Ihminen on käsittämätön otus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antisocial social club
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

antisocial social club

Vieras
Ihminen on todellakin käsittämätön otus ja mitä vanhemmaksi tulen sitä vähemmän pidän ihmisistä. Tuntuu ettei ole mitään pitämisen arvoista. Ainut hetki milloin pidän ihmisistä on silloin kun osaavat olla riittävän kaukana ja hiljaa. Minut on kasvatettu peruskohteliaaksi, ja näin ollen minun on kauhean vaikea sanoa ihmisille jotka tulevat minulle juttelemaan, että hei, voisitko nyt painua vittuun siitä höpöttämästä. Mutta kun näitä vaan riittää. Vanha naapurin rouva bongasi mut lähikaupan jonossa ja heti tämä alkoi kertomaan elämäntarinaansa ja puimaan parisuhde ongelmiaan minulle. No kuule ei vois vittu vähempää kiinnostaa. Tai pizzeriassa jonkun entisen luokkakaverin kummin kaiman mutsin sisko tulee höpöttämään jostain helvetin 25 vuotta vanhasta asiasta. Kiinnostaako, no ei tod kiinnosta. Ja näitähän riittää. Pitäskö painattaa paita jossa toivotan kaikki helvettiin vai olisiko joku paikka maan päällä missä sais olla ihan rauhassa? Vituttaa ihmisten tyyli tulla vaan avautumaan. Toisivat edes ensin kukkia ja liukkaria. Sitten olisi helpompi pyllistää ja olla kuuntelevinaan, mutta ei saatana. Tämä voi tosin johtua siitä, etten ole itse kauhean puheliasta sorttia, mikä muiden kanssa ihmisten päässä kääntyy niin, että olen loistava kuuntelija. " Ihana puhua sun kanssas, kun sä oot noin hyvä kuuntelija, johtuuko se susta siitä, että oot kouluttautunut ihmisläheiselle alalle vai siitä, että sä oot isosta perheestä, jossa on vaan pitänyt ottaa kaikki muutkin huomioon vai mistä aattelet et se johtuu." No kuule en saatana tiedä. Johtuisko se siitä, että ihmiset on niin vitun itsekeskeisiä mulkkuja, et ne vaan tulee avautumaan, eivätkä vaivaudu kysymään mitä mulle kuuluu, saatikaan että kyseisen kysymyksen jälkeen pystyisivät pitämään leipäläpensä vartin verran kiinni ja kuuntelemaan kun vastaan kysymykseen. Sitten on vielä nää ikuiset mankujat. Olisi kiva lähteä sun kanssa kahville, terdelle, mutku sä et koskaan lähde. No niin. Kiitos. Mutta kun ei kiitos. Luulisi ihmisten tajuavan jos en pidä kehenkään yhteyttä, että ei kiinnosta. Mutta ei mene perille. Tiedän olevani introvertti ja olen sen tuonut julki, mutta ei se silti mene näiden luupäiden kaaliin. Ja kun ei mene, niin mulla alkaa jo ihmisviha kyteä sisällä. Onko niin vaikea tajuta, ettei kaikkien ihmisten elämä pyöri toisten ihmisten ympärillä. Ei kiinnosta mitä sun puoliso on tehnyt tai jättänyt tekemättä, ei kiinnosta pääsitkö opiskelemaan vai et, ei kiinnosta mummojen sukujuhla jutut, ei saatana kiinnosta. Jatkossa te käsittämättömät kälättäjät ja avautujat elikkäs tuttavat, tutut, naapurit, kaverit, ystävät ystävänystävät,entiset ja nykyiset työkaverit ja muut vastaavat, ennen kuin avaatte naamanne ja alatte pölöttää, miettikää vähän että kiinnostaako nää jutut tota ihmistä, sillä vaikka se on hiljaa, se ei tarkoita että kiinnostaa. Kun jotkut meistä vaan saatana viihtyy yksin ja hiljaa. Eikä se ole mikään sanaton kutsuhuuto, että tule ja kaada elämäsi taakat minun niskaani.

