Imetyksen lopetukseen apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Poika on nyt 1v5kk. Ei ole ikinä suostunut juomaan pullosta, eikä kupista. Nyt haluaisin lopettaa imetyksen, tällä hetkellä imetän hyvinkin yli kymmenen kertaa vuorokaudessa. Välillä on yritetty lopettaa kertaheitolla, mutta poika lopettaa ruuan syömisen kokonaan, eikä siihen ole varaa (nyt menee paino 25
% miinuksella). Mä haluan vaan saada tuon imetyksen loppumaan, mä en jaksa enää kaiken aikaa tuota rumbaa ja kun useimmiten iltaisin nukahtaa tissille, niin on turhan varomaton unissaan ja aina puree niin, että on kamalat haavat :|
Mikä olis helpoin ja paras keino?!

jokaiselle sopii niin erilaiset tavat... itse vähensin ensin kahteen kertaan, vain aamulla ja illalla. sitten pelkkä ilta. samaa tahtia alkoi ruoka maistua paremmin ja maito mukista. tyttö oli silloin 1v 9 kk

Alkuperäinen kirjoittaja Hohhoijaa:
Menepä yhdeksi yöksi tai viikonlopuksi muualle yöksi yksin tai siis ilman lasta. Yleensä toimii ja se on sillä selvä.

Yritetty, kaksi yötä olin poissa. Poika söi sinä aikana neljä lusikallista ruokaa.

Mä lopetin kylmästi siihen kun ekan kerran napskas nännistä niin kovaa että veri lensi. Pari päivää oikkuili, mutta alko maistumaan nesteet pullosta.
Tsemppiä!

meillä poika 1v4kk ja tuntuu tosi vaikealta saada lopetettua imetys. Oon yrittäny pikkuhiljaa vähentää imetyskertoja missä onnistuinkin aluksi, imetin vain 3 kertaa päivällä ja yöllä en antanut yhtään rintaa. Toimi hyvin siihen asti että sai kovan flunssan ja nyt on kiinni rinnassa melkeen yötä päivää tai ainakin tuntuu siltä... pullostakaan ei ole koskaan suostunut ottamaan, nokkamukia on nyt pikkuhiljaa oppinut juomaan mutta ei hyväksy sitä että se korvais rinnan.... mutta en usko että kerrasta poikki olis mikään hyvä keino....

Meillä oli ihan sama homma tytön kanssa :( voimia sinulle valtavasti!

Minä yritin myös kaikkia keinoja imetyksen vähentämisestä aina kertaheitolla lopettamiseen, mutta huonolla menestyksellä...kunnes erään yön jäljiltä molemmat nännit olivat aivan vereslihalla päätin, että "nyt en anna tissiä enää IKINÄ"...enkä antanut :(
Meillä neiti on aina mennyt miinuskäyrällä ja on pienikokoinen, mutta muutaman päivän huutamisen jälkeen ruokahalu kasvoi silmissä, kuten koko tyttökin!

Ensimmäisen päivän aikana (imetyksen lopettamisesta) tyttö ei suostunut syömään käytännössä yhtään mitään...mutta kun huomasi, että periksi ei anneta suostui ottanaan NUK-nokkamukin suuhunsa ja muutenkin söi "kunnon ruokaa" reippaasti..
Pari yötä valvottiin ja itkettiin, päivät kiukuteltiin, mutta kyllä se sitten palkitsikin...
Neljäntenä yönä neiti nukkui ensimmäisen kerran yönsä heräämättä!

Minusta tämä imetyksen lopettaminen oli kamalan julmaa ja tuntui itsestäkin pahalle...mutta ei siitä nauttinut enää kumpikaan, ei äiti eikä tyttö...se oli lähinnä tapa hänellä roikkua tississä saamatta siitä edes kaikkea tarvitsemaansa ravintoa!

Alkuperäinen kirjoittaja poistettu:
meillä poika 1v4kk ja tuntuu tosi vaikealta saada lopetettua imetys. Oon yrittäny pikkuhiljaa vähentää imetyskertoja missä onnistuinkin aluksi, imetin vain 3 kertaa päivällä ja yöllä en antanut yhtään rintaa. Toimi hyvin siihen asti että sai kovan flunssan ja nyt on kiinni rinnassa melkeen yötä päivää tai ainakin tuntuu siltä... pullostakaan ei ole koskaan suostunut ottamaan, nokkamukia on nyt pikkuhiljaa oppinut juomaan mutta ei hyväksy sitä että se korvais rinnan.... mutta en usko että kerrasta poikki olis mikään hyvä keino....

Meillä poika on ihan jatkuvasti sairaana, siksikin tuo rinta on tullut niin tärkeäksi. Muutaman päivän on terveenä ja taas alkaa joku tauti, niin ei oikein kovin ottein voi imetystä lopettaakaan. Nyt olen uudestaan raskaana ja nyt olis hyvä aika lopettaa imetys, ettei poika yhdistä imetyksen loppumista uuteen vauvaan :|

voisit kokeilla aluksi vähentää imetys kertoja päiväaