K
kl
Vieras
Meidän vanhemmat on pelannut viinalla enemmän tai vähemmän niin kauan kuin muistan. Mulla ja siskolla 10v ikäeroa ja en ole ollut perillä oikein mitä kaikkea onkaan tapahtunut kun olen ollut niin pieni etten muista.Ensinnäkin sisko oli joutunut ite pesemään vaatteensa, ne kaksi paitaa jotka omisti. Välillä oli ollut kissankusisia vaatteita ja kukaan ei olut pessyt niin meni sitten kouluun niissä. Ja sitten oli joutunut nukkumaan vaatekasassa iät ajat kun ei ollut varaa muka sänkyyn, ei voinut käydä lukiota loppuun kun ei ollut vanhemmilla varaa muka kirjoihin. Sitten isäukko ajoi harva se viikonloppu äidin, mut ja siskon ulos känniraivareissaan ja sisko pakkasikin jo ajoissa repun valmiiksi pakoreissuja varten. Lisäksi oli fyysistä väkivaltaa siskoa kohtaan aika ajoin ja joutui katteleen kun isä hakkas äitiä. Ja sossu ei puuttunut mitenkään, vaikka poliisitkin kävi. Voi elämä sanon mä.Mulla oli asiat paremmin jo, vaikka ei nekään aina hyvin olleet.Nämä jutut tapahtui siis 70-80 luvun taitteessa.Onko muilla tällaisia kokemuksia kyseiseltä ajalta?