Imetyksen lopettamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kismett
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kismett

Aktiivinen jäsen
19.05.2010
3 918
1
36
Minkä aikaa jouduitte tyhjentelemään rintoja?

Päätin nyt lopettaa kerrasta poikki. Luulen että on lapselle selvempää että tissistä ei enää maitoa saa ollenkaan, kuin että toisinaan saa ja toisinaan ei. Hän kun on tissilläroikkuja-tyyppiä.

Aamuyöstä imetin viimeksi. Muutaman kerran olen ihan pikkulirun pumpannut pois. Toinen rinta on aika arka ja maitoa tuntuu pakkautuvan sinne : /

Älä kovin paljoa pumppaile pois koska pumppaaminen lisää maidon tuloa (kuten imeminen). Ihan vaan pahimmat päältä pois. Pari päivää rinnat olivat hirveen kipeät, mutta kyllä ne siitä laskeutuu (mietin itse mihin se maito menee?). Esikoista vierottaessa pistin kylmän viljapussin kuumotusta helpottamaan. En tiedä miten järkevä se on, voiko tulla tulehdus tms, mutta auttoi ihanasti.

Molemmat oon vierottanu kertaheitolla. Tsemppiä!

Muoks: Hieroa kannattaa varovasti, vaikka harso tai joku siinä mihin ylimääräinen maito voisi valua...

Viimeksi muokattu:
Joo en paljoa olekaan pumppaillut, ihan vain ne pahimmat pingotukset pois. Mulla myös maitoa on tullut runsaasti, ilman lisämaitoja menty.

Tulehdusta just pelkäänkin : /

Esikoinen lopetti itse, muistelisin että muutamana päivänä jouduin tyhjentämään vähän. Mutta silloin maitoakin tuli vähemmän (vauva joi myös korviketta).

Ihanaa, väsynyt neiti kiukkuaa sylissä kun ei kykene unille ilman tissiä :kieh:

Yhteistyössä