ihan ymmällään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vielä rakastaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan normaalilta "lasten takia yhdessä" -kulissiltahan tuo kuulostaa. Kaikki hyvin!

en jaksa ihan uskoa tuohon lasten takia yhdessä tai vaimo on tosi hyvä peittämään todelliset tunteet koska vanhin lähti jo omaa elämää perustamaan .rakkautta on löytynyt molemmilta tähän kesään asti ja löytyy vieläkin mutta minkälaista ?Pelkästään lasten (pieneimmän lapsen) takia ei jäädä yhteen asumaan. kummankin kanta on se. Pitää löytyä rakkautta myös kumppania kohtaan. Hänen puhelin en ala selailemaan. Mahdollisen toisen pitää tulla tietoon muiden asioiden kautta(en usko kyllä vieläkään siihen).

Viimeksi muokattu:
Sanoisin että vaimolla on hyvin järkevä tavoite ja hän toimii erittäin älykkäästi saavuttaakseen sen täysimääräisenä ja ylläpitääkseen sitä vähentämättömänä.
Alkuperäinen kirjoittaja vielä rakastaa;10657274:
pettymyksiä on tullut esille perhe elämän sitovuutena mutta nyt kun kaksi lasta melkein aikuisia elämässä enemmän vapaa-aikaa.
Pettymyksen syy on odotetun tavoitteen saavuttamattomuus = vapaus (ei ero miehestä).
Saavutuksen on estänyt sitovuus = aika ei ole vapaata (varaus miehen odotusarvoista).

vaimo sanoo että kun tietää esim minun tulevan 10 min. päästä. "möykky" tuntuu mahassa vaikka kotia tullessani menee tunteja puhumatta mitään.
Miehen odotukset kohdistuvat vaimoon joista vaimo tulee varautuneeksi. Varaus tuntuu 'möykkynä', koska vaimo ei siedä miehen häneen kohdistavaa varausta.

ratkaisuja olen esittänyt kahlittuna oloon esim. tyttöjen reissuja saa jatkaa ilman aamukatkeruutta (vaimo epäilee heti että onnistuuko? käskin kokeilla).
Vaimoa selvästi kiinnostaa vapaustavoitteensa mukaiset esitykset (parasta olisi onnistua).

Minulle olisi hänen mielestä parempia vaimoehdokkaita koska meillä ei ole yhteisiä harrasteita oikein mitään.
Mainio neuvotteluetu niin kauan kuin miehellä ei ole vaimoehdokkaita saatavilla ("kolmatta osapuolta en miettynyt silloinkaan").
Vaimon toiveharrastus = aika vapautua miehen ajanvarauspyrkimyksistä. 'Möykky' = miehen odotukset = toiveet ja tarpeet. Vaimon ei tavitse erota miehestä mikäli hän vapautuu miehen varauksesta vaimon aikaan.

Mitään oikeanlaista miestyyppiä hän ei osaa kertoa. uutta miestä hän ei halua (ei kerro?)
Vaimo ei tarvitse uutta aviomiestä koska nykyinen on vielä oikein käyttökelpoinen, hänen tarpeitaan ja niiden toteuttamista ajatellen. ("koti ja siinä pienten askareitten tekeminen on ollut mieluisaa joten…").

olemme keskustelleet mahdollisesta erosta ja siitä mitä sen jälkeen. vaimo jäisi paikkakunnalle lapsineen. talo myyntiin.
Ero on vaimolle epäedullinen vaihtoehto, hän menettäisi asunnon, miehen tarjoamat palvelut ja jo saavutettuja taloudellisia etuja. ("Olen mielellään tehnyt kaiken pikkunäppärät rempat, korjaukset,tietokoneet, pihatyöt, vähän apuna siivouksessa ja ruuanlaitossa.")

takarajaa koe-eron pituudelle ei ole määrätty ja toivon että se selviäisi jonkun viikon sisällä.
Siitä on odotettavissa suurmenestys, mikäli vaimon 'möykytön' suunnitelma toteutuu.
Mikä voikaan muuttua pysyvämmäksi kuin väliaikaiseksi tarkoitettu, kuten esim. ajoneuvovero.

TÄMÄ AJATUS ON VAIMOSTANI AIVAN HIRVEÄ JA KYLMÄ. VOISINKO OIKEASTI JÄTTÄÄ TÄMÄN KAIKEN. nyt tuntuu että voin mutta jos se tilanne tulee eteen niin saa nähdä silloin.
Onkohan vaimo aikuisten oikeasti hirveän kylmä, vähän niinkuin vaikka narsisti, vai käyttäytyykö muuten vaan ikäänkuin narsistisesti? Muutamalla kokeella sitäkin voisi yrittää selvittää, jos haluaa taikka uskaltaa.

