Iholla. Marian äiti on ihan kamala ihminen :(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En enää ihmettele, miten Maria on valinnut puolinsonsa. Mutta sarjaa seurattuani on pakko myöntää, ettei Reino ole ollenkaan niin paha kuin alkuun vaikutti. Kyllähän se selkeästi vaimonsa parasta haluaa ja tätä rakastaa. Vaikka välillä onkin.. samanlainen kuin Marian äiti.

Maria, jos luet tätä. Olet ihan todella upea ihminen ja varmasti maailman paras äiti lapsillesi. Varmaan satuttaa kaikki kirjoittelut netissä, mutta älä välitä niistä. Olet upea ja aito ihminen, ja sinunkaltaisesi ottaisin ystäväkseni milloin tahansa. Voimia ja tsemppiä sinulle ja lapsillesi.
 
Marian äiti on ihan ok ja tosi ok ja ehän jopa vähän liian ok. Hänen luona perhe majailee näköjään iät ja kaiket. Kuinka moni keski-ikäinen jaksaisi ja viitsisi majoittaa haahuilevaa ja haaveilevaa aikuista tytärtä ja tämän kahta kakaraa ja haahuilevaa vävyä, kun ikä on jo oikeesti se, että lasten pitäis olla itsenäisiä ja ymmärtää asua jossain helvetin kuusessa muualla eikä missään äitinsä helmoissa.

Minusta Maria on kesken murrosikäänsä lisääntymään herennyt kakara.
 
No eihän tosta ohjelmasta voi sanoa mitään lopullista totuutta kenestäkään ihmisestä siellä. Jos äidiltä leikataan ohjelmaan mukaan pari kivahdusta, ei se siitä hirviötä tee. Vaikkei se kivalta kuulostanutkaan. Reinossakin on monta puolta.
 
Ai "aina käytettävissä"? Oma tytär itkee väsymystään ja pyytää äitiään hieromaan jalkojaan. Ja äiti raivoaa jossain että "mä juon nyt kahvini". Ihan kuin tytär ois vieläkin jokin pieni lapsi, joka vaan kitisee ja vinkuu. Sama oli aikaisemmassa jaksossa jossain.. kun Maria oli käymässä talolla ja palasi takaisin, niin se vauva oli äitinsä sylissä. Makasi jalkojen päällä, eikä se äiti mitenkään pidellyt sitä. Ja alkoi heti valittamaan, miten rankkaa oli olla niiden kahden kanssa. Vaikka vauva nukkui hiljaa ja se Fidel touhusi hiljaa vieressä. Ihan tosi rankkaa, joo. Ei sympatioita.
 
  • Tykkää
Reactions: HuutoYössä
[QUOTE="aapee";26120572]Ai "aina käytettävissä"? Oma tytär itkee väsymystään ja pyytää äitiään hieromaan jalkojaan. Ja äiti raivoaa jossain että "mä juon nyt kahvini". Ihan kuin tytär ois vieläkin jokin pieni lapsi, joka vaan kitisee ja vinkuu. Sama oli aikaisemmassa jaksossa jossain.. kun Maria oli käymässä talolla ja palasi takaisin, niin se vauva oli äitinsä sylissä. Makasi jalkojen päällä, eikä se äiti mitenkään pidellyt sitä. Ja alkoi heti valittamaan, miten rankkaa oli olla niiden kahden kanssa. Vaikka vauva nukkui hiljaa ja se Fidel touhusi hiljaa vieressä. Ihan tosi rankkaa, joo. Ei sympatioita.[/QUOTE]
Niin sehän sanoi että juon kahvin ensin ja maria vaan jatkoi ruinaamista niin siks sano varmaan vähän kovemmin että juon nyt kahvia. Mun mielestä se maria oli jotenkin hassu siinä. Ja kuten jo joku mainitsikin ei ole mikään ideaali tilanne kun aikuinen lapsi perheineen roikkuisi nurkissa. Vaikka kuinka säästyisi rahaa niin hermot ei ainakaan säästy!
 
