Ilmiö kotiäitien ja työssäkäyvien äitien kesken

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näin se ompi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itsekään en tunne yhtään kotiäitiä omassa lähipiirissäni, joka moralisoisi työssäkäyviä äitejä vaikka itse kotona lasta hoitaakin. En tosin tunne työsskäyviäkään, jotka moralisoivat kotiäitiystäviään. Ei ystävyys sitä katso, onko joku arkena töissä vai vapaalla :)

Enemmän vapautta on kotiäidilla kuin työäidilla. Suurin osa naisten työpaikoista löytyy sosiaali ja terveyssektorilta ja kaupasta. Siis matalapalkkaista raadantaa ja muiden ihmisten palvelua. Kotiäiti voi esim treenata itseään huippukuntoon ja kuluttaa kulttuuria. Työssäkäyvä äiti ei jaksa kuin käydä töissä ja hoitaa kotia, so boring. Kannatan kotiäitiyttä!

[QUOTE="vieras";27589508]Ihana tuo känniläisten "paras kaveri" -vaihe :D Ihana, mutta pakko myöntää että myötähäpeää kyllä aiheuttaa. Pusipusi vaan takaisin, koetas jossain välissä nukkua että jaksat illalla pidempään! ;)[/QUOTE]

Koska et näytä ymmärtävän ironiaa, niin selvennänpä vielä sinullekin, että olen juonut alkoholia viimeksi vuonna 1991 :) Kommenttisi kertoilee siis ehkäpä juuri
SINUN tavastasi elää, esimerkiksi lauantaita...?

[QUOTE="vieras";27589508]Ihana tuo känniläisten "paras kaveri" -vaihe :D Ihana, mutta pakko myöntää että myötähäpeää kyllä aiheuttaa. Pusipusi vaan takaisin, koetas jossain välissä nukkua että jaksat illalla pidempään! ;)[/QUOTE]

Aika hyvin olet provosoitunut, että tällaisia vastauksia tänne kirjoitat..?
Ja törkeästi hyökkäät tuon "no tuota" nimimerkin kimppuun.

Aikuistumista toivoisi aika monelta tässäkin ketjussa.

Ja jos sinun mielestäsi kotiäitien rankkuudesta fb:hen kirjoittaminen on omien sanojesi mukaan "yök", kertoo se sinusta hyvinkin paljon.

Kumma miten paljon kotiäitiys herättää joissain ihmisissä noin vahvoja tunteita. Hieman kannattaisi ehkä peilata omaan elämään ja miettiä miksi noin vahvat negatiiviset reaktiot heräävät.

Oma kokemukseni on, että näitä ihkuttajia (varsinkin Facebookissa ja vastaavissa) löytyy niin kotiäideistä, työssäkäyvistä kuin lapsettomistakin. Omasta elämästä annetaan siloiteltu kuva ja kaikkea ihkutetaan ylettömästi, samalla vähän heikompia sivaltaen. Tämä on aivan eri juttu kuin positiivinen elämänasenne. Mutta ei se tosiaan elämäntilanteeseen näyttäisi olevan sidoksissa, vaan enemmänkin kommunikointitapaan. Toiset eivät halua näyttää itsestään mitään negatiivista tai uskalla olla koskaan heikkoja ja epätäydellisiä toisten silmissä. Eikä siinä sinänsä mitään, joskus sellaisia ihmisiä on vaan vähän rasittavaa kuunnella ;).

[QUOTE="jep";27590860]Oma kokemukseni on, että näitä ihkuttajia (varsinkin Facebookissa ja vastaavissa) löytyy niin kotiäideistä, työssäkäyvistä kuin lapsettomistakin. Omasta elämästä annetaan siloiteltu kuva ja kaikkea ihkutetaan ylettömästi, samalla vähän heikompia sivaltaen. Tämä on aivan eri juttu kuin positiivinen elämänasenne. Mutta ei se tosiaan elämäntilanteeseen näyttäisi olevan sidoksissa, vaan enemmänkin kommunikointitapaan. Toiset eivät halua näyttää itsestään mitään negatiivista tai uskalla olla koskaan heikkoja ja epätäydellisiä toisten silmissä. Eikä siinä sinänsä mitään, joskus sellaisia ihmisiä on vaan vähän rasittavaa kuunnella ;).[/QUOTE]

