Ihonhoitovinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja s25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

s25

Vieras
Nyt tarttis pinota hyväksi havaitut ihonhoitotuotteet, joilla sais epäpuhtaudet pois, kuultavan ja heleän ihon ja että ne soveltus kuivalle iholle. Itselläni on kuivaiho joka on ongelmallinen erityisesti talvella. Ihossa on paljon tukkeutuneita huokosia ja mustapäitä erityisesti nenä-leuka alueella. Iho on myös jotenkin tukkoinen ja harmaa yleisilmeeltää joten olisi kiva saada siitä hieman heleämpi. Omat ihon puhdistus rutiinit menee aika pitkälti näin: Illalla pesen kasvojenpuhdistus aineella, tällä hetkellä käytössä Erisan joka on erittäin huonoa! Lisäksi kasvovesi ja kosteusvoide. Aamulla pelkkä kasvovesi ja kosteusvoide. N. kerran viikossa tulee tehtyä kuorinta. Hyväksi olen havainnut Lumenen magic drops kosteutus öljyn, ei ole tullut vain ostettua nyt uutta putelia. Kertokaapas omat parhaaksi havaitut puhdistusaineet, kuorinta/naamiovoiteet ja kosteusvoiteet. Ei tarvii välttämättä olla mitään markettikamaa, mut likemmäs 100e en halua kuitenkaan mihinkään naamarasvaan sijoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
Tohdinkohan kertoa :laugh:
Tyttäreni puhdistaa ihonsa iltaisin laimennetulla Neonamiseptillä, finnejä lääkitsee sinkkipastalla ja kosteuttaa ihon Tummelin voiteella :laugh: Ja toimii :wave:

ohhoh :D melkosta ihonhoitoa. En osaa edes kuvitella mitä mun kasvot sanois tuosta..

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
Tohdinkohan kertoa :laugh:
Tyttäreni puhdistaa ihonsa iltaisin laimennetulla Neonamiseptillä, finnejä lääkitsee sinkkipastalla ja kosteuttaa ihon Tummelin voiteella :laugh: Ja toimii :wave:

ohhoh :D melkosta ihonhoitoa. En osaa edes kuvitella mitä mun kasvot sanois tuosta..

Niinpä on aineet

:laugh: mutta kannattaako kokeilla??

Mustapäät lähtee (ainaki mulla:D) Avonin kasvovedellä joka on just niihin tarkotettua. On kyllä sen verran äkästä tavaraa että kannattaa aika säästeliäästi laittaa, eikä välttis käy kauheen kuivaihoiselle. Mulla on sekaiho ja just otsa, nenä ja poskipäät on rasvaisemmat, sille alueelle tuo on hyvää.

Joo ei. Minulla mustapäät lähtivät kun jätin kasvoveden JA yökosteusvoiteen pois. Tosi asia on, että mitä enemmän ihoa "hoitaa", sitä enemmän se kaipaa kosteuspaikkausta tuotteista. Tuotteet kumoavat toisensa ja kierre on valmis.

Ottaa hetken aikaa ihon tottua yövoiteen puuttumiseen, mutta kun se tapahtuu iho helenee ihan silmissä. Ei tuota uutta paksumpaa harmaalta näyttävää sarveiskerrosta tilalle, kun ei sitä liian räväkästi käsittele.

Joo itsekin olen tuosta kuullut että yövoidetta ei pitäs käyttää, vaan antaa iholle aikaa käynnistää oma kosteutusprosessi. Joskus jätän iltavoiteen laittamatta mutta välillä ihoa kiristää niin älyttömästi pesun jälkeen ettei pysty olemaan ilman. Tuo Avon on ihan uusi tuttavuus. Mistä niitä voi ostaa? Onko kellään kokemusta Neutrogena, vai mikä se nyt oli puhdistusaineesta, joka on tarkoitettu mustapäiden hävitykseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mustapäät lähtee (ainaki mulla:D) Avonin kasvovedellä joka on just niihin tarkotettua. On kyllä sen verran äkästä tavaraa että kannattaa aika säästeliäästi laittaa, eikä välttis käy kauheen kuivaihoiselle. Mulla on sekaiho ja just otsa, nenä ja poskipäät on rasvaisemmat, sille alueelle tuo on hyvää.

oi mäkin haluun tuota! Apteekistako voi ostaa? Muistatko minkä hintanen?

Minulla on hyvin samantyyppinen iho, eli hyvin pintakuiva, mutta kerää silti epäpuhtauksia. Oma pettämätön ihmeaineeni on vuosikaudet ollut Natusan Zink voide jota käytän yövoiteena. Iho pysyy pehmeänä eikä mustapäitä tai finnejä tule. Tosin naama on sitten nukkumaan mennessä sellainen kauhuleffan kuolleitten näkönen, mutta päivisin ole vuosikaudet kerännyt kehuja ihostani. Niin ja ikää on jo yli 35v.

Avonin tuotteita saa jälleenmyyjiltä. Sivuilta www.avon.fi voi jättää yhteydenottopyyntöö jolloin teitä lähin jälleenmyyjä sitten ottaa yhteyttä. Käykää katteleen sivuilla, mä oon ollu kyllä kauheen tyytyväinen niiden tuotteisiin ja mul on tosi hankala iho. Tällä hetkellä siel sivuilla on vielä vanha kuvasto näköjään mutta huomenna varmaan päivittävät sinne uuden, kampanja 12 kuvaston.

