Ikuisuus kysymys: voiko vauvan (6kk) jättää nukkumaan hetkeksi kun haen isomman sisaren kerhosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Minä en lähtis. Mites, jos vaikka syttyisi tulipalo, kuka vauvan pelastaisi? Jos jäät itse auton alle ja menettäisit tajusi, kuka silloin tietäisi että vauva on yksin? Kerta se on ensimmäinenkin, jos jotain tapahtuu.

Tulipalo ei tuossa ajassa taida koko asuntoon levitä, kun edes mitään sähkölaitteita ei ole päällä.
Auton alle en voi jäädä kun matka on pelkästään polkua pitkin.

Ei tolla tavalla ajatelen voisi ikinä olla vauvan kanssa edes kahden. Ajattele jos minulta katkeisi verisuoni päästä ja makaisin lattialla koomassa, kuka vauvan pelastaisi?

En ole poikaa jättämässä, kunhan kyselen muiden fiiliksiä kun omat on ristiriitaiset!

En ole koskaan suuresti edes ajatellut. Meillä on postilaatikko about 150m päässä ja siellä olen itkuhälärin kanssa käynnyt päivittäin...

Kamala äiti minäkin, jos se koti tosiaan syttyy just sillä hetkellä tuleen tai jään tossa (metsäauto)tiellä auton alle..tai jos vaikka tipahdankin keittiöjakkaralta astioita ylös laittaessa ja menetän tajuni. Kukas vauvasta sitten huolen pitää?

Sattua voi, sehän on varma. Mutta sattua voi myös kotona, neljän seinän sisällä. Kaveriltani katkesi mm. verisuoni aivoista, kotona. Onneks mies oli sattumoisin silloin myös paikalla...Tuuria oli heillä. Muuten olis äitin selviäminen ollut vaakalaudalla ja vauva tosiaan olis jäännyt yksin siihen saakka kunnes isä olis kotiin tullut ja löytänyt molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhui:
Siis koko päivän rytmit sekaisin parin minuutin takia? Voi teitä.

Poika nukahtaa puoltatuntia ennen hakuaikaa ja herää kun nostan vaunuihin eikä nukahda enää vaunuissa tai kotiin tullessa. Loppupäivä menee nukkuessa pieniä torkkuja ja koko ilta menee kiukutellessa kun ei ole saanut kunnon uniansa, jotka nukkuisi helposti 2-3h jos saisi häiritsemättä nukkua.

Minä en lähtis. Mites, jos vaikka syttyisi tulipalo, kuka vauvan pelastaisi? Jos jäät itse auton alle ja menettäisit tajusi, kuka silloin tietäisi että vauva on yksin? Kerta se on ensimmäinenkin, jos jotain tapahtuu.

Voit kotonakin liukastua banaanin kuoreen ja kalauttaa pääsi keittiön kivilaattaan. Kuka vauvan pelastaisi? :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ajattelen vaan sitä että mitä jos poika herääkin itkemään just kun olen kerholla ja sieltä kestää kuitenkin pari minuuttia hilpasta tänne, kauheen ahdistavaa ajatella että vauvaa huutaa täällä yksikseen sen ajan :/

No, oletko ajatellut, että ei se poika siihen itkuun kuole. Ja kyse on parista minuutista. Voithan sä joskus joutua istumaan vaikka vessassa niin ettet pääse vauvasi luo pariin minuuttiin ja kuitenkin olet samassa talossa?
Tuli vaan mieleen..
Mä siis itse voisin hyvin jättää vauvan nukkuu vaikka matkaa olisi 200 metriäkin. Autolla kuljettava matka olisi sellainen etten enää menisi...

70 metriä, n. 5minuuttia. Siinä pinniksen vieressäkö te loput kyttäätte lastenne unia?? Meillä on aina hyödynnetty lasten nukkuma-ajat asioiden tekemiseen, jolloin lapsen hereillä ollessa voi keskittyä lapseen. Hälärin kanssa on kauempanakin liikuttu kuin 70 metriä.
Kun olet nopea ja varmistanut ennen lähtöäsi että lapsi nukkuu turvallisesti omassa sängyssään (eikä pääse sieltä pois) niin hyvin voit hälärin kanssa käydä.

En jättäisi. Mun mielestä se vaan ei ole oikein jättää pientä vauvaa tai muutenkaan pientä lasta yksin vaikka kuinka nukkuisi. Tietysti tähän voi keksi vaikka mitä kauhutarinoita syyksi, mutta ihan sama se.

käytkö suihkussa kun vauva nukkuu?
vietkö roskapussin?
meneekö joskus vessassa käynnissä hetki?
laitatko ulos pyykkiä kun vauva nukkuu?

Kyllä mä olen jättänyt nukkumaan, meillä tarha kanssa seinän takana ja ihan ilman itkuhälytintä.
Ainoa mikä on niin voi pyytää jos tarhalta voisivat pukea lapsen valmiiksi niin ei tartte miettiä vastaan hangoittelevaa pukemista.