Samaa olen miettinyt näistä ihkuttajista. Mutta se, että oman elämän ihkuttaminen tehdään toisia samalla sortaen, siis loukaten, kertoo vain siitä että onnellisuus on esitettyä ja feikkiä. Jos on aidosti onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, onko olemassa tarvetta nostaa itseään jatkuvasti jalustalle ja kehuskella omilla valinnoilla?

[QUOTE="vieraskin";27590833]Aika hyvin olet provosoitunut, että tällaisia vastauksia tänne kirjoitat..?

Ja jos sinun mielestäsi kotiäitien rankkuudesta fb:hen kirjoittaminen on omien sanojesi mukaan "yök", kertoo se sinusta hyvinkin paljon.

Kumma miten paljon kotiäitiys herättää joissain ihmisissä noin vahvoja tunteita. Hieman kannattaisi ehkä peilata omaan elämään ja miettiä miksi noin vahvat negatiiviset reaktiot heräävät.[/QUOTE]

Ai no tuota on näköjään huomannut, että voi kirjoittaa toisella nimimerkilläkin, kun kukaan muu ei hyökännyt puolustamaan... ;)

Enkä minä ole ollut missään kohti provosoitunut, kunhan selailin takaisinpäin tätä ketjua ja näin aika selkeän kaavan ko. nimimerkin teksteistä. Kuulostaa kovin känniläiseltä, minkäs teet. :)

[QUOTE="vieras";27591202]Ai no tuota on näköjään huomannut, että voi kirjoittaa toisella nimimerkilläkin, kun kukaan muu ei hyökännyt puolustamaan... ;)

Enkä minä ole ollut missään kohti provosoitunut, kunhan selailin takaisinpäin tätä ketjua ja näin aika selkeän kaavan ko. nimimerkin teksteistä. Kuulostaa kovin känniläiseltä, minkäs teet. :)[/QUOTE]

:) Etkö muuta keksinyt enää tähän?

[QUOTE="vieraskin";27590833]Aika hyvin olet provosoitunut, että tällaisia vastauksia tänne kirjoitat..?

Kumma miten paljon kotiäitiys herättää joissain ihmisissä noin vahvoja tunteita. Hieman kannattaisi ehkä peilata omaan elämään ja miettiä miksi noin vahvat negatiiviset reaktiot heräävät.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä. Tämän tietyn "vieraan" kyllä tunnistaa (osa-aikainen työskentely, helposti provosoituminen, ala-arvoinen kommentointi, vastaavissa keskusteluissa aggressiivinen hyökkäily toisin ajattelevia kohtaan).

Ja kaiken huipuksi kuvittelee, että "no tuota" esiintyy useammalla nikillä, kun joku puolustaa ko. nikkiä. Luulenpa, että monikin on samaa mieltä minun ja edellisen kirjoittajan kanssa tuosta asiasta, mutta mitäpä sitä tuulimyllyjä vastaan taistelemaan. Tämä vieras ei selkeästikään ole halukas tarkastelemaan omaa käytöstään tai miettimään, onko itsessä mahdollisesti jotain vikaa. Huolestuttava piirre ihmisessä.

[QUOTE="upu";27593894]Täysin samaa mieltä. Tämän tietyn "vieraan" kyllä tunnistaa (osa-aikainen työskentely, helposti provosoituminen, ala-arvoinen kommentointi, vastaavissa keskusteluissa aggressiivinen hyökkäily toisin ajattelevia kohtaan).

