itellä tosi sekava iho ja pitkään taistelin sen kanssa ja yritin keksiä mikä auttais, kun kiristää mutta silti harmaa ja tukkoinen ja kiilteli ja näppyjä tuli, eikä mikään kosteusvoide imeytynyt. otsa ja poskipäät on ihan oudot kun ihohuokoset on niinku koholla vähän tai jotain, ilm. ihan kuivuneet. mulla oli lapsena sairaan kuiva iho, ja se on varmaan vaikuttanut nykyiseen tilaan.
kokeilin joskus eucerinin dermo purifyer -voidetta jonkin aikaa ja se auttoi ja paransi ihoa, niin että sain aloitettua vähän paremmalta pohjalta. käytin lisäksi erisan kosteusvoidetta.
sitten aloin käyttää erilaisia tuotteita rasvaiselle iholle. nehän tietysti kuivatti entistä enemmän, eikä tuntunut hyvälle. kuorin ihoa liikaa ja pesin liian usein...
sitten tajusin että ihoni on vaan liian kuiva, ja aloin käyttää herkän/kuivan/normaalin ihon tuotteita... voiteet oli liian tukkivia kaikki, mikään ei imeydy oikeesti vaan jättää ihon rasvaiseksi ja tukkoiseksi :S ikinä ei ollut hyvä.
sitten kokeilin essex perusvoidetta kasvoihin. se toimi aluksi, mutta lopulta se jopa jotenkin "poltti"(??) poskipäiden ihon kun laitoin ilm. liikaa. säikähdin sitä tosi paljon, enkä uskaltanut enää sitä laittaa.
sitten siirryin johonkin nivean voiteeseen ja garnieriin jotka lojuivat kaapissa ja käytin loppuun kun en muutakaan keksinyt..
satuin sitten kokeilemaan dermosil ihonhoitovoidetta ja koska se toimi muuallekin vartaloon niin laitoin sitten parina kertana kasvoihin. se imeytyi oikeasti! aluksi laitoin vähäsen, sillä pelkäsin että käy samalla tavalla kun essexissä, mutta ei käynyt. laitoin sitä aamulla ja illalla. ihon kosteustasapaino tuntuu ja näyttää kyllä paremmalta, eikä välttämättä kiiltele niin pahasti.
nykyään hoidan seuraavasti ihoa:
yöksi dermosil-ihonhoitovoidetta
aamulla huuhtelen vedellä (tai joskus pyyhin kasvovedellä jos siltä tuntuu, nivea young yleensä)
jos meikkaan, laitan ensin dermosil-voidetta vähän ja sitten erisan kosteusvoidetta reilusti.
jos en meikkaa, en laita erisania ollenkaan, koska se kiiltelee liikaa ja tukkii myös ehkä vähän...
meikit pesen essexin paksulla perusvoiteella, joku violetti tuubi... joskus myös dermosilin vaahdolla...
jos pesen rasvalla, niin en laita kasvovettä vaan suoraan vaan ihonhoitovoidetta riittävästi ja siinä se.
ihoni on selvästi parempi kuin silloin kun käytin muka ihotyypille sopivia tuotteita... minun ihoa ei kyllä täydelliseksi saa tekemälläkään, se on vaan tosiasia ja hyväksyn sen, mutta parempi se nyt on. en tarvitse yhtä paljon meikkiäkään. lisäksi jos en ole menossa minnekään erityiseen paikkaan niin olen ilman meikkiä koska se tuntuu paremmalta. ei mulla kuitenkaan siis ole täydellinen iho! ja joskus tuntuu kyllä että näytän liian väsähtäneeltä ilman meikkiä (tummat silmänaluset ja matalat poskipäät...blaa) mutta riippuu päivästä millon nään itteni erilailla
on tietysti tosi hankala sanoa että toimiiko tää muillekin, koska iteki luin kaikkia juttuja missä ihmisillä oli kuvauksen perusteella suht.samanlainen iho ku mulla, mutta mulle ne ohjeet ei kyllä toiminu alkuunkaan...
nyt on tosi hyvä olo että oon löytänyt avun, eikä ihovoiteen tehokaan ole käytössä laantunut vaan kosteuttaa edelleen ilman että pitäisi kokoajan läträtä enemmän ja enemmän.