ihmiset jotka valittavat että ei löydy duunia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen miettinyt sitä, että miksi minä ja kaverini saadaan aina töitä, joihin on hakemassa 3000 muutakin?
Miksi me ollaan nitä "parempia" ihmisiä.. Ollaan vasta opiskelijoita, joten mikään aikaisempi työkokemuskaan ei oikein suosi. Hmm..

Mä rakastan tuota mustavalkoisuutta, mitä jotkut täällä viljelevät. Että jos ei löydy työpaikkaa omalta kotikunnalta, niin muuta Helsinkiin :D Ihan mahtavaa!! Siis sillä että on koko elämänsä asunut vaikka Kontiolahdella, sinulla on suku, perhe, asunto jne. siellä niin ei väliä… Muuta Helsinkiin ja case ratkaistu. Tuo ihanan mustavalkoinen logiikka on itse asiassa maailmankaikkeuden vastauksien avain. Annanpa muutaman esimerkin niin saatte ajatuksesta kiinni:

1.
Kysyjä: Miksi lapseni on eriarvoinen koulussa, häntä kiusataan ja hän saa opettajalta aina huonoja arvosanoja. Miksei asialle tehdä mitään?

Vastaus: Muuta Kuopioon ja vaihda koulua. Mitä sillä on väliä onko sulla duuni täällä tai asunto. Muuta Kuopioon.

2.

Kysyjä: Mieheni ei käy tarpeeksi usein suihkussa ja se häiritsee minua. Miten vinkkaisin asiasta hienovaraisesti?

Vastaus: Vaihda miestä välittömästi. Mitä sitten että rakastat häntä tai hän on sinulle tärkeä. Vaihda miestä!

3.

Kysyjä: Mitä tehdä lapsen nokkosrokolle, kun se tulee aina näin keväisin?

Vastaus: Vie lapsi huostaanottoon ja tee toinen. Parempi onni ensi kerralla. Vie nyt se lapsi sinne vain.

Mustavalkoinen ajattelu on vapauttavan ihanaa <3

Minimipalkka ja antelias sosiaaliturva estävät työttömiä työllistymästä.

Että mä rakastan tota "palkat valtion maksettavaksi" ajattelua. Kyl se tietty työllistymistä estää, jos duunista pitää peräti minimipalkka maksaakin.

Kyl mä voin vaikka sinut työllistää heti jos mun ei tartte siitä mitään maksaa. Mun lattia kaipais pesua. Tuo koppa kaljaa tullessas, niin mä voin ryypätä samalla kun vahdin työntekemistäsi.

Joo. Ota sä se ylilääkärin virka, niin mä meen sosiaalitoimen johtajaksi. Kepsiskin vois vaihtaa alaa ja ottaa ton kaavoitusarkkitehdin homman. Ketjun aloittajasta me tehdään työvoimatoimiston johtaja, niin sit kaikki muutkin puoli miljoonaa saa duunia.

No, mutta tuohan kuullostaa jo niin hyvälle suunnitelmalle, et melkein vois jopa harkitakin! :D
Nyt siis ei muu auta ku alkaa ylilääkärin paikoille hakemuksia sorvailemaan ja odottelemaan josko sitä pääsis kiinni niihin melkein kansanedustajien palkoille. ;) Kyl kelpais sit elellä ja oleilla. Harmi vaan kun taitais työetuudet olla kuitenkin huonommat, mitä nuilla Arkadianmäen työläisillä on.