[QUOTE="aapee";26120572]Ai "aina käytettävissä"? Oma tytär itkee väsymystään ja pyytää äitiään hieromaan jalkojaan. Ja äiti raivoaa jossain että "mä juon nyt kahvini". Ihan kuin tytär ois vieläkin jokin pieni lapsi, joka vaan kitisee ja vinkuu. Sama oli aikaisemmassa jaksossa jossain.. kun Maria oli käymässä talolla ja palasi takaisin, niin se vauva oli äitinsä sylissä. Makasi jalkojen päällä, eikä se äiti mitenkään pidellyt sitä. Ja alkoi heti valittamaan, miten rankkaa oli olla niiden kahden kanssa. Vaikka vauva nukkui hiljaa ja se Fidel touhusi hiljaa vieressä. Ihan tosi rankkaa, joo. Ei sympatioita.[/QUOTE]

Joo, en mäkään jättäis mun kahvia jonkun hikisten varpaiden vuoksi. Mulle jäi just sama fiilis, ihan kuin se tytär olisi pieni lapsi joka kitisee ja vinkuu ja SE ON ärsyttävää.
 
Ihan samaa mieltä. Meinasin ruveta itkemään Marian kanssa. Sitten muistin että hormooneillakin on jotain tekemistä asian kanssa. Hirveän kylmältä tuo äiti on kyllä vaikuttanut. Ja nuivalta. Tulin samoiten äärimmäisen onnelliseksi omasta äidistäni.

Tällä hetkellä tuntuu, että jos oma tyttäreni olisi tuossa tilanteessa, niin sanoisin että tyttö hyvä mene lepäämään, minä touhuan lasten kanssa sen tovin. Enkä "minä juon nyt kahvia, pidä pääsi kiinni" -tyyliin.
 
Mun mielestä vaaditaan todella paljon Marian äidiltä kun hän majoittaa aikuisen ihmisen, hänen kaksi lasta ja miehen kotiinsa, vaikka he voisivat asua vuokralla. Mun mielestä kylmä ja nuiva ihminen ei anna kenenkään asustaa ilmatteeksi omassa kodissa, katso heidän lapsiaan ja jopa hiero toisen kipeitä jalkoja kahvin jälkeen. Se että Marian jalkoja kolottaa pitäis kuuluu paremminkin sille ukon ketaleelle, eikä äidille.
 
En ole katsonut tällä viikolla koko sarjaa, mutta ei toi kuulosta kamalalta. Vähemmästäkin menee hermot, pienessä asunnossa majailee lapsiperhe eikä loppua näy...
 
ei kai kukaan normaali aikuinen oleta, että vinkumalla jalkojen kipeyttä saa jonkun hieromaan niitä samalla herran sekunnilla?

eihän se ruikuttaminen mihinkään ihmiseltä lopu, jos on siihen oppinut eikä kukaan ole opettanut siitä pois.
 
[QUOTE="vieras";26120718]Mun mielestä vaaditaan todella paljon Marian äidiltä kun hän majoittaa aikuisen ihmisen, hänen kaksi lasta ja miehen kotiinsa, vaikka he voisivat asua vuokralla. Mun mielestä kylmä ja nuiva ihminen ei anna kenenkään asustaa ilmatteeksi omassa kodissa, katso heidän lapsiaan ja jopa hiero toisen kipeitä jalkoja kahvin jälkeen. Se että Marian jalkoja kolottaa pitäis kuuluu paremminkin sille ukon ketaleelle, eikä äidille.[/QUOTE]

Ei mun mielestä ole hirveää majoittaa lastansa ja tämän perhettä, kun tilanne on mikä on. Toki mut on kasvatettu siten, että perhe on aina tärkein ja olkoot hätä mikä vaan, niin autetaan. Siinä mielessä tuo mulle vaikuttaa kylmälle ja nuivalle. Periaatteessa hän ei voi kieltäytyä, muttei jaksa kattellakaan lastansa ja lapsenlapsiaan. Ei tuo musta miltään lämpöiseltä ihmiseltä mitenkään vaikuta.

