Ikuisuus kysymys: voiko vauvan (6kk) jättää nukkumaan hetkeksi kun haen isomman sisaren kerhosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

grey

Vieras
Meillä siis kerho aivan lähellä, matkaa ehkä 70m ja vauva nukkuu juuri silloin pitkiä päikkäreitään joiden aikana ei koskaan herää.
Nukkuu vielä pinniksessä josta ei pääse mihinkään tippumaan.

Itse en ole uskaltanut jättää mutta mieli tekisi kun menee koko päivän rytmit sekaisin kun joudun keskeyttämään unen kun nostan vaunuun.

Vauva ei suostu nukkumaan vaunuissa jotka ei ole liikkeessä joten en voi valmiiksi laittaa niihin nukkumaankaan.

Alkuperäinen kirjoittaja grey:
Meillä siis kerho aivan lähellä, matkaa ehkä 70m ja vauva nukkuu juuri silloin pitkiä päikkäreitään joiden aikana ei koskaan herää.

Itse en ole uskaltanut jättää mutta mieli tekisi kun menee koko päivän rytmit sekaisin kun joudun keskeyttämään unen kun nostan vaunuun.

Vauva ei suostu nukkumaan vaunuissa jotka ei ole liikkeessä joten en voi valmiiksi laittaa niihin nukkumaankaan.

itkuhälytin mukaan? Noin lyhyellä matkalla häläri toimii vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja grey:

itkuhälyttimen kaa lähtisin.

Itse en ikinä uskaltanut jättää, matkaa tosin 2 km. Mutta noin lyhyellä matkalla uskaltaisin jättää itkuhälyttimen kanssa, sieltähän juoksee takaisin alle puolessa minuutissa. :)

Minä en lähtis. Mites, jos vaikka syttyisi tulipalo, kuka vauvan pelastaisi? Jos jäät itse auton alle ja menettäisit tajusi, kuka silloin tietäisi että vauva on yksin? Kerta se on ensimmäinenkin, jos jotain tapahtuu.

Jos vain juoksee ja hakee lapsen (ei juorua tätien kanssa, ei joudu pukemaan vastaan hangottelevaa lasta eikä jää tekemään muuta ylimääräistä) ja pitää sen itkuhälärin mukana, niin voisin jättää pinnikseen.
70 metriä kun on vain 70 metriä.

Eikö muuten kukaan kerho-ohjaajista voisi tuoda sisarusta kerhon jälkeen tuota matkaa?

Meillä on kyllä hyvä itkuhälytin jossa on kantama 300m joten riittää oikein hyvin mutta silti mietityttää...

Ajattelen vaan sitä että mitä jos poika herääkin itkemään just kun olen kerholla ja sieltä kestää kuitenkin pari minuuttia hilpasta tänne, kauheen ahdistavaa ajatella että vauvaa huutaa täällä yksikseen sen ajan :/

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Minä en lähtis. Mites, jos vaikka syttyisi tulipalo, kuka vauvan pelastaisi? Jos jäät itse auton alle ja menettäisit tajusi, kuka silloin tietäisi että vauva on yksin? Kerta se on ensimmäinenkin, jos jotain tapahtuu.

No onko hieman hysteeristä. Uskallatko ylipäätään elää, kun kaikkea voi sattua?

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Jos vain juoksee ja hakee lapsen (ei juorua tätien kanssa, ei joudu pukemaan vastaan hangottelevaa lasta eikä jää tekemään muuta ylimääräistä) ja pitää sen itkuhälärin mukana, niin voisin jättää pinnikseen.
70 metriä kun on vain 70 metriä.

Eikö muuten kukaan kerho-ohjaajista voisi tuoda sisarusta kerhon jälkeen tuota matkaa?

Pukea ei tarvii kuin kengät ja ohjaajien kanssa en koskaan jää juoruamaan kun heillä kerho vielä jatkuu isompien kanssa joten heillä on aika kiire, tämä myös sulkee pois ohjaajien tuomismahdollisuuden.

Olisin pois ehkä 5minuuttia maximissaan 10.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Äly hoi, älä jätä! Todellakaan et voi jättää lasta yksin. Antaa unen keskeytyä, kun nostat pienen vaunuihin, mutta ÄLÄ JÄTÄ pientä yksin!!

Siis koko päivän rytmit sekaisin parin minuutin takia? Voi teitä.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhui:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

No onko hieman hysteeristä. Uskallatko ylipäätään elää, kun kaikkea voi sattua?

En uskalla elää, en todellakaan. Mielummin olen ylihysteerinen kuin kadun, jos vauvalle sattuisi jotain itseni ollessa poissa.

Minä jättäisin ilman että mikään kauhuteoria käy mielessäkään siitä, mitä voi tapahtua. Voinhan saada sydärin vaikka just nyt...kops...kuka lapsista sitten huolehtii ja tietää että lapset on täällä keskenään??

Alkuperäinen kirjoittaja huhhui:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Äly hoi, älä jätä! Todellakaan et voi jättää lasta yksin. Antaa unen keskeytyä, kun nostat pienen vaunuihin, mutta ÄLÄ JÄTÄ pientä yksin!!

Siis koko päivän rytmit sekaisin parin minuutin takia? Voi teitä.

esimerkiksi tulipalo voi syttyä ihan pienessä hetkessä. tuli leviää jo parissa minuutissa niin ettei sisälle enää ole menemistä. usko pois. kokemusta on. ikinä en jättäisi puolustuskyvytäntä yksin. se ei ole kiva ulkona kattoa kun koti palaa maan tasalle eikä varmasti varsinkaan jos vauva on sisällä.

-sukulaisen tulipalossa menettänyt

Yhteistyössä