[QUOTE="vieras ap";29824087]Ne kaikki työttömät jotka sanoo että ei löydy duunia niin kertokaa minkä takia mollin sivuilla on melkein 15 000 avointa työpaikkaa? Monster.fi sivuilla on mahottomasti avoimia mestoja. Sit tähän viel yritysten omat sivut. Miten voi olla mahollista että te ette vaan löydä duunia???
Ettei vaan syy ole että ei kiinnosta kun valtioelättää? Vai oletteko niin surkeita että kukaan ei teitä halua palkata? Musta tuet veks teiltä jolla ei ole hyvää syytä olla työtön. Esim.sairaus tai joku vastaava. Miks veronmaksajien pitää teitä elättää? Nyt ku pitää säästää nii täs hyvä kohde.[/QUOTE]

En oo just nyt työtön, kun olen opiskelija. Mutta olen ollut myös työtön parin vuoden ajan jopa. Lähettin kymmeniä ansioluetteloita (putosin kärryiltä montako niitä siinä ajassa tuli, mentiin varmaan päälle sadan kuitenkin) ja soittelin firmoihin. Pari kertaa olin lyhyen pätkän töissä.

En ole varma, miksei minua haluttu palkata. Yhdestä paikasta annettiin perusteluksi se, etteivät tahdo palkata perheellistä, koska eivät usko että voisin panostaa heidän haluamaansa määrää. Toisessa paikassa sanottiin, että olis pitänyt olla c-kortti.

Mulla on yksi korkeakoulututkinto ja suoritan toista, oon tehnyt projektiluontoisia töitä pätkissä ja oon omien alojen lisäksi ollut myös joskus myyjänä ja "jopa" puhelinmyyjänä.

Myynti- ja siivoustöihinkin olen nyt hakenut, mut en ole päässyt. Varmaan siksi, että mun kaupan alan kokemus on niin monen vuoden takaa, eikä mulla ole koulutusta siivousalalta eikä myynnistä. Puhelinmyyntiin varmaan voisin päästäkin, mutta tiedän jo edelliseltä kerralta että olen siinä työssä tosi huono.

Niissä paikoissa, joissa olen ollut töissä, mun työn laatuun ja työpanokseen on oltu tyytyväisiä, mutta ne on olleet projekteja, jotka ei ole jatkuneet. Olen huono markkinoimaan itseäni, huono verkostoitumaan ja olen aika introvertti. Luulen, että ne on ainakin osittain syynä sille, etten ole työllistynyt. Mä en oikein osaa myydä osaamistani.

Samaa joskus mietin. Olen yrittänyt tässä olla hoitovapaalla. Silti viimeisen vuoden aikana kolme eri työnantajaa on soittanut minulle kotiin ja pyytänyt tulemaan töihin pidempiin ja lyhyempiin pätkiin. Vakityökin minulla on, mutta sieltä ovat antaneet olla rauhassa.. Kai niitä töitä on niille, joille työ maittaa:)

Kaikkien pitäisi olla joskus työtön ja kokea se, että ei töitä saa.

Itse olin 15 vuotta vakinaisessa työssä kunnes työt loppuivat.

En olisi ikinä uskonut, että uuden työn löytäminen on näin vaikeaa! Mun kanssa samoja paikkoja hakee 100-200 ihmistä, että revi siitä.

Täytyy varmaan alkaa hakea niitä sos ja teveysalan paikkoja vaikka ei pätevyyttä olekkaan.

Tuo 15 000 oli vaa mollin sivuilta siihen lisäksi muut avoimet työpaikat. Suomessahan ei sillo pitäis olla noin paljoa avoimia työpaikkoja jos jengiä kiinnostai tehä töitä. Avain varmasti noihin hakee enimmäkseen sellaset ihmiset jotka on jo duunis mut haluaa vaihtelua.
Just tuon takia tääl on niin paljon työttömiä kun ajatellaa et haetaa pelkkiä lääkäreitä vinkki meeppä kattoo vaik siivousalan töitä niin ehk sulla siihen riittää kokemus :) voit tietysti siin samal opiskella lääkäriks kun se nähtävästi kiinnosti. Suurin osa työttömistä ei hae sitä työtä kun ei löydy sitä omaa-alaa. Mene siks aikaa tekee muuta ja kato säännöllisesti millo olis haku siihen sun alaas. Ja kyllä töitä löytyy aina kunhan et ole turhan nirso. Suomes vaan liian hyvät tuet.