Ja kaiken huipuksi kuvittelee, että "no tuota" esiintyy useammalla nikillä, kun joku puolustaa ko. nikkiä. Luulenpa, että monikin on samaa mieltä minun ja edellisen kirjoittajan kanssa tuosta asiasta, mutta mitäpä sitä tuulimyllyjä vastaan taistelemaan. Tämä vieras ei selkeästikään ole halukas tarkastelemaan omaa käytöstään tai miettimään, onko itsessä mahdollisesti jotain vikaa. Huolestuttava piirre ihmisessä.[/QUOTE]

Uiuiuiuiui, voiko vieraalla olla perskärpänen?!?!? En edes tiennyt! :D

:popcorn:

[QUOTE="upu";27594014]Mistä ihmeestä puhut? Voisitko kirjoittaa ihan asiallisesti?[/QUOTE]

Mustat nikithän valittaa, kuinka heillä on perskärpäsiä; sellaisia jotka seuraavat kyseistä nikkiä ja alkavat kommentoida joihinkin heidän vuonna miekka ja kypärä kirjoitettuihin teksteihin jossain uudessa ketjussa, kun muistavat mitä he on sanoneet. En tiennyt, että joku harmaa bongailee toisia harmaitakin ja "löytää" sieltä ihan oikeita persoonia, joita lähtee seuraamaan. Mielenkiintoista... :)

[QUOTE="vieras";27594047]Mustat nikithän valittaa, kuinka heillä on perskärpäsiä; sellaisia jotka seuraavat kyseistä nikkiä ja alkavat kommentoida joihinkin heidän vuonna miekka ja kypärä kirjoitettuihin teksteihin jossain uudessa ketjussa, kun muistavat mitä he on sanoneet. En tiennyt, että joku harmaa bongailee toisia harmaitakin ja "löytää" sieltä ihan oikeita persoonia, joita lähtee seuraamaan. Mielenkiintoista... :)[/QUOTE]

Hei älä nyt kuvittele, että stalkkaisin sua täällä :laugh: Ei tarvitse olla kummoinenkaan Einstein, että osaa laskea 1+1. Ei tarvitse kuin lukea muutama kotiäiti vs. uraäiti- ketju, niin sut kyllä tunnistaa :D

[QUOTE="upu";27594061]Hei älä nyt kuvittele, että stalkkaisin sua täällä :laugh: Ei tarvitse olla kummoinenkaan Einstein, että osaa laskea 1+1. Ei tarvitse kuin lukea muutama kotiäiti vs. uraäiti- ketju, niin sut kyllä tunnistaa :D[/QUOTE]

Ai eli minä olen se vieras? :D Kerrotko, mitä minä olen sanonut? Niin kerron sitten, osuuko oikeaan :)

[QUOTE="vieras";27594080]Ai eli minä olen se vieras? :D Kerrotko, mitä minä olen sanonut? Niin kerron sitten, osuuko oikeaan :)[/QUOTE]

En ole se keneltä kysyt, mutta sanon oman mielipiteeni. Että joku vieras ainakin tällä sivulla kirjoittaa erittäin provosoivalla, katkeralla ja ärsyttävällä tavalla, ja menee henkilökohtaisuuksiin yrittäessään loukata muita. Jos se olet sinä, kannattaa ehkä tovin miettiä nettietikettiä..

[QUOTE="vieras";27594137]En ole se keneltä kysyt, mutta sanon oman mielipiteeni. Että joku vieras ainakin tällä sivulla kirjoittaa erittäin provosoivalla, katkeralla ja ärsyttävällä tavalla, ja menee henkilökohtaisuuksiin yrittäessään loukata muita. Jos se olet sinä, kannattaa ehkä tovin miettiä nettietikettiä..[/QUOTE]

Eilen olen käynyt tässä ketjussa ekan kerran, enkä ole provosoitunut kyllä ainakaan tietääkseni. Jolleivät piilodemonit oo iskeneet.. ;)

Mutta kun lueskelin nyt taaksepäin, niin tuo yksi nimimerkki "no tuota" kyllä kuittailee vähän jokaiselle, voisko sillä olla useampikin ärsyyntynyt? Vai eikö teistä hän käyttäydy mitenkään omituisesti? Tai sitten vika on lukijassa :D