Mä liityn tohon sun kerhoon sillä ehdolla, ettet puhu mulle mitään. Säännöt saat ilmoittaa netissä tai sähköpostissa. Luen, kun kiinnostaa ja on aikaa perehtyä.(y)
Ihmiset tulee muuten jutteleen sulle just siksi, kun olet hiljaa ja sen takia sun kanssa on helppo "keskustella". Ei, niitä ei kiinnosta sun elämä, mut jollain tapaa ne ei ole tajunnut, ettei se niidenkään elämä kiinnosta. Tai siis kiinnostaa ihan yhtä paljon.

Osta ap oma saari, siellä saa olla rauhassa. Minullakin on.
En tiedä. Sukulaiset sais siitä varmaan vihiä ja kun en pyytäisi heitä kylään, niin kutsuisivat sitten aikaa myöten itse itsensä. Oliko muuten kallis hankinta tommonen saari? Mä olen miettinyt matkailuautoa. Jos alkaa vituttaa voi painaa tallan pohjaan ja vaihtaa maisemaa ja eikä sinne mahtuis koko sukua.

No voi jeesus, vaikka kuinka on introverttiä niin eikö millään saa ääneen sanotuksi, kerran noin kovasti ahdistaa ja kiristää toisten ihmisten kontaktinhakuisuus, että sori mutta nyt ei jaksa kiinnostaa pätkääkään sun jutut joten hyvää loppuelämää sulle! Miten ihmeessä kukaan voi tietää mitä päässäs liikkuu jos sä et itse sano mitään? Hiljaisuus ja kuuntelemaan jääminen kun tavallaan antaa sen vaikutelman, että sulla on aikaa moiseen ja sua ei pahemmin myöskään haittaa toisen avautumiset. Mieluummin sanot mielipitees suoraan, niin muut ymmärtävät jatkossa jättää sut rauhaan.

En mäkään höpötä pitkään jos toinen näyttää vaisulta...kaupassa se on 2-3 lausetta, ja jos toinen ei niihin tartu, niin jatkan matkaani sika-nauta-altaalle. Tilannetajua ja toisen lukemisen tajua pitää olla.

...mut vaikka kuinka olisit introvertti, niin koita tajuta että muu maailma ei välttämättä ole. Juu, toisen sairaskertomukset tai sen itsevalitsema puheripuli ei oo mukavaa kuultavaa, mutta ihminen on sosiaalinen olento.

Itse olin 25-vuotiaaksi introvertti ja pystyn samaistumaan siihen ihanaan fiilikseen kun sai olla yksin, ehkä kourallinen kavereita oli. Mut ikää myöten muutun yhä ekstrovertimmäksi ja nykyään keskustelut ihmisten kanssa antaa voimaa, ei vie sitä.
Ihmiset on ihania. Laajenna näkökantaasi niin yllätyt. Se kumminkaiman autoremppa ON tärkeä asia, yhtä tärkeä kuin ne omat kiinnostuksenkohteesi, joiden äärellä nyhjäät.

En mäkään höpötä pitkään jos toinen näyttää vaisulta...kaupassa se on 2-3 lausetta, ja jos toinen ei niihin tartu, niin jatkan matkaani sika-nauta-altaalle. Tilannetajua ja toisen lukemisen tajua pitää olla.

...mut vaikka kuinka olisit introvertti, niin koita tajuta että muu maailma ei välttämättä ole. Juu, toisen sairaskertomukset tai sen itsevalitsema puheripuli ei oo mukavaa kuultavaa, mutta ihminen on sosiaalinen olento.

Itse olin 25-vuotiaaksi introvertti ja pystyn samaistumaan siihen ihanaan fiilikseen kun sai olla yksin, ehkä kourallinen kavereita oli. Mut ikää myöten muutun yhä ekstrovertimmäksi ja nykyään keskustelut ihmisten kanssa antaa voimaa, ei vie sitä.
Ihmiset on ihania. Laajenna näkökantaasi niin yllätyt. Se kumminkaiman autoremppa ON tärkeä asia, yhtä tärkeä kuin ne omat kiinnostuksenkohteesi, joiden äärellä nyhjäät.