Heillä on myös ihonhoitotuotteet erittäin kuivalle iholle. Ja hintahaarukka on laaja, löytyy ihan perustavaraa halvalla ja sitten erikoisempaa vähän kalliimmalla :) Suosittelen kyllä!

Ja jos on jotai kysyttävää tuotteista ni antaa tulla vaan, yritän vastailla jos osaan :) Mä siis itsekin myyn noita tuotteita. Avonin sivut on viel ihan vaiheessa joten siellä tuo tuotetietoa -osio on naurettavan suppea..

Muoks. Ei ku tuolla onki nykyään tollanen etsi jälleenmyyjä -haku, postinumeron perusteella löytää jälleenmyyjän :)

Minulla ikää "vasta" 25, mutta iho on aika ohutta varsinkin silmien ympäriltä ja verisuonet aika pinnassa joten silmänympärykset on todella tummat ja varsinkin talvisin silmänympärysiho hilseilee laikuttain. Ikääntymisen ekat jäljetkin alkavat näkyä. Ilmeryppyjä on jo tullut sekä silmän ympäryksiin että otsaan. JOten sellaiset silottavatkaan voiteet ei mahtaisi pahitteeksi olla, niitä taidetaankin suositella aloitettavaksi tässä iässä.

itellä tosi sekava iho ja pitkään taistelin sen kanssa ja yritin keksiä mikä auttais, kun kiristää mutta silti harmaa ja tukkoinen ja kiilteli ja näppyjä tuli, eikä mikään kosteusvoide imeytynyt. otsa ja poskipäät on ihan oudot kun ihohuokoset on niinku koholla vähän tai jotain, ilm. ihan kuivuneet. mulla oli lapsena sairaan kuiva iho, ja se on varmaan vaikuttanut nykyiseen tilaan.

kokeilin joskus eucerinin dermo purifyer -voidetta jonkin aikaa ja se auttoi ja paransi ihoa, niin että sain aloitettua vähän paremmalta pohjalta. käytin lisäksi erisan kosteusvoidetta.

sitten aloin käyttää erilaisia tuotteita rasvaiselle iholle. nehän tietysti kuivatti entistä enemmän, eikä tuntunut hyvälle. kuorin ihoa liikaa ja pesin liian usein...

sitten tajusin että ihoni on vaan liian kuiva, ja aloin käyttää herkän/kuivan/normaalin ihon tuotteita... voiteet oli liian tukkivia kaikki, mikään ei imeydy oikeesti vaan jättää ihon rasvaiseksi ja tukkoiseksi :S ikinä ei ollut hyvä.

sitten kokeilin essex perusvoidetta kasvoihin. se toimi aluksi, mutta lopulta se jopa jotenkin "poltti"(??) poskipäiden ihon kun laitoin ilm. liikaa. säikähdin sitä tosi paljon, enkä uskaltanut enää sitä laittaa.
sitten siirryin johonkin nivean voiteeseen ja garnieriin jotka lojuivat kaapissa ja käytin loppuun kun en muutakaan keksinyt..

satuin sitten kokeilemaan dermosil ihonhoitovoidetta ja koska se toimi muuallekin vartaloon niin laitoin sitten parina kertana kasvoihin. se imeytyi oikeasti! aluksi laitoin vähäsen, sillä pelkäsin että käy samalla tavalla kun essexissä, mutta ei käynyt. laitoin sitä aamulla ja illalla. ihon kosteustasapaino tuntuu ja näyttää kyllä paremmalta, eikä välttämättä kiiltele niin pahasti.

nykyään hoidan seuraavasti ihoa:
yöksi dermosil-ihonhoitovoidetta
aamulla huuhtelen vedellä (tai joskus pyyhin kasvovedellä jos siltä tuntuu, nivea young yleensä)
jos meikkaan, laitan ensin dermosil-voidetta vähän ja sitten erisan kosteusvoidetta reilusti.
jos en meikkaa, en laita erisania ollenkaan, koska se kiiltelee liikaa ja tukkii myös ehkä vähän...
meikit pesen essexin paksulla perusvoiteella, joku violetti tuubi... joskus myös dermosilin vaahdolla...
jos pesen rasvalla, niin en laita kasvovettä vaan suoraan vaan ihonhoitovoidetta riittävästi ja siinä se.

ihoni on selvästi parempi kuin silloin kun käytin muka ihotyypille sopivia tuotteita... minun ihoa ei kyllä täydelliseksi saa tekemälläkään, se on vaan tosiasia ja hyväksyn sen, mutta parempi se nyt on. en tarvitse yhtä paljon meikkiäkään. lisäksi jos en ole menossa minnekään erityiseen paikkaan niin olen ilman meikkiä koska se tuntuu paremmalta. ei mulla kuitenkaan siis ole täydellinen iho! ja joskus tuntuu kyllä että näytän liian väsähtäneeltä ilman meikkiä (tummat silmänaluset ja matalat poskipäät...blaa) mutta riippuu päivästä millon nään itteni erilailla :D

on tietysti tosi hankala sanoa että toimiiko tää muillekin, koska iteki luin kaikkia juttuja missä ihmisillä oli kuvauksen perusteella suht.samanlainen iho ku mulla, mutta mulle ne ohjeet ei kyllä toiminu alkuunkaan...
nyt on tosi hyvä olo että oon löytänyt avun, eikä ihovoiteen tehokaan ole käytössä laantunut vaan kosteuttaa edelleen ilman että pitäisi kokoajan läträtä enemmän ja enemmän.

Yhteistyössä