Iholla. Marian äiti on ihan kamala ihminen :(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun vanhemmat on ihania. Ihan maailman parhaita.

Mutta jos minä muuttaisin heidän luokseen, veisin sinne mieheni ja lapseni, ja saisin vielä lisää lapsia, ja hoidattaisin edes osittain lapseni äidilläni (joka on työelämässä), mieheni liehuessa ties missä, ja valittaisin vielä että haluan äidiltäni jalkahierontaa, niin veikkaan että me oltaisiin ulkona hyvinkin äkkiä. Äiti/isä veisi mut kädestä pitäen vuokrakämppää hakemaan ja tilaisivat muuttoautonkin valmiiksi.

Se, että rakastaa lapsiaan ja lapsenlapsiaan, ja auttaa heitä, ei tarkoita sitä että pitäisi majoittaa aikuinen lapsi perheineen luokseen ennalta määräämättömäksi ajaksi, ja toimia näiden piikana, hierojana ja lastenhoitajana.

Aikuisen, perheellisen ihmisen pitää osata itsenäistyä ja aikuistua. Mielellään jo paljon ennen kun alkaa itse perheelliseksi, mutta jos se on jo myöhäistä niin nyt heti olisi korkea aika se tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: matrjoshka
Mun vanhemmat on ihania. Ihan maailman parhaita.

Mutta jos minä muuttaisin heidän luokseen, veisin sinne mieheni ja lapseni, ja saisin vielä lisää lapsia, ja hoidattaisin edes osittain lapseni äidilläni (joka on työelämässä), mieheni liehuessa ties missä, ja valittaisin vielä että haluan äidiltäni jalkahierontaa, niin veikkaan että me oltaisiin ulkona hyvinkin äkkiä. Äiti/isä veisi mut kädestä pitäen vuokrakämppää hakemaan ja tilaisivat muuttoautonkin valmiiksi.

Se, että rakastaa lapsiaan ja lapsenlapsiaan, ja auttaa heitä, ei tarkoita sitä että pitäisi majoittaa aikuinen lapsi perheineen luokseen ennalta määräämättömäksi ajaksi, ja toimia näiden piikana, hierojana ja lastenhoitajana.

Aikuisen, perheellisen ihmisen pitää osata itsenäistyä ja aikuistua. Mielellään jo paljon ennen kun alkaa itse perheelliseksi, mutta jos se on jo myöhäistä niin nyt heti olisi korkea aika se tehdä.

Täydellisen samaa mieltä.
 
katsoin tänään viimein kyseisen jakson, minusta ei ollut mitään epänormaalia ilkeilyä äidiltä.
Vai olenko poikkeus, kun meillä kotona kaikki vaihdetut vuorosanat ei ole Hollywood-käsikirjoitusten mukaisia.
Minusta päinvastoin oli rakkautta ilmentävä ele äidiltä viedä Marialle karkki suuhun ja karkkipussi viereen, kun toisella oli paha mieli, eikä just sillä hetkellä itse jaksanut jalkahierontaa antaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;26122519:
Kyllä he asuivat ennen talolle muuttoa jo Marian äidillä, ovat asuneet muistaakseni parisen vuotta, se sanottiin jo ihan ekoissa jaksoissa. Käsitin että siis talon rakennuksen ajan ovat asuneet Marian äidillä. Olenko käsittänyt ihan väärin?

Jos olen käsittänyt oikein, niin tuota en kyllä ymmärrä, enkä ole ikinä kuullut vastaavaa. Tiedän monia jotka ovat rakentaneet/rakennuttaneet oman talon, ja ihan kaikki ovat asuneet omineen eivätkä vanhempiensa nurkissa, varsinkaan pienehkössä kerrostaloasunnossa jos on perhettä.

Asuivat vain muutaman kuukauden ennen (ensimmäistä) muuttoa Marian äidillä, sitä ennen pari vuotta Marian yksiössä...
 
Minusta kaikki noista ovat ärsyttäviä...
Se hemmetin teini varsinkin, mitähän ihmettä sen vanhemmat mahtavat ajatella nyt kun sarja tulee ulos, kun se on valehdellut, ryypännyt, polttanut... Ja kaikki tulee tv:stä ulos kaikkien nähtäville, mahtavat vanhemmat olla ylpeitä!
Ja se Heli, niin rasittava lapsellinen piipittäjä!
Se ihme Esin kuvittelee olevansa niiiiiin jotain vaikka ei osaa edes asioitaan hoitaa.
Sitten se elämäänsä kyllästynyt mamma joka kitisee ja vinkuu joka asiasta, lähtisi sinne hemmetin ulkomaille jos elämä on niiiin vaikeaa. Siinä yhdessä jaksossa näytettiin sen tytärtä, juuri samanlainen vikuja näköjään kuin äitinsä.

Piia ja Maria ovat ainoita joita jaksaa joten kuten katsoa.
 
Minusta kaikki noista ovat ärsyttäviä...
Se hemmetin teini varsinkin, mitähän ihmettä sen vanhemmat mahtavat ajatella nyt kun sarja tulee ulos, kun se on valehdellut, ryypännyt, polttanut... Ja kaikki tulee tv:stä ulos kaikkien nähtäville, mahtavat vanhemmat olla ylpeitä!
Ja se Heli, niin rasittava lapsellinen piipittäjä!
Se ihme Esin kuvittelee olevansa niiiiiin jotain vaikka ei osaa edes asioitaan hoitaa.
Sitten se elämäänsä kyllästynyt mamma joka kitisee ja vinkuu joka asiasta, lähtisi sinne hemmetin ulkomaille jos elämä on niiiin vaikeaa. Siinä yhdessä jaksossa näytettiin sen tytärtä, juuri samanlainen vikuja näköjään kuin äitinsä.

