Ikäkriisi, nyt se iski!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mieti, jos nykyään ihmiset elää n 100 vuotta, niin siitä otetaan se minipieni kaistale, jossa yritetään roikkua kiinni. Jotenkin tuntuu ihan hassulta ajatukselta. Ei peli ole pelattu, kun täyttää 40, vaan yli puolet vielä tulossa.

Mieti, jos nykyään ihmiset elää n 100 vuotta, niin siitä otetaan se minipieni kaistale, jossa yritetään roikkua kiinni. Jotenkin tuntuu ihan hassulta ajatukselta. Ei peli ole pelattu, kun täyttää 40, vaan yli puolet vielä tulossa.

Mitähän tuottavuutta mä saan aikaan lopulla elämääni. Ehkä joskus olen isovanhempi joo, mutta mitä ihmettä teen tämän väliajan? Parikymppisenä sentään oli unelmia, nyt mä olen hukannut mun unlemat jonnekin, en kerta kaikkiaan tiedä mitä mä haluisin..

Mitähän tuottavuutta mä saan aikaan lopulla elämääni. Ehkä joskus olen isovanhempi joo, mutta mitä ihmettä teen tämän väliajan? Parikymppisenä sentään oli unelmia, nyt mä olen hukannut mun unlemat jonnekin, en kerta kaikkiaan tiedä mitä mä haluisin..

Oletko opiskelua ajatellut, vaikkei uudeksi ammatiksi, mutta muuten? Työn ohella. Minä itse olen miettinyt sitä pitkään, mutta luultavasti liian pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22087262:
Mun ikäkriisi ilmenee siten että mä tunenn valtavaa vetoa itseäni huomattavasti nuorempiin sekä vanhempiin miehiin. Omanikäiset- evvk...

Sattuipa päivän eräänä, että pankkiautomaatilla ollessani ohi käveli ehkä 55v mies, komea, puku päällä, harmaat hiukset... Katsoi suoraan silmiin ja hymyily. Ja mä olin sulaa vahaa....pää pilvissä kävelin kahvilaan kaverini luokse ja havahduin, että mitvit just tapahtu? :D

Tämäkin vielä, ei riittänyt että kolmenkympin kriisissä ajoin pitkät hiukseni irokeesiksi. :headwall:

Eihän ihmisenä oleminen oo mitään tuottavuuden tavoittelua... Ihminen on olento, eikä teentö. Kyllähän elämä ja sen eläminen on hauska juttu. Sitä hauskempi, mitä vähemmän listaa sitä omaa tuottavuutta ja hyödyllisyyttä.

Mulla oli siinä 31-33-vuotiaana ihan hirveä ikäkriisi! Onneksi se meni ohi ja viime vuodet ovat olleet aivan järjettömän mahtavaa aikaa... Maltan tuskin odottaa että täytän 40 ensi vuonna, mä haluaisin niin olla muutaman vuoden vanhempi! Niin se vain muuttuu iän myötä.

Samaa mieltä. Kyl elämässä on muitakin hyviä aikoja kuin vain katoava kauneus ja nuoruus. Pitää asettaa tavoitteita ja huomata, et ne parikymppisenä asetetut tavoitteet eivät ehkä ole enää niitä nelikymppisen tavoitteita.

Eikun siksi kysyin että en ollut varma olitko se sinä.
Tylsiä..eli siis aikuisia..?
Kyllä sun vaan on hyväksyttävä se asia että vanhenet, ihan hullua tuollainen itsesä kiusaaminen.

Ei kaikki aikuiset ole tylsiä eikä aikuisen PIDÄ olla tylsä.Mä tunnen/tiedän paljon jo kypsän tai erittäin kypsän iän saavuttaneita jotka on tosi valovoimaisia.
Yleensä aikuisesta tulee sen takia tylsä että se elää samaa elämää päivästä toiseen.

Yhteistyössä