Imetän, vauva jo 11 kk. Olenko outo???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jannuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä nämä ison lapsen imettäjät ovat juuri näitä marttyyreitä. Pädetään nyt edes sitten imettämällä, kun ei mitään muuta keinoa ole.

Mulla ei ole tuollaista kokemusta asiasta, vaan ns. isoa lasta imettävät ovat olleet niitä, joille imetys ja elämä yleensäkin on helppoa ja rentoa. Mutta on noita marttyyrejäkin varmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ravinnollisesti kait ei maidosta ole enää hyötyä yli 1v lapselle. Muuttuu kuulemma sokeriliemeksi koko maito ja esim. yöimetys on erittäin huonoksi hampaille. Eikös sitä läheisyyttä voi antaa jotenkin muutenkin? Toki jokainen saa minun puolestani imettää myös pidempään, mutta minä en juuri sen takia halua imettää yli 1 vuotiaita, koska siitä ei ravinnollista hyötyä ole.

Tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ei se maito miksikään sokeriliemeksi muutu, se on pelkkä vanha uskomus. äidinmaito on edelleen mitä mainiointa ravintoa myös vanhemmalle lapselle ravitsemuksellisesti. Muutamasta kunnon imetyskerrasta päivässä lapsi saa mm. jotain 90% päivän c-vitamiinin tarpeestaan. Ja paaaljon muuta. On aivan älyttömän typerää tulla sanomaan, ettei lapsi tarvitse sitä maitoa ravitsemuksellisesti ja siksi se pitää lopettaa -totta, eihän lapsi tarvitse vaikka porkkanoitakaan, voihan muualtakin saada tarvittavat vitamiinit, muttei kukaan kai vastusta äitiä joka antaa porkkanoita lapselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja juupeli:
Alkuperäinen kirjoittaja juupeli:
Mä en nyt ymmärrä, et mitä sä tulet tähän ketjuun vänkäämään jostain koululaisesta, jota imetetään :o ?? Kyseessä on alle vuoden ikäinen VAUVA.

Tässä ketjussa ovat kirjoittaneet muutkin kuin ap! Tässä ovat kirjoittaneet myös vanhemman lapsen imettäjät.

Toisten mielestä ei ole mitään kummaa imettää kolme-tai neljävuotiasta.

3-4 -vuotias on sitten sun mielestä yhtä vanha kuin 7- tai 8-vuotias? Tais jäädä matikantunnitkin väliin :whistle:

Pian jostain pomppaa esiin mamma, joka perustelee viimosen päälle esikouluikäisen rituhelenan imetyksen. Tulihan tvstä kerran dokkarikin näistä isoja lapsia imettävistä. ei heidän mielestäänkään siinä mitään outoa ollut, että koululainen kipaisee tuntien jälkeen tissille.

Alkuperäinen kirjoittaja Viera:
Hyihelkkari. Ihanaa, kun lapsi ihan osaa pyytää sitä mammin ruttuista tissiä! :x:x:x
Muistakaa kouluunilmoittautumisessakin mainita, että tulette välituntisin antamaan Marja-Jormalle hiukan tissipalaa.

Ihanaa, siinä taas (bilehileimetyssitooliikaa) korvikemutsi vauhdissa.

Onhan se komiaa julistaa suureen ääneen satujumpassa, miten AarniUolevi ihan huutaa, että tittiä mamma, tittiä!

Siinä saa ihan tuntea olevansa varsinainen hieho.

Me ei käydä Satujumpassa :saint:
Enkä ole koskaan muutenkaan imettänyt julkisesti. Kannattaisikko sinun hakea apua noihin patoutumiin? :hug:
Ei se imetyksen epäonnistuksen huonoa äitiä tee :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Et sitten sellaista tajua, että lapsi voi syödä sekä tissiä että mukista.

Se lapsi ei tarvitse sitä tissiä enää mihinkään. Oletteko noin yksinkertaisia, ettette osaa osoittaa sille kersalle muulla tavalla läheisyyttä kuin imettämällä?

Miksi ihmeessä 11 kk ikäiselle pitäisi mieluummin antaa korviketta kuin tissimaitoa? Mä en ehkä sinuna puhuis yksinkertaisuudesta mitään :D [/quote]

Vesi riittää janojuomaksi ja vuoden ikäinen alkaa jo syömään samaa ruokaa kuin muukin perhe.

