Ikävää käytöstä mieheltä vai ok-käytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raila34
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raila34

Vieras
Seurustelin miehen kanssa jolla lapsia edellisestä liitostaan. Kiinnyin hänen lapsiinsa tosi paljon ja hän tietää sen. Erosimme ja löysin uuden miehen ja hän toivoi, että palaisin ja odotti monta kuukautta vaikka minulla jo uusi mies. Emme eronneet kuitenkaan riidoissa. Nyt tiedustelin mitä lapsille kuuluu ja hän ei vastannut mitään vaikka tietää luonteeni, että olen huolissani ihmisistä ja lisäksi kirjoitin, että heitä kohtaan tulee aina välillä kaipuun tunteita. Ei vastannut mitään viestiini vaikka luki sen kun tuli kuittaus näkyviin. Onko itsekästä käytöstä ja miksi ei vastannut mitään? Mitä arvelette. Olen oikeasti kiinnostunut lapsien kuulumiisista enkä halua häntä takaisin, joten turha spekuloida sellaista. Kysyin viestissä ainoastaan mitä lapsille kuuluu. Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

On sinulta kilttiä kysellä lapsista ja kertoa kaipaavasi heitä,mutta jos olet päättänyt siirtyä eteenpäin ja lopettanut suhteen mieheen, on vähän tarpeetonta enää ronkkia menneisyyttä. Jos sinua todellakin kiinnostaa lasten uutiset voit kirjoittaa, soittaa, muistaa jollakin muulla tavalla suoraan lapsia. Tosin siinäkin tapauksessa mietityttää onko lapsia kohtaan oikein palautella mieleen asioita, joissa lapsetkin ovat saattaneet raskaasti pettyä.

Ehkä aina ei tarvise nyppiä pullasta rusinoita? Ole iloinen, että sinulla on kivoja muistoja lapsista ja vaali niitä. Ja jos lapset haluavat ottaa sinuun yhteyttä, he kyllä sen tekevät.

Anna heidän vain elää elämäänsä. Sinun kaipauksesi palvelee sinua, mutta joskus on viisasta ottaa irti kokonaan.

Suhteet katkeaa niin suhteet katkeaa. Silloin myös se suhde niihin lapsiin tai kertomisvelvollisuus ennen kaikkea. En mä nyt keksi mitä mies tuossa olis väärin tehnyt. Sinä olet hänen elämässä nyt historiaa. Eri asía sitten jos lapset itse ottavat sinuun yhteyttä.

Sinulla on uusi suhde, toivottavasti parempi. Exäsi on menneisyyttä, eli katso positiivisesti tulevaisuuteen ja rakenna ja rakasta sitä 110%. Pian teillä saattaa olla niitä "nappuloita" jaloissanne pyörimässä,....?
Älä suotta mieti enää menneisyyttäsi, se oli ja meni, ehkä sielläkin on uusi nainen? Tsemppiä ja positiivisyyttä : )

No siis lasten puolesta voisi ajatella että pitäisi antaa sinun olla heihin kontaktissa jos sinä ja lapset haluatte. Mutta muuten, niin kai sitä on usein tapana jatkaa omaa elämää eron jälkeen, eikä kaikki ole niin vahvoja että siihen jaksaisivat sisällyttää exiä uusine puolisoineen.

Miehellä ei tosiaan ole mitään velvollisuutta sinulle kuulumisia kertoa. Tapasi tuoda tämä esiin vaikuttaa vähän itsekeskeiseltä, sinua huolestuttaa ja sinä haluaisit tietää. Entäs ne lapset sitten? Sinun katoamisesi on ollut varmasti heille iso pettymys, eikä siihen tietenkään mitkään kuulumistenkyselyt auta. Kun et kuitenkaan voi etkä ilmeisesti haluakaan olla enää lasten kanssa sen enempää tekemisissä, paras että he saavat rauhassa unohtaa sinut kokonaan.

Lisäksi, jos mies edelleen sinua kaipaa, tällainen kommentti on kuin märkä rätti vasten kasvoja: "lisäksi kirjoitin, että heitä kohtaan tulee aina välillä kaipuun tunteita." Samallahan sanot, että miestä et kyllä kaipaa ja se voi tuntua miehestä pahalta. Ehkä hän ei siksi pysty vastaamaan neutraalin asiallisesti, joten onkin paras olla vastaamatta kokonaan.

Enemmän itsekästä on mielestäni että odotat vastausta. Kuulumis kyselyihin koski ne lapsia tai aikuisia ei minusta ole välttämätöntä vastata ainakaan jos yhteydenpito tapahtuu viestein, vaikka kuulumisten kyseleminen voi kohtelias tapa ollakin. Tylyn tai epäkohteliaan tilanteesta teksi jos kysymykseen vastaisi "mitäs se sinulle kuuluu" tms.

En mitään stalkkaa. Kysyin vaan lasten kuulumisia samoin kun kyselen muidenkin ihmisten kuulumisia kuten sukulaislasten. Olen valintani tehnyt ja sen kanssa elän. Tämä ei nyt liity mieheen mitenkään, vaan lapsiin pelkästään eli en kysynyt miehen asioista. Tuli vaan tunne, että olen sydämetön kun en kysy lasten kuulumisia ja mun äidin mielestä oli hyvä idea kysyä kuulumisia kohteliaisuudestakin, mutta nyt kun luin vastauksenne niin tajuan, että tähän liittyy myös mies ja miehen tunteet.

Yhteistyössä