Ihmisten tyhmyys -pino!

Tiheän palstailun kausi

Aktiivinen jäsen
01.12.2005
1 516
0
36
Tähän pinoon faktoja, jotka sinä tiedät mutta joita monet tai jotkut ihmiset eivät tiedä. Siis juuri ne, joista väitellään bussissa ja sinun tekisi hirveästi mieli sanoa, että se on muuten pässit niin.

Ärsyttäviä väitteitä, luuloja tai kielenkäytön huolimattomuuksia:
- suomi on maailman vaikein kieli
- lapsi saa kasteessa nimen
- jos esim. korko nousee 4 %:sta 5 prosenttiin, se on noussut prosentin

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Ja se muuten ärsyttää ihan sairaasti, kun jotkut kuvittelevat, että suomenruotsalaiset on jotenkin ruotsalaisia.

Ja mua ärsyttää, että luullaan, että suomalaiset osaa ruotsia. Ihan vaan sen takia, että niiden on ollut pakko peruskoulussa kolme vuotta istua ruotsintunneilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja se muuten ärsyttää ihan sairaasti, kun jotkut kuvittelevat, että suomenruotsalaiset on jotenkin ruotsalaisia.

Ja mua ärsyttää, että luullaan, että suomalaiset osaa ruotsia. Ihan vaan sen takia, että niiden on ollut pakko peruskoulussa kolme vuotta istua ruotsintunneilla.

Mut ei kai kukaan edes oleta suomalaisten puhuvan ruotsia?

Poikani kertoi Kalevalan päivänä , että Kalevala on lääkäri ... Kysellessäni , että oletko tosissani , hänkin alkoi miettiä ... ja sanoi että ainakin se on MIES ...

No kyllä olettaa. Tosi monet suomenruotsalaiset. Aivan kuin monet suomalaiset olettaa, että kaikki suomenruotsalaiset puhuu sujuvasti suomea, koska kerran asuvat Suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hukka:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
tai joidnkin perheellisten väite että lapsettomat ei tiedä oikeesta elämästä mitään :D

sä olit muistaakseni sos.alalla, joten tämä ei päde sinuun, mutta aika moneen muuhun =)

enkä oo sos.alalla :D mutta kyllä mä elämästä tiedän siltikin =)

pjärkel, tiimarinvihko :kieh: no ei vaan, mut luulen et toi on osaltaan ehkä totta, tai sitten ei :saint:

Suomessa ajatellaan että kaikki suomessa asuvat ulkomaalaiset ovat pakolaisia ! Ja että he ovat työttömiä tai pizzantekijöitä !!! Ja hah ! Sanoo ulkomaalaisen miehen vaimo . Mies on opettaja ; koulutukseltaan tietokoneinsinööri , liikuntatieteiden maisteri , tilastotieteiden kandidaatti !

tai joidnkin perheellisten väite että lapsettomat ei tiedä oikeesta elämästä mitään :D

sä olit muistaakseni sos.alalla, joten tämä ei päde sinuun, mutta aika moneen muuhun =)

enkä oo sos.alalla :D mutta kyllä mä elämästä tiedän siltikin =)

pjärkel, tiimarinvihko :kieh: no ei vaan, mut luulen et toi on osaltaan ehkä totta, tai sitten ei :saint:
ei tietenkään samalla lailla tiedä lasten kanssa elämisestä, mutta on sitä elämää ilman lapsiakin =) ja ei me sokeita ja tyhmiä olla, oppii perhe-elämästä jotain vaikkein omia lapsia olisikaan.

No kyllä olettaa. Tosi monet suomenruotsalaiset. Aivan kuin monet suomalaiset olettaa, että kaikki suomenruotsalaiset puhuu sujuvasti suomea, koska kerran asuvat Suomessa.

jaa..että tämmöstä tällä kertaa... |O

Alkuperäinen kirjoittaja mäkö:
Suomessa ajatellaan että kaikki suomessa asuvat ulkomaalaiset ovat pakolaisia ! Ja että he ovat työttömiä tai pizzantekijöitä !!! Ja hah ! Sanoo ulkomaalaisen miehen vaimo . Mies on opettaja ; koulutukseltaan tietokoneinsinööri , liikuntatieteiden maisteri , tilastotieteiden kandidaatti !

No niinpä! Ja ajatellaan, että pakolaiset ja maahanmuuttajat hyysätään täällä muka hyvin. Höpö höpö, ei kaikille tarjota edes mahdollisuutta suomen kieltä opiskella. Koulussakin 14-v maahanmuuttaja joutuu suoraan yläasteelle, ehkä vuoden verran saa olla valmentavalla luokalla. Ja yläasteelle joutuu, vaikka ei olis elämänsä aikana päivääkään käynyt koulua.

Yhteistyössä