<3

No voi jeesus, vaikka kuinka on introverttiä niin eikö millään saa ääneen sanotuksi, kerran noin kovasti ahdistaa ja kiristää toisten ihmisten kontaktinhakuisuus, että sori mutta nyt ei jaksa kiinnostaa pätkääkään sun jutut joten hyvää loppuelämää sulle! Miten ihmeessä kukaan voi tietää mitä päässäs liikkuu jos sä et itse sano mitään? Hiljaisuus ja kuuntelemaan jääminen kun tavallaan antaa sen vaikutelman, että sulla on aikaa moiseen ja sua ei pahemmin myöskään haittaa toisen avautumiset. Mieluummin sanot mielipitees suoraan, niin muut ymmärtävät jatkossa jättää sut rauhaan.
Mä olen joutunut oppimaan sen että uskallan sanoa ei...mutta se on yllättävän vaikeaa välillä. Toista ei tahdo loukata ja itseänikin ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka kutsuvat itsensä toisen luokse kylään ja vielä loukkaantuvat jos se ei käy?!!

Noista kaupassa höpöttäjistä tuli mieleen yks tuttava jonka kanssa kaupassa on todella ahdistavaa tavata, en ole puheliaisimmasta päästä kun kauppaan menen, haluan vain suoriutua ja päästä hemmettiin sieltä. Mutta tämä eräs, hyökkää ku hyeena jostai hyllyjen välistä, höpöttää jotai ympäripyöreitä hälläväli juttuja ja ei siinä mitään, muutaman sanan voi vaihtaa mutta kun se ei jää siihen, vaikka ite sanon et mun tarttee nyt jatkaa matkaa on paljon ostettavaa niin tämäpä sanoo siihen et joo munkin piti tulla just sinne ja seuraa koko helkkarin matkan, matka sisältää vaivautunutta hiljaisuutta sekä hänen turhia kommentteja tuotteiden hinnoista yms.:mad: ja ostoksia unohtuu kun tyyppi häiritsee.(n)

Noista kaupassa höpöttäjistä tuli mieleen yks tuttava jonka kanssa kaupassa on todella ahdistavaa tavata, en ole puheliaisimmasta päästä kun kauppaan menen, haluan vain suoriutua ja päästä hemmettiin sieltä. Mutta tämä eräs, hyökkää ku hyeena jostai hyllyjen välistä, höpöttää jotai ympäripyöreitä hälläväli juttuja ja ei siinä mitään, muutaman sanan voi vaihtaa mutta kun se ei jää siihen, vaikka ite sanon et mun tarttee nyt jatkaa matkaa on paljon ostettavaa niin tämäpä sanoo siihen et joo munkin piti tulla just sinne ja seuraa koko helkkarin matkan, matka sisältää vaivautunutta hiljaisuutta sekä hänen turhia kommentteja tuotteiden hinnoista yms.:mad: ja ostoksia unohtuu kun tyyppi häiritsee.(n)
Mä välttelen samasta syystä nykyään yhtä paikallista kauppaa, koska siellä on töissä yks tuttu jolla on tapana alkaa puhumaan heti kun näkee ja kutsuu itsensä väkisin kylään heti töittensä jälkeen...ja ei, hänelle ei kelpaa kieltäytyminen, eli tulee siltikin oven taakse rimputtelemaan.

• Tykkää
Reactions: Ellimaar
Mielenterveyspalveluja pitää tehostaa ja niiden saatavuutta parantaa todella pian, tarve on huutava ja sen näkee tällä palstalla joka päivä.
Ei, vaan kauppiaan täytyy laittaa pimeät kärryt, joissa voi istuskella ja et voivat jatkaa "palstailua", ei loisteputket haittaa. On näköjään toivottoman pitkä aika joillekin olla erossa tästä "koukuttavasta" systeemistä. Vaikea edes kuvitella, että heillä on lapsia kotona...

Yhteistyössä