Imetyksen ihanuus osa XXX

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mankell
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Nyt koko toinen tissi kivikova ja kipea. Rintatulehdusta pukkaa sitten koko tissiin. Voi viude.

Onko jollain mennyt tissikovuus ohi ilman et tulsi ihan kuumeinen rintatulehdus?

Vuoraa tissiliivit kaalin lehdillä. Se ehkäisee/helpottaa rintatulehdusta. Jopa oyssissa on osastolla kaalinpäitä ja suosittelevat niitä laittamaan rinnanympärille.

Luulen, et mulla tulehdus meni rintohin rikkinäisistä rinnanpäistä, ensin tulehtu nännit, sit nännipiha ja vasta viimesiesä nää tiehyet. Luulen, ettet kaali tähän auta.

Varmaan estää paleltumasta, ja sillä tavoin joitakin.

Ei se paleltumasta estä :) Mutta oikeesti laitoksella minulle sanottiin, että niissä on jotain mikä estää/laskee turvotusta. Itse pidin aluksi myös huuhaana mutta voin kokemuksesta sanoa että auttoi. Kokeile tai ole kokeilematta, mutta paleltumista estämään sitä ei kyllä kannata käyttää :)

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Ei se paleltumasta estä :) Mutta oikeesti laitoksella minulle sanottiin, että niissä on jotain mikä estää/laskee turvotusta. Itse pidin aluksi myös huuhaana mutta voin kokemuksesta sanoa että auttoi. Kokeile tai ole kokeilematta, mutta paleltumista estämään sitä ei kyllä kannata käyttää :)

Voihan se olla. :)

Uh, ihan kuin minulla. Esikoisen imetyksen kanssa TAISTELIN ensimmäisen 4kk ajan.. Imetys ei ensinäänkään ollut helppoa alussakaan kun poika joutui olemaan elämänsä ensimmäiset vuorokaudet teholla ja imemisen opetteleminen oli oma lukunsa.. Rintakumilla ja pumpun avulla taisteltiin se 4kk, kunnes imetys ALKOI SUJUA. Sitten en raaskinut lopettaa vaan imetin 2,5 vuotta.. :ashamed:

Tokan kanssa maito ei meinannut lähteä nousemaan, ei mitään hajua miksi. Viidentenä päivänä kirosin maitopumppuni alimpaan helvettiin ja aloin olla jo menossa ostamaan tuttelia varmuudeksi, MUTTA sitten se maito nousikin.. Pumpun, tissuttelun jne avulla päästiin alkuun..Mutta pari ekaa kuukautta rinnanpääni olivat vereslihalla ja välillä MÄTIKIN pahasti. Todella hankalaa.. Onneksi rinnanpäistä toinen oli aina vähän parempana kuin toinen.. Imetin 1v 3kk kuopusta suhteellisen hyvällä menestyksellä (siis ei koskaan tuttelia tarvinnut antaa).

Kolmas tulossa ja kauhulla odotan.. Mietin jo, että ostaisinko vielä sen Aventin hehkutetun rintapumpun itselleni vaiko en.. Entinen on Ainun sähköpumppu..

mulla kans tossa yks päivä jai tooosi kipee pahkura tissiin, kun ensin oli tiiliskiveä vauva vähän tyhjentänyt. buranaa otin ja painuin saunaan ja kuuman suihkun kanssa lämmitin rintaa sekä imettelin tiuhaan, niin ei tullut rintatulehdusta.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mä en ymmärrä miksi et käytä niitä rintakumeja jos imetys sillälailla onnistuu? Turhaan rääkkäät itseäsi ja lastasi :(

No siksi, että joka jumalan imetystukisivuilla kerrotaan, että rintakumilla imettämisen pitäisi olla on väliaikaista, ja kuusi viikkoa olen jo imettänyt niillä. ja toisaalta sanotaan, että kun sinnittelee vaan, nin alkaa sujumaan, kivusta huolimatta.

JA toisaalta siksi, etten millään haluaisi lopettaa vielä imetystä. Haluaisin kokea onnistuneen imetyksen.

Mutta nyt ymmärrän, että kivulla on aina viestinsä ihmiselle, omaa vartaloa tulee kuunnella.

Otan rintakumit uudestaan käyttöön kun tissit rauhoittuu, ja sittten päivä kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja inkkuli82:
Tuttelilinjalle vaan... ...eihän me mitään lehmiä kuitenkaa olla. ;)

Mikä ratkaisu se sitten on? Anteeksi nyt vain, mutta miksi kaikkiin imetyksen vastoinkäymisiin pitää antaa ohjeeksi TUTTELIA KEHIIN? Sitä paitsi, jos rinnat on tiiliskivinä, ihan varmasti pukkaa tulehdus päällensä jos nyt siirtyy korvikkeeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja inkkuli82:
Tuttelilinjalle vaan... ...eihän me mitään lehmiä kuitenkaa olla. ;)

Mikä ratkaisu se sitten on? Anteeksi nyt vain, mutta miksi kaikkiin imetyksen vastoinkäymisiin pitää antaa ohjeeksi TUTTELIA KEHIIN? Sitä paitsi, jos rinnat on tiiliskivinä, ihan varmasti pukkaa tulehdus päällensä jos nyt siirtyy korvikkeeseen.

Joo mutta järki käteen tässä(kin) asiassa.Jos imetys on yhtä tuskaa niin mitä järkeä on kynsin hampain jatkaa..Varmasti lähes jokainen yrittää parhaansa ja sitten siirrytään tutteliin jos ei onnistu.En ole tuon edellisen tekstin kirjoittaja,ihmettelen vain tätä asennetta......

Yhteistyössä