Meilläkin on avoin työpaikka, mutta yhtään hakeneista lähihoitajista en pystynyt työllistämään, enkä edes sitä tradenomia enkä parturi-kampaajaan, jotka paikkaa hakivat.

Lastentarhanopettajan työhön kun tarvitaan lastentarhanopettajan pätevyyden antava koulutus.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedänarvoni;29825367:
Minähän en ilmaiseksi töitä tee. Tuntipalkka oltava vähintään 16 e/tunti ennen kuin kannattaa. Työntekijöille pitäisi maksaa kunnon palkkaa.

Nii että mielummin elät toisten siivillä ja makoilet sohvalla.... Great! Mistä teikäläisiä sikiää? Kiitos ihmisten jotka ajattelevat kuin sinä niin teidän takia esim vanhuksilta joudutaan kokoajan leikkaa palveluja.

[QUOTE="vieras ap";29825347]Tuo 15 000 oli vaa mollin sivuilta siihen lisäksi muut avoimet työpaikat. Suomessahan ei sillo pitäis olla noin paljoa avoimia työpaikkoja jos jengiä kiinnostai tehä töitä. Avain varmasti noihin hakee enimmäkseen sellaset ihmiset jotka on jo duunis mut haluaa vaihtelua.
Just tuon takia tääl on niin paljon työttömiä kun ajatellaa et haetaa pelkkiä lääkäreitä vinkki meeppä kattoo vaik siivousalan töitä niin ehk sulla siihen riittää kokemus :) voit tietysti siin samal opiskella lääkäriks kun se nähtävästi kiinnosti. Suurin osa työttömistä ei hae sitä työtä kun ei löydy sitä omaa-alaa. Mene siks aikaa tekee muuta ja kato säännöllisesti millo olis haku siihen sun alaas. Ja kyllä töitä löytyy aina kunhan et ole turhan nirso. Suomes vaan liian hyvät tuet.[/QUOTE]

Etkö pysty itse keksimään yhtään älyllisempiä syitä, että työpaikkoja on avoimena?

Rovaniemellä asuva lähihoitaja ei nyt ihan hetkessä muuta Helsinkiin töihin, vaikka vanhainkodista paikan saisikin, etenkään jos hänellä on kouluikäisiä lapsia. Eikä muutenkaan.

Ja minulla oli parin kuukauden työ ja tuska löytää päiväkotiin pätevä lastentarhanopettaja. Lähihoitajia haki paljonkin, mutta kun tähän pestiin oli pakko löytää pätevä lastentarhanopettaja. Lähihoitajia on täälläpäin paljonkin vailla töitä, lastentarhanopettajista taas on huutava pula ja opiskelijatkin jo suurin osa töissä viimeisenä vuotenaan, kun laki velvoittaa henkilökuntaan kuuluvaksi tietyn määrän opettajia.

Ymmärrätkö? On erilaisia syitä avoimille paikoille, tässä nyt äkkiä kaksi sinulle. Vaikka kaikki mukaan lukien avoimia paikkoja olisi 50 000, ne eivät työllistä kaikkia Suomen työttömiä.

Jos asuu pääkaupunkiseudulla, on omalta alalta yli 20 vuoden työkokemus esimieshommia myöten eikä saa edes sitä "paskaduunia" omalta alalta vaikka kuinka hakee. Huono ihminen varmaan, oikea tahallaan tuilla elävä, kun kerran hakeva saa töitä. Mihinköhän sitä tässä maassa pitäis sitte muuttaa..?

Ja hei oikeesti, iso osa ihmisistä ei arvosta puhelinmyyjiä tai jopa vihaa niitä. Todellako siihen hommaan laitettais puoli miljoonaa suomalaista? Montakohan puhelua meistä jokainen sais joka päivä? Ja sitte kun ne puhelinmyyjät soittelee välillä toisilleenkin niin tuskin tulee kauppoja kun kädestä suuhun häthätää elävät puhelimen kummassakin päässä.

Yhteistyössä