Ihanko tosiaan joku luulee että miehet tekee reissuduunia vain koska vaimo on lasten kanssa kotona?? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis oikeasti? Luuleeko joku oikeasti näin?

Kyllä meillä mies joutuis tekee ihan samat hommat jos mä olisin nyt myös töissä ja on tehnytkin. Ei siihen paljoa mun duunit vaikuttanut.
Töitä on paljon ja niitä on tehtävä :)

Toisinaan mun mies tekee pitkää päivää, silloin kun on hommia jotka tulee saada valmiiksi tiettyyn aikatauluun mennessä. Ei auta kuin painaa, ja mun lasten kanssa kotona olemisella ei oo siihen osaa eikä arpaa. Pomo sanoo silloin tehdään :)

Ja käy myös toisinaan reissutyössä, eikä edelleenkään mun kotona ololla ole siihen mitään vaikutusta.

Melko pahvia ajatella niin et mies tekee työtä reissussa tai pitkää päivää et vaimo kotona.

Meillä on ainakin niin että mies tekee vuorotyötä ja reissuja jotta voisin olla lasten kanssa kotona. Jos myös minä olisin työelämässä, mies voisi tehdä pelkkää päivävuoroa.

En minäkään meinannut ymmärtää, mutta siis en ole kyllä koskaan niin kuvitellut, että miehet tekisi reissutöitä siksi, että vaimo voisi olla kotona. Päin vastoin useinhan silloin perhe lähtee reissuille mukaan. Nimenomaan työssäkäyvien äitien perheissä mies on paljon kotoa pois.

[QUOTE="vieras";22466195]Siis oikeasti? Luuleeko joku oikeasti näin?

Kyllä meillä mies joutuis tekee ihan samat hommat jos mä olisin nyt myös töissä ja on tehnytkin. Ei siihen paljoa mun duunit vaikuttanut.
Töitä on paljon ja niitä on tehtävä :)

Toisinaan mun mies tekee pitkää päivää, silloin kun on hommia jotka tulee saada valmiiksi tiettyyn aikatauluun mennessä. Ei auta kuin painaa, ja mun lasten kanssa kotona olemisella ei oo siihen osaa eikä arpaa. Pomo sanoo silloin tehdään :)

Ja käy myös toisinaan reissutyössä, eikä edelleenkään mun kotona ololla ole siihen mitään vaikutusta.

Melko pahvia ajatella niin et mies tekee työtä reissussa tai pitkää päivää et vaimo kotona.[/QUOTE]

Mä en nyt saanut oikein pointista kiinni tässä mutta siis mun miehen reissuvuosi ajoitettiin sille ajalle kun mä olin vielä kotona hoitovapaalla. Rakennutettiin taloa, olin raskaana kolmannen kerran, oli kaksi alle 4v:tä lasta ja kaksi koiraa. Ja mies tosiaan poissa 6viikkoa kerrallaan ja viikon lomalla. Siihen yhtälöön jos olisi vielä lisännyt mun työnteon niin korttitalo olisi kyllä kaatunut.. Eli ihan suunnittelemalla katsottiin missä välissä miehen olisi hyvä reissuun lähteä ja se oli silloin kun olin kotona.

Mäkään en oikein tajunnut aloituksen pointtia. Mutta useimmat tuntemani paljon työmatkoja tekevät miehet ovat sellaisia, joiden vaimoilla on melko säännöllinen työaika. Ja niillä, joiden vaimoilla ei ole, on isovanhemmista hyvät tukiverkostot ja näin mahdollistuu se, että mies on pitkiäkin aikoja maailmalla.

Jos joku "pahvi" luulee, niin antaa luulla. Miehen työ on reissutyö, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Ei sen työtä voi muuten tehdä. Ulkopuolisilla on aina omat epäilyksensä reissumiehistä ja heidän motiiveistaan ja koko tilannetta pidetään mielellään ongelmallisena perheelle, mitä se ei suinkaan ole.

Jos nyt vielä väännellään ja käännellään asiaa, niin ainakin yhden tuttavaperheen isä ei tunnu kestävän arkea ollenkaan, sen vähän mitä kerkeää kotona käymään ja sitten taas viikoksi reissuun.
Jotenkin näyttää, että jotkut naiset haluavat väen vängällä saada ne 3 lasta tosi pienillä ikäeroilla ja hoitavat ne kotona, ja isä on ihan ulkopuolinen perheessään ja pakenee reissutöihin, ajaa vaikka rekkaa ulkomaille.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;22466344:
Jos nyt vielä väännellään ja käännellään asiaa, niin ainakin yhden tuttavaperheen isä ei tunnu kestävän arkea ollenkaan, sen vähän mitä kerkeää kotona käymään ja sitten taas viikoksi reissuun.
Jotenkin näyttää, että jotkut naiset haluavat väen vängällä saada ne 3 lasta tosi pienillä ikäeroilla ja hoitavat ne kotona, ja isä on ihan ulkopuolinen perheessään ja pakenee reissutöihin, ajaa vaikka rekkaa ulkomaille.

Niin, tässä luulot nr 42, 356 ja 407. :D

Yhteistyössä