Säälittävää, kun pitää se lapsi opettaa riippuvaiseksi tissistä ja sitten meuhkataan, miten lapsi kiljuu, kun yritetään rinnasta vierottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärrimurri:
Ravinnollisesti kait ei maidosta ole enää hyötyä yli 1v lapselle. Muuttuu kuulemma sokeriliemeksi koko maito ja esim. yöimetys on erittäin huonoksi hampaille. Eikös sitä läheisyyttä voi antaa jotenkin muutenkin? Toki jokainen saa minun puolestani imettää myös pidempään, mutta minä en juuri sen takia halua imettää yli 1 vuotiaita, koska siitä ei ravinnollista hyötyä ole.

Tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ei se maito miksikään sokeriliemeksi muutu, se on pelkkä vanha uskomus. äidinmaito on edelleen mitä mainiointa ravintoa myös vanhemmalle lapselle ravitsemuksellisesti. Muutamasta kunnon imetyskerrasta päivässä lapsi saa mm. jotain 90% päivän c-vitamiinin tarpeestaan. Ja paaaljon muuta. On aivan älyttömän typerää tulla sanomaan, ettei lapsi tarvitse sitä maitoa ravitsemuksellisesti ja siksi se pitää lopettaa -totta, eihän lapsi tarvitse vaikka porkkanoitakaan, voihan muualtakin saada tarvittavat vitamiinit, muttei kukaan kai vastusta äitiä joka antaa porkkanoita lapselleen.

no sittenpä pyydän hammaslääkärimme puolesta anteeksi. Hän kun asian minulle näin kertoi. Vieläpä tämän vuoden puolella. Olisi pitänyt tajuta pyytää tutkimustulokset nähtäviksi. Hammaslääkäri vaihtoon?

Säälittävää, kun pitää se lapsi opettaa riippuvaiseksi tissistä ja sitten meuhkataan, miten lapsi kiljuu, kun yritetään rinnasta vierottaa.
Kaikkien lapset ei kilju: meillä imetys loppui niin, että lykkäsin pojalle nokkamukin käteen ja sanoin että juo siitä. Muki lensi seinään, poika mulkaisi mua, ja meni nukkumaan.
Koskaan ei itkenyt tissin perään :)

Hyihelkkari. Ihanaa, kun lapsi ihan osaa pyytää sitä mammin ruttuista tissiä! :x:x:x
Muistakaa kouluunilmoittautumisessakin mainita, että tulette välituntisin antamaan Marja-Jormalle hiukan tissipalaa.

Ihanaa, siinä taas (bilehileimetyssitooliikaa) korvikemutsi vauhdissa.

Onhan se komiaa julistaa suureen ääneen satujumpassa, miten AarniUolevi ihan huutaa, että tittiä mamma, tittiä!

Siinä saa ihan tuntea olevansa varsinainen hieho.

Me ei käydä Satujumpassa :saint:
Enkä ole koskaan muutenkaan imettänyt julkisesti. Kannattaisikko sinun hakea apua noihin patoutumiin? :hug:
Ei se imetyksen epäonnistuksen huonoa äitiä tee :hug:

Suosittelen terapeuttia sinulle, että pääset eroon tuosta takertuvuudestasi.

Tiedoksi, että imetin sujuvasti, mutta osasin lopettaa kun aika oli.
Aikaaikaansa kutakin. Minä osaan osoittaa lapselleni rakkautta muutenkin kuin pullauttamalla tissin suuhun. Otan osaa, kun sinä et näytä siihen pystyvän :hug:

no sittenpä pyydän hammaslääkärimme puolesta anteeksi. Hän kun asian minulle näin kertoi. Vieläpä tämän vuoden puolella. Olisi pitänyt tajuta pyytää tutkimustulokset nähtäviksi. Hammaslääkäri vaihtoon?

Epäilisin kyllä ko. hammaslääkärin ammattitaitoa :)
Sitä mä ihmettelen, että osa meuhkaa, ettei siitä ole mitään hyötyä ja hampaat menee jne ja sitten ette edes noin yksinkertaista asiaa TIEDÄ, ettei se miksikään sokeriliemeksi muutu. Menee teiltä uskottavuus.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kaikkien lapset ei kilju: meillä imetys loppui niin, että lykkäsin pojalle nokkamukin käteen ja sanoin että juo siitä. Muki lensi seinään, poika mulkaisi mua, ja meni nukkumaan.

Sinäsinäjasinä.

Sitä mä ihmettelen, että osa meuhkaa, ettei siitä ole mitään hyötyä ja hampaat menee jne ja sitten ette edes noin yksinkertaista asiaa TIEDÄ, ettei se miksikään sokeriliemeksi muutu. Menee teiltä uskottavuus.