Musta joka asiasta ollaan niin hysteerisiä, tulipalo voi syttyä yölläkin ja et siihen herää tai voit saada sairaskohtauksen kotonasi niin ettei kukaan tiedä, että vauva on ns. yksin kotona.Vauva voi tukehtua pukluunsa vaikka seisoisit vieressä. vahinko ei tule kello kaulassa, Maalaisjärkeä peliin.

Tiedän erään ihmisen jättäneen lapsen hetkeksi yksin (päikkäreille) siten, että ilmoitti naapurille kun lähtee ja sopi että jos ei soita vartin sisään takaisin, niin menee katsomaan onko vauvalla kaikki hyvin. Siis jos äidille olisi sattunut onnettomuus tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voit kotonakin liukastua banaanin kuoreen ja kalauttaa pääsi keittiön kivilaattaan. Kuka vauvan pelastaisi? :(

No ei kukaan, mutta minusta on ihan eri asia loukkaantua/saada sairaskohtaus vauvan ollessa vieressä kuin että vauva on asunnossa yksin ja itse olisin muualla.

Jos itkuhälytin kantaa, niin voisin jättää. Itse olen tehnyt monta vuotta maatilan töitä itkuhälyttimen varassa, ja mennyt kauemmaksikin, kun 70 m. Jos sähkölaitteita tms ei ole päällä, niin on kyllä aika häviävän pieni mahdollisuus, että talo syttyisi juuri sillä hetkellä palamaan. Suurmpi mahdollisuus on varmaan se, että sinä jäisit auton alle tuolla reissulla. Jos siis halutaan kauhukuvia maalailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:
En kyllä uskaltaisi. Voivat oppia tosi nopeaan vaikka tiputtautumaan sängystä.

Miten 6kk vauva joka ei edes osaa kääntyä, saati sitten istua, tiputtautuu korkeasta pinnasängystä?

Meillä 6 kk vanhat kaksoset oppivat yks kaks yllättäen kampeamaan
pinnasängyn reunan yli

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Ajattelen vaan sitä että mitä jos poika herääkin itkemään just kun olen kerholla ja sieltä kestää kuitenkin pari minuuttia hilpasta tänne, kauheen ahdistavaa ajatella että vauvaa huutaa täällä yksikseen sen ajan :/

No, oletko ajatellut, että ei se poika siihen itkuun kuole. Ja kyse on parista minuutista. Voithan sä joskus joutua istumaan vaikka vessassa niin ettet pääse vauvasi luo pariin minuuttiin ja kuitenkin olet samassa talossa?
Tuli vaan mieleen..
Mä siis itse voisin hyvin jättää vauvan nukkuu vaikka matkaa olisi 200 metriäkin. Autolla kuljettava matka olisi sellainen etten enää menisi...

Tää on niin tosi, lapsi ei itkuun kuole kun ei jätetä huutamaan puoleks tunniks. Kyllä meillä muutaman kerran vauva on joutunut - hui - parikin minuuttia itkemään... Viimeks kun esikolla oli ripuli/oksutauti ja autoin häntä&siivosin. Siinä kohtaa kipeän sisarruksen hoitaminen oli ensisijainen (hän 2,5 vuotias) kun tiesin ettei vauvalla varsin hätää ollut. Heräsi ja alkoi kaivata äitiä joka oli kiinni toisen sisarruksen luona just sillä hetkellä.

Vauva tuskin tajusi mikä takia äidin tulo viivästyi...

Miten 6kk vauva joka ei edes osaa kääntyä, saati sitten istua, tiputtautuu korkeasta pinnasängystä?

pinnasängyn reunan yli

Huh, aika nuorina :)

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:

No ei kukaan, mutta minusta on ihan eri asia loukkaantua/saada sairaskohtaus vauvan ollessa vieressä kuin että vauva on asunnossa yksin ja itse olisin muualla.

Anteeks mutta mikä siitä tekee eri asian?

pinnasängyn reunan yli

Tää on kyllä jo aika paksua... Ymmärrän jos lapsi on liikkuvainen ja istuu jo tai ryömii tms mutta meidän poika ei tee näistä mitään joten ei se sieltä yhtäkkiä yli 50cm korkean laidan yli itseään kampea!

pinnasängyn reunan yli

Täh?! Siis kun sängyn pohja oli alimmillaan? Meillä ei toi vuotiaskaan vielä ole niin pitkä että pää ylettyis yli pinnojen... Jos pohja korkealla niin sit ymmärrän, mut niin kauan kuin lapsi on matalampi kuin reuna niin aika mahdotonta. Vai käyttikö tulplat toisiaan "jakkarana"?

meillä on tuo kk iöinen liki päivittäin nukkumassa kun käyn koiran kanssa ulkona, tai ollaan isompien kanssa ulkona tai pienin nukkuu ulkona ja muut on sisällä, tai pienin nukkuu ulkona kun muutkin on siinä. ja meillä on piha yli 70m leveä..

Yhteistyössä