Eikä se jalkojen hieronta tässä ollut olennaista, vaan se että huomaisi miten väsynyt oma lapsensa on ja auttaisi ja tukisi eikä itse tiuskisi takaisin. Okei hermot ovat varmasti kireällä ja voihan olla, että telkussa ei näytetä kaikkia Marian kitinöitä, mutta noilla mitä on näytetty, niin äiti on kyllä kylmä. Reino on sydämellinen, mutta voisi rajoittaa töitänsä lastensa vuoksi.
 
No ei minusta oo kyllä yhtään kamala kun vertaan omaan äitiini. Ihan normaali. Ja miksi äidin pitäis hieroa jalkoja pyynnöstä, ei mun äiti oo ainakaan hieronu mun jalkoja koskaan.
 
En oo katsonut tuota jaksoa, mutta en yhtään ihmettele sitä äitiä jos hermot menee.
Tuon kokoinen perhe asustaa jo kolmatta vuotta sen nurkissa.... Ja kun vihdoin luulee, että pääsee jo omaan rauhaan niin eikö tämä perhe tule takaisin muuttokuorman kanssa kun talokin rakennettu niin että pääs homehtumaan.
Vielä sit pitäis jalkoja hieroa???
Hieman kyllä sympatioita tippuu äidillekkin.
Kaiken lisäks tuo vävypoikakin on ihan urpo niin onko ihme jos vanha ihminen ei jaksa?
 
[QUOTE="aapee";26120572] Ja alkoi heti valittamaan, miten rankkaa oli olla niiden kahden kanssa. Vaikka vauva nukkui hiljaa ja se Fidel touhusi hiljaa vieressä. Ihan tosi rankkaa, joo. Ei sympatioita.[/QUOTE]

Ehkä se lähinnä kaipas oaa aikaa... Ainakin itse ajattelisin just niin. Ei siinä voi kuitenkaan tehdä paljon omia juttuja, kun on noin pieniä lapsia jaloissa... Heti jos koitat, niin ne tikkana tarvii sua :)
 
[QUOTE="vieras";26120815]Joo, vaikea uskoa, että Maria olis kaksplussan palstamamma :D
Mun mielestä Maria on vahva ihminen, puhetyyli voi hämätä, mutta hänestä huokuu sellainen hyvällä tavalla jalat maassa, pää pilvissä ihminen. Ihan mun suosikki Iholla-naisista.[/QUOTE]

Jepaa... Kyllä mä ymmärrän sen, että se vihastuttaa ihmisiä ja toisaalta en mäkään kauaa jaksais sellasta ihmistä joka on niin kiltti ja se puhetyyli siihen päälle. Tosin itselläniki on tapana puhua vähän samantyylisesti, jos mun tarvitsee manipuloida tietyntyyppisiä ihmisiä. Tehoaa nimittäin ihan pirun hyvin.
 
myöntää, että jotenkin kuitenkin tykkään mariasta. Minustakin äiti vaikuttaa toisinaan kylmältä ja on ihmisellä oikeus olla väsynyt vaikka lapsia tekikin. Tosin täysin kylmä ihminen ei majoittaisi lapsiperhettä kotiinsa.
Olen todella onnellinen omasta äidistäni joka aina auttaa vaikkei ole hyväksynytkään valintojani mm. lasten tekoa nuorena jne.
Mariassa on myös sekin hieno piirre, että kun maailma kohtelee huonosti tai Reino, se ei näy lapsien hoidossa. Miehen tulisi auttaa eikä vittuilla "mitä tehdään? tehdään lisää lapsia."
 

Yhteistyössä