Sinä vain olet tylsä ja ikävä, saamaton, henkesi haisee, ruokatapasi ovat ärsyttävät tai puuttuvat kokonaan, dokaat liikaa. et osaa käyttäytyä ihmisten kanssa, olet tyhmä ja hidas ja huono sängyssä. Ihan mikä tahansa pikku asia, joka tekee elämästä harmaan.

Todennäköisesti puolisosi on samanlainen - vakka kantensa valitsee - mutta luulee kuitenkin elämän maistuvan paremmalta ilman sinua.

Kai mies on tylsä, kun tekee kaiken vaimon mieliksi. Jospa alkaisi elämään itseä varten eikä kuuntelisi eikä noteraa vaimon kaikkia mielihaluja. Itse naisena en haluaisi miestä, joka tekee kaiken minun mieliksi. Aika surkeata elämää, kun tietää etukäteen miten asiat menee. Välillä täytyy miehen ottaa ohjat käsiinsä ja olla itsekäs. Ei kaikkia naisen oikkuihin kannata vastata. Anna naisen vinkua perääsi.

Kai mies on tylsä, kun tekee kaiken vaimon mieliksi. Jospa alkaisi elämään itseä varten eikä kuuntelisi eikä noteraa vaimon kaikkia mielihaluja. Itse naisena en haluaisi miestä, joka tekee kaiken minun mieliksi. Aika surkeata elämää, kun tietää etukäteen miten asiat menee. Välillä täytyy miehen ottaa ohjat käsiinsä ja olla itsekäs. Ei kaikkia naisen oikkuihin kannata vastata. Anna naisen vinkua perääsi.

laukku pakattu ja lähtö järvenrannalle. Nyt selviää onko kellään muulla halua saada minut takaisin kuin pienokaisella.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja vielä rakastaa;10659169:
laukku pakattu ja lähtö järvenrannalle. Nyt selviää onko kellään muulla halua saada minut takaisin kuin pienokaisella.
Toivottavasti saatte lii

Toivottavasti saatte liittonne jatkumaan. Jos käy kuitenkin niin ikävästi että päädytte eroamaan niin täältä löytyisi lohduttava syli vaikka pidemmäksikkin aikaa . Hyvälle miehelle on aina paikka jonkun sitä tarvitsevan vieressä

Toivottavasti saatte lii

Toivottavasti saatte liittonne jatkumaan. Jos käy kuitenkin niin ikävästi että päädytte eroamaan niin täältä löytyisi lohduttava syli vaikka pidemmäksikkin aikaa . Hyvälle miehelle on aina paikka jonkun sitä tarvitsevan vieressä

toivon myös että suhteen jatkuu molempia tyydyttävällä tavalla. Lapsen takia ei kulissiliittoa kannata pitää pystyssä. Ajan edetessä jompikumpi ajautuu tekemää uusia suhteita. älä vaivu itsesääliin vaikka ero tulisikin. aivan varmaan sinunlaiselle miehelle "markkinarako" löytyy.

Viimeksi muokattu:
Kai mies on tylsä, kun tekee kaiken vaimon mieliksi.
Entä onko lapsi silloin tylsä kun tekee kaiken äidin mieliksi? Nainen on sekä vaimo että äiti, vai onko?

Jospa alkaisi elämään itseä varten eikä kuuntelisi eikä noteraa vaimon kaikkia mielihaluja.
Murkkuikäiset lapset alkavat harjoitella elämää itseä varten, noteeraamatta vanhempien kaikkia mielihaluja. Iltatähti ei siihen vielä mitenkään pysty kykenemään.

Itse naisena en haluaisi miestä, joka tekee kaiken minun mieliksi.
Haluaisitko äitiä miellyttämään oppineen lapsen? Entä naista äitinä? Mihin sellaista tarvitaan?

Aika surkeata elämää, kun tietää etukäteen miten asiat menee. Välillä täytyy miehen ottaa ohjat käsiinsä ja olla itsekäs.
Välillä? Missä välissä olisi oikea paikka? Kenen käsissä ohjat nyt ovat? Ovatko ne ns. 'oikeissa käsissä' ja milloin kaikki asiat menisivät oikein jos ei nyt?

Ei kaikkia naisen oikkuihin kannata vastata. Anna naisen vinkua perääsi.
Entä jos nainen ei vingu, saatuaan haluamansa? Entä jos lapset vinkuvat isän perään? Onko murkuille saatavissa isän tukea itsenäistymiseen, jos isä on karkotettu kotoa ja onkin vain toissä siellä?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä