Imetykseen neuvoja?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imettäjä

Vieras
Eli nämä asiat on varmaan täällä jo jauhettu puhki, mutta kysyn silti, eli:

Välillä kun tuntuu, että rinnat aivan halkeaa maidosta, ja tuntuu paakkuja, niin kannattaako se lypsää jemmaan? Koska pelkään sitä rintatulehdusta! Mietin vaan sitä, että jos lypsän ylimääräisiä pois, niin saako "aivot väärää infoa, että vauva tarviikin nyt näin paljon maitoa", vaikkei se tarvikaan, ja sitten rinnat alkaa aina vaan lykkäämään liikaa maitoa ja kierre on valmis? ja jos sitte joskus annan sen lypsetyn maidon, niin taas on rinnoissa liikaa maitoa.. ja onko/onhan se ihan ok, että vauva ei oikeastaan koskaan syö molempia tissejä typötyhjäksi?

Toinen kysymys, että kannattaako aina syöttää yksi rinta tyhjäks, sitte vasta seuraava, kun tästäkin olen saanut kahtaa eri tietoa. Kun jos syötän yhden tyhjäks, ni ei se jaksa juurikaan sitä toista enää, ja tuntuu että se sitte ihan räjähtää maidosta tunnin päästä imetyksestä!

Kiitos vastauksista :)

Alkuperäinen kirjoittaja imettäjä;27426176:
Eli nämä asiat on varmaan täällä jo jauhettu puhki, mutta kysyn silti, eli:

Välillä kun tuntuu, että rinnat aivan halkeaa maidosta, ja tuntuu paakkuja, niin kannattaako se lypsää jemmaan? Koska pelkään sitä rintatulehdusta! Mietin vaan sitä, että jos lypsän ylimääräisiä pois, niin saako "aivot väärää infoa, että vauva tarviikin nyt näin paljon maitoa", vaikkei se tarvikaan, ja sitten rinnat alkaa aina vaan lykkäämään liikaa maitoa ja kierre on valmis? ja jos sitte joskus annan sen lypsetyn maidon, niin taas on rinnoissa liikaa maitoa.. ja onko/onhan se ihan ok, että vauva ei oikeastaan koskaan syö molempia tissejä typötyhjäksi?

Toinen kysymys, että kannattaako aina syöttää yksi rinta tyhjäks, sitte vasta seuraava, kun tästäkin olen saanut kahtaa eri tietoa. Kun jos syötän yhden tyhjäks, ni ei se jaksa juurikaan sitä toista enää, ja tuntuu että se sitte ihan räjähtää maidosta tunnin päästä imetyksestä!

Kiitos vastauksista :)

Jos oikein pahalta tuntuu niin voi vähän lypsää. Mutta siitä voi tulla kierre joka lisää maitoa liikaa joten turhaan ei kannata. Ei se tulehdus niin helpolla tule jos huolehtii lämmöstä.

Ei tarvitse syödä typötyhjiksi.

Kannattaa syöttää joka toinen kerta eri rinta. Silloin vauva saa etu- ja takamaitoa. Takamaito on parempaa.

Se tasoittuu kyllä ajan myötä ja sitten ei enää tunnu liian täydeltä, päinvastoin :)

Tupakointiin ei muuta vinkkiä kuin että lopeta nyt ihmeessä, jos olet ollut pitkään polttamatta niin mikä järki aloittaa uudestaan?? Aiheutat sillä pahaa lapselle joka tapauksessa. Tupakoitsijoiden lapset alkavat itsekin herkemmin polttaa. Ja tupakointi on niin pois muodista, aivan junttimaista. Sori vaan avautuminen mutta se on TYHMÄÄ.

joo siis emmä oo alkamassakaan enää polttaa, mut jos joskus lähtee viihteelle, ni en viiti iteltäni sitä kieltääkään, että jättää sellasen takaportin auki, nimittäin ei tee sit niin helposti mielikään, jos aattelee, että no voin mä yhen vetää jos haluan :)

[QUOTE="aapee";27426251]joo siis emmä oo alkamassakaan enää polttaa, mut jos joskus lähtee viihteelle, ni en viiti iteltäni sitä kieltääkään, että jättää sellasen takaportin auki, nimittäin ei tee sit niin helposti mielikään, jos aattelee, että no voin mä yhen vetää jos haluan :)[/QUOTE]

Hyvä! :) En osaa vastata tuohon mutta tietty jos otat viihteellä alkoa niin sitten ei saa muutenkaan imettää. Alkon takia ainakaan ei tarvitse lypsää maitoa pois, tupakasta en tiedä.

Mä lypsin kyllä alussa aika paljon, ja pakastin maitoa. Laitoin ne kaalin lehet tisseille ja hengailin ilman paitaa vaan reippaasti niin helpottu :D Vaikkei uskos se tasottuu siitä, vauva ei syö nii paljoo ja tissit ei oo semmoset aina :D kun jaksat edes kuukauden täysimettää niin luultavasti onnistut vaikka osa-aikaimettään ja pääset vähä viihteelle ja voit olla imettämättä vaikka vuorokauden jos niin kostean illan vietät.

nostelen vielä, jos joku osais vastata tohon, että lyspyttelenkö nikotiinimaitoa pois vaiko enkö...soitin imetystukeen, mutta sieltä vastas joku ÄIJÄ, ja sano, että soita neljän jälkeen :D :D

no yleinen ohjeistus esimerkiksi imetystukilistalla on ettei tarvi lypsää että se poistuu se nikotiini niinku viinaki maijosta samalalailla ku verestäki, mutta mä lypsin kyllä, koska maito oli sen väristä mitä olin edellisiltana jounut niin ei tehny mieli vauvalle sitä juottaa... mutta tässä vielä linkki, täältä ne käskee neuvolassakin katsoa http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=165

joo siis kyllä mäki varmasti tulen lypsämään pois silloin, kun lähtee oikeen juomalla juomaan, mutta jos joskus sattuis polttamaan yhen röökin ilman siis mitään juominkeja ja näin, ni sillon tuntus hullulta lypsää kaikkea pois varsinki jos on polttamisesta kauemminki ku se 2,5h..

no sit et lypsä, tee niinkuin omatuntosi sallii. :) mun tutut on kyllä polttanu ja imettäny olematta ees sitä pari tuntia imettämättä yheksän kuukauttakin ihan hyvin että..... Niin se on miten jokainen pystyy hyvällä omalla tunnolla tekemään.

ei tarvi lypsää sitä "pahaa maitoa" pois.. nikotiini poistuu kyl muuta kautta.. ja se suositus tais olla kolme tuntia jos en ihan väärin muista.. ei myöskään alkoholinjuomisen jälkeen..

Yhteistyössä