskasta ole. Saan omaa aikaa.
Ei ole ikävä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ärtynyt;24529653:Lapsellani on luontainen rytmi (menee myöhään eli ysin kympin maissa nukkumaan) ja nukkuu mielellään aamulla pitkään.
Alkuperäinen kirjoittaja ärtynyt;24529427:Lapsella on viivästynyt puheenkehitys ja siksi tuo eritysipäivähoitolausunto. Asiantuntijoitten mukaan päiväkodissa oppii paremmin puhumaan. On nyt erityisryhmässä, jossa mm. tukiviittomat käytössä (tosin meillä ne ollut aiemminkin) ja muutenkin erityistä tukea. Muuta viivästymää ei lapsellani ole, ainakaan todettu.
Ja juu, toki tiedän että pakko ei ole viedä, mutta tuntuisi tyhmältä sanoa viikon jälkeen, ettei lapsi enää tule tänne, kun se on vanhemmista niin raskastaLapsen parastahan tässä ajatellaan varmasti, mutta en tiedä onko se välttämättä lapsenkaan etu jos haluaisi mieluummin olla kotona. ap
Ei lasta voida puheenviivästymän takia määrätä "pakkohoitoon" viideksi päiväksi viikossa.
Perhe saa itse ratkaista mikä heidän tapauksessaan on se paras vaihtoehto. Miksei vanhempi voi itse panostaa puheen kehittämiseen ja käyttää puheterapeutilla lisäksi. Puheterapeutti on asiantuntija, jollaisia ei ihan helposti päiväkodista löydy.