[QUOTE="vieras";27594080]Ai eli minä olen se vieras? :D Kerrotko, mitä minä olen sanonut? Niin kerron sitten, osuuko oikeaan :)[/QUOTE]

No enköhän mä aika hyvin jo tossa edellä luetellut sun ominaisuuksia nettikirjoittelijana. Vaikea kuvitella, että olisit eri henkilö. Oikeastaan tolla "perskärpänen"- kommentilla tulit todistaneeksi, että osu ja uppos. En kai mä nyt ala referoimaan sun tekstejä täällä, tiedät ne hyvin itsekin. Edelleen toi "perskärpänen" -kommentti on ihan samaa tyylilajia, kuin niin monet muutkin sun kommentit. Helppohan sun on tietenkin harmaana pestä kädet kaikesta, toisin on näillä mustilla nikeillä, joihin viittasit.

Eli uskon, että olet se sama osa-aikaista työtä tekevä äiti, joka istui samalla MitäsNytissä ja oli palaverissa, ja parjasi nimimerkkiä "no tuota". Taitaa "no tuota" myös tunnistaa henkilön :D

Eilen olen käynyt tässä ketjussa ekan kerran, enkä ole provosoitunut kyllä ainakaan tietääkseni. Jolleivät piilodemonit oo iskeneet.. ;)

Mutta kun lueskelin nyt taaksepäin, niin tuo yksi nimimerkki "no tuota" kyllä kuittailee vähän jokaiselle, voisko sillä olla useampikin ärsyyntynyt? Vai eikö teistä hän käyttäydy mitenkään omituisesti? Tai sitten vika on lukijassa :D

No jos olet se vieras, joka kuittailee "no tuota" nimimerkille edellisellä sivulla, ja haukut häntä esim alkoholistiksi, niin kyllä vaikutat olevan aika provosoitunut.

Mutta ihan sama minulle, sun kanssa en ala väittelemään, Jokainen tyylillään.
Mutta aikuiselta ei sun kommentit vaikuta,se on vaan mun mielipide.

Minä kyllä vastaan ihan niille, jotka kirjoittavat "minulle" tai minua kiinnostavista asioista, jos se on väärin, niin voisitko kertoa mikä tämän palstan tarkoitus on? Kirjoitella hajanaisia ajatuksia ilman keskustelua? :)

Minä kyllä vastaan ihan niille, jotka kirjoittavat "minulle" tai minua kiinnostavista asioista, jos se on väärin, niin voisitko kertoa mikä tämän palstan tarkoitus on? Kirjoitella hajanaisia ajatuksia ilman keskustelua? :)

No kyllä säkin tietty kirjoittelet aika nasevia kommentteja, mutta se on vähän eri asia, kuin suoranainen herjaaminen ja mm. idiootiksi haukkuminen ja asiattomuuksien kirjoittelu, joita tämä eräs "vieras" harrastaa mielellään.

[QUOTE="vieras";27594168]No jos olet se vieras, joka kuittailee "no tuota" nimimerkille edellisellä sivulla, ja haukut häntä esim alkoholistiksi, niin kyllä vaikutat olevan aika provosoitunut.

Mutta ihan sama minulle, sun kanssa en ala väittelemään, Jokainen tyylillään.
Mutta aikuiselta ei sun kommentit vaikuta,se on vaan mun mielipide.[/QUOTE]

Hauskintahan tässä harmailussa on se, että minä voin olla ihan yhtä hyvin 15-vuotias poika tai 80-vuotias mummo ;)

[QUOTE="upu";27594219]No kyllä säkin tietty kirjoittelet aika nasevia kommentteja, mutta se on vähän eri asia, kuin suoranainen herjaaminen ja mm. idiootiksi haukkuminen ja asiattomuuksien kirjoittelu, joita tämä eräs "vieras" harrastaa mielellään.[/QUOTE]

No aika lailla kyllä kuittailee tuo "no tuota":kin, kun kyselee tolta vieraalta missä sitä säilytetään arkipäivisin ja herjaa, ettei taida olla vaativassa työssä.

Mun mielestä molemmat yhtä dorkia.

Yhteistyössä