Ihan tosissaanko voi tulla raskaaksi ehkäisystä huolimatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja madma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä on 6 kk ikäinen tyttö ja nyt olen hänen jälkeen taas aloittanut yasminet, nyt tämän listan aikana on tullut veristää/rusehtavaa vuotoa melkein päivittäin, selkääni on välillä koskenut samalla lailla kun ensimmäistä odottaessani ja vatsa on hieman jännän oloinen. Taidan mennä ostamaan testin, koska minulla ei ole ikinä ollut tällaista oloa pillereiden käytön aikana kun nyt on ... tosi kummallista, osa veikkaa että olen raskaana, mutta tiedä vielä ennenkun olen tehnyt testin.

Alkuperäinen kirjoittaja lllllllll:
Uskokoon ken tahtoo, mutta onpa tullut todistettua niin mahdotonkin tapaus kuin sterilisaation teettäneet vanhemmat saavat taas lapsen. Ei siinä mitään, jos toiselle olisi vain teetetty, mutta kun molemmilla on putket poikki.

Mä tiedän naisen jolla on pillerivauva, kierukkavauva ja sterilisaatiovauva. Oikeasti. Harvinaistahan tuo on, mä laitoin kapselit jokin aika sitten ja se hoitaja sanoi että hän ei ole yli 20-vuotisen uransa aikana tavannut ketään joka olisi tullut raskaaksi kun on kierukka, kapselit tai pillerit.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
'Kierukka kädessä' syntyneitä lapsia on paljon. Kuparikierukka ei ole sataprosenttinen ehkäisyteholtaan. Pillerit voi pettää esim. jos sairastaa kauhean ripulitaudin, vaikka olis kuinka ajallaan syönyt pillerinsä. Mutta samaa mieltä olen silti alkuperäisen kanssa siitä, että useimpien 'vahinkoraskaudet' on oman sähläyksen tulosta.

Ei ole muuten hormonikierukkakakaan 100%...
Just lääkäri mua "pelotteli" kun laittoi hormonikierukan, että tietää kyllä yhden hk-lapsen... ;D

Alkuperäinen kirjoittaja Toivottavasti ei meille:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
'Kierukka kädessä' syntyneitä lapsia on paljon. Kuparikierukka ei ole sataprosenttinen ehkäisyteholtaan. Pillerit voi pettää esim. jos sairastaa kauhean ripulitaudin, vaikka olis kuinka ajallaan syönyt pillerinsä. Mutta samaa mieltä olen silti alkuperäisen kanssa siitä, että useimpien 'vahinkoraskaudet' on oman sähläyksen tulosta.

Ei ole muuten hormonikierukkakakaan 100%...
Just lääkäri mua "pelotteli" kun laittoi hormonikierukan, että tietää kyllä yhden hk-lapsen... ;D

Mistähän sen raskauden sitten huomaa, jos kierukka pettää? Mulla ei hk:n aikana tuu menkkoja eikä raskausoireet oo aiemmissakaan raskaudessa tullu ennen kuin raskaus on ollu jo melko pitkällä. Huomaako sen vaan sitten kun maha alkaa kasvaa...

No mutta jos on sekä pillerit että kondomi käytössä samaan aikaan, mikä on todennäköisyys että vielä ovulaatiokin on silloin ja tulee juuri tuolloin raskaaksi? Eiköhän se aika pieni ole. Voisikin ajatella, että pillereitä/kondomeita on käytetty väärin tai niissä on vaan jotain muuta vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ainahan näitä hieman yksinkertaisia ihmisiä on jotka ei osaa käyttää ehkäisyä oikein... ainakin täältä saa lukea. Jollakin on pillerivauva, kondomivauva ja sitten vielä hormoonikierukkavauva. En tiedä mitä nää ihmiset oikein saa siitä et ne uskottelee toisille et on raskautunut ehkäsystä huolimatta vai onko sit oikeesti tyhmiä??

Olen aikoinani syönyt pillerit säntillisen täsmällisesti, joka päivä samaan aikaan. Yhtään en ole unohtanut, yhtään en ole oksentanut. Yksinkertainen en ole, tarkemmin en sulle ala sitä silti todistella. Kaksi kertaa olen raskaaksi tullut pillereistä huolimatta, ensimmäisen synnytin, on nyt ihana teinityttö, toisen kerran jo keskeytin. Nykyisin en enää pillereihin luota.....

Raskaaksi olen tullut aina kovin helposti, 1. tai 2. yrityskierrolla, eli kaipa silläkin on jokin osuus asiaan, että on ylihedelmällinen! ;)

Ainahan on teitä, jotka omaan erinomaisuuteenne tukehtuen alatte muita syyttelemään tunteaksenne itsenne ylivertaisiksi meihin "yksinkertaisiin" ihmisiin verrattuna.

Ainahan on teitä, jotka omaan erinomaisuuteenne tukehtuen alatte muita syyttelemään tunteaksenne itsenne ylivertaisiksi meihin "yksinkertaisiin" ihmisiin verrattuna.

Juuh....meitä jotka ollaan himpun verran hedelmällisempiä ilmeisesti, ja joille riittää se 1-3% mahdollisuus raskautua oikein käytetyn ehkäisyn kera, jaksetaan kovin usein ihmetellä ja suoraan tai epäsuorasti kutsua valehtelijoiksi, jotka eivät osanneet/viitsineet ehkäistä ja valehtelevat sitten vahingosta.

Tää ketju on pelottavaa luettavaa! Olen onnistunut 13 vuotta ehkäisemään pillereillä/kondomilla ilman että olisi kertaakaan ollut tarvetta edes raskaustestiin. Olenkohan hedelmätön, koska palstatilaston mukaan mulla pitäis olla jo ainakin yksi pilleripullero ja kaksi kortsukakaraa...

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No jos on samanaikaisesti käytössä pillerit, rengas ja kumit niin ei ole kovin todennäköistä raskautua..

Voiko samaan aikaan käyttää kahta hormonaalista ehkäisyä?? :o

Joo.. mut on se kyllä kumma (ja helvetin epäreilua) miten jotkut sikiää ehkäsyjenkin läpi ja toisille ei tuu edes hoidoilakaan... :(

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mä raskauduin siitä että mies tuli hädin tuskin sisälle vain alussa eli olen ihan varma että touhutipoissa on vilinää.

no tähän voisi kysyä, että oletko nyt ihan varma että raskauduit juuri tuosta nimenomaisesta "yhdynnästä", etkä jostain aikaisemmasta.. myöhemmästä tapauksesta??

Nin, kierukka ei ole täysin varma, mutta lääkärini mukaan se on prosentuaalisesti varmempi kuin sterilisaatio, joka siis ei ole kovinkaan varma ehkäisykeino tästä päätellen :o

Mulla hk, ja testaan aika-ajoin (loppukuusta kun usein turvottaa) etten ole raskaana. Menkkoja ei siis tule. Testillä se siis selviää (yleensä...).

Yhteistyössä