No ei kai imettävät sitä myönnä :D.

kannattaa varmaan vaihtaa, jos kerran kaikki osaaminen ja tieto on peräisin vuosikymmenten takaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Sinäsinäjasinä.

Juu. Minäminäminä. Mistä te vieraat tiedätte, kenellä on ollut vaikeuksia tissistä vierottamisella ja kenellä ei? Ette tiedäkään, kunhan oletatte vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ens. hmm:

kannattaa varmaan vaihtaa, jos kerran kaikki osaaminen ja tieto on peräisin vuosikymmenten takaa :)

Suosittelen samaa :D
Me käytiin poitsun kanssa pari viikkoa sitten hammaslääkärillä, joka nauroi kun kerroin että 1,5 v tarkistuksessa oli käsketty lopettaa imetys heti, sillä maito on sokerivettä joka pilaa hampaat, ja purentakin kärsii. Ihmetteli kovasti että kuka on tuollaista puppua suustaan päästänyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja ens. hmm:

No mistäs niistä uusista tutkimuksista voisi sitten lukea?

Aikaaikaansa kutakin. Minä osaan osoittaa lapselleni rakkautta muutenkin kuin pullauttamalla tissin suuhun. Otan osaa, kun sinä et näytä siihen pystyvän :hug:

Mikähän se sun aika oli? Varmaan 6 kk kun sitten nicopetteri oli jo niin iso lapsi, että piti vierottaa ettei äidistä vaan riippuvaiseksi tule. Ja hoitoonkin varmaan meni jo 9 kk iässä.
Minä osasin myös lopettaa sitten, kun MEILLE sopiva aika tuli. Mulla kun on terve itsetunto niin ei tarvitse tehdä sen mukaan mikä meille sopii. Ja tyttö itki tissin perään tasan yhtenä päivänä. Että se siitä takertuvuudesta. Ja "valitettavasti" minun korvaamattomuuden on pilannut jo lapset syntyessä lasten isä joka osallistuu erittäin aktiivisesti lasten hoitoon :(

P.S on se kyllä, kun enää ei edes VAUVAT saa olla vauvoja

Sen verran tuohon yöimetykseen sanon, että ei se kyllä hyväksi hampaille ole. Koko yöksi se maito jää hampaiden pinnoille ja ne happohyökkäykset. Ja tää on kyllä ihan nykyajan tietoa tämä.

No ei kai imettävät sitä myönnä :D.

Eh. Mä en imetä.
Kannattaa lukea joskus jotakin muutakin kuin nettipalstaa niin pysyy ajan hermoilla. Tai ainakin kannattaa pitää se suu kiinni kun teette vaan itsenne noloiksi tietämättömyydellä :snotty:

Mikähän se sun aika oli? Varmaan 6 kk kun sitten nicopetteri oli jo niin iso lapsi, että piti vierottaa ettei äidistä vaan riippuvaiseksi tule. Ja hoitoonkin varmaan meni jo 9 kk iässä.
Minä osasin myös lopettaa sitten, kun MEILLE sopiva aika tuli. Mulla kun on terve itsetunto niin ei tarvitse tehdä sen mukaan mikä meille sopii. Ja tyttö itki tissin perään tasan yhtenä päivänä. Että se siitä takertuvuudesta. Ja "valitettavasti" minun korvaamattomuuden on pilannut jo lapset syntyessä lasten isä joka osallistuu erittäin aktiivisesti lasten hoitoon :(

P.S on se kyllä, kun enää ei edes VAUVAT saa olla vauvoja

sen mukaan mikä muille sopii piti sanomani

Oudompaa on olla imettämättä alle vuoden ikäistä, jos multa kysyt B)
Itseäni harmittaa että imetin esikoista vain 2 viikkoa yli vuoden. Enään en tekisi samaa virhettä ja uskosi ulkopuolisten pelotteluja että raskaana ei saa imettää.

Siinä ei ole mitään outoa, että imettää lastansa. Sitä vartenhan ne rinnatkin ovat. Itse olen imettänyt kohta neljä vuotta kahta lasta eikä silti tunnu, että olisin erityisen pitkään imettänyt. Lapsi kyllä vieroittaa itse itsensä kun on siihen valmis ja mainittakoon vielä, että ketään ei voi imettää väkisin. Kukaan ei ole katsonut kieroon.

Yhteistyössä