Piia ja Maria ovat ainoita joita jaksaa joten kuten katsoa.

Jos sua noin paljon tuo ohjelma ottaa päähän, miks ihmeessä katsot sitä? Eikö teidän telkkarista saa kanavaa vaihdettua?
 
Aika ihmeellisiä ihmisiä minun mielestä, jos ei omaa lastaan ja lapsen lapsiaan viitsisi majoittaa talon rakentamisen ajaksi. Näin sitten täällä Suomessa kai nykyään. Omissa sukulaisissani on samanlainen tapaus, jossa talon rakentamisen ajaksi perhe majoittui vaimon vanhempien kotiin siksi aikaa. En pitänyt sitä mitenkään poikkeavana. Ei tietäänkseni mitään ongelmia tullut.
Tuo jalkojen hieromisen inttäminen ja itkeskely nyt oli minustakin vähän käsittämätöntä. Selväähän se nyt oli kaikille, että vaikeaa Marialla oli mielestään, mutta miksi se vaatii äidiltään huomiota niin kauheasti. Minun äiti ei ole koskaan hieronut jalkojani, eikä päinvastoin, että siitä en ymmärrä mitään. Itse olen hieronut joskus äitini hartioita.
Ihmettelin lähinnä, että miksi Maria ei saa hoitoapua äidiltään, jos haluaisi käydä vaikka joogassa tms sillon tällön. Täytyy palkata oikein lastenhoitaja sitä varten, että jossain haluaisi käydä, vaikka äiti on siinä vieressä. Kyllä minun äitini ainakin mielellään sen aikaa lapsia katsoisi, että kerran pari viikossa jossain tunnin-pari pyörähtäisin.
Toinen asia mitä ihmettelin, että miksi lapset eivät nuku sängyissään? Nukahtivat sohvalle ja syliin. Vai oliko sängyt siellä uudessa talossa? Olisi Maria päässyt jotain muuta tekemään, kun olisi vauvan pistänyt sänkyyn, eikä pitänyt sitä sylissä sohvalla vielä nukahtamisen jälkeenkin. Inhotti katsella sitä kitinää, ku toinen vaan makaa sohvalla ja odottaa että joku tulee vielä jalkoja hieromaan. Onpa kamalaa. Ei mitään kauhean ahkeraa kuvaa siitä saanu.
 
Ei se äiti mun mielestä ole kamala. Sehän auttaa minkä kerkeää. Majoittaa luonaan, hoitaa lapsia. Ruokkii, pyykkää. Huomaa, että äitiä ärsyttää Marian valitus ja narina, ja Mariaa ärsyttää äidin töksäyttelevät vastaukset.
Ennemminkin se Reino on tosi ärsyttävä. Oli kavereidensa kanssa ryypännyt ja tuli kotiin: "ei oo ollut seksiä, mä tulin tänne ryyppäämään, luulin että olis ollut kivaa, mut sä vaan valitat". No joo, rasittaahan se jos joku aina valittaa, mutta miksiköhän valittaa, miettisi sitä! Tosi tökeröön sävyyn suorastaan painosti Mariaa antamaan korviketta vauvalle. Maria jaksaa uskollisesti nauraa Reinon ääliömäisille vitseille ja seksin vonkaukselle, on rouvalla lehmän hermot.
 
[QUOTE="vieras";26128573]
Ihmettelin lähinnä, että miksi Maria ei saa hoitoapua äidiltään, jos haluaisi käydä vaikka joogassa tms sillon tällön. Täytyy palkata oikein lastenhoitaja sitä varten, että jossain haluaisi käydä, vaikka äiti on siinä vieressä. Kyllä minun äitini ainakin mielellään sen aikaa lapsia katsoisi, että kerran pari viikossa jossain tunnin-pari pyörähtäisin. [/QUOTE]

Se äiti on kyllä hoitanut molempia lapsia, tai siis sitä on näytetty ainakin kerran vauvan syntymän jälkeen (onkohan tapahtunut enemmänkin) ja ennen sitä hoiti poikaa. Se Mariahan puhui siinä äidilleen että Reino sanoi että pitää ottaa lastenhoitaja jotta Maria pääsee joogaan, ja äiti vastasi että "sun pitää sen Reinon kanssa puhua, että sekin hoitaa niitä välillä", tästä Maria alkoi itkeä, osui vissiin hermoon? Mun mielestä se oli aivan oikea vastaus, jos isä ei ollut hoitanut että äiti saa vapaata. Miksi se, että isä hoitaa, on äidin auttamista? Miksei se ole isän auttamista, kun äiti hoitaa?
 
[QUOTE="hjkl";26131143]Hei, tsekkaa mun nimimerkki! Läheltä liippaa.[/QUOTE]

Jep, huomasin lähetettyäni viestin (aluksi katsoin, että laitoin vahingossa saman mutta en ihan; läheltä liippaa - vahingossa kuitenkin, sorry).

Muokkaan vähän nikkiä, ei sitten sekoitu...
 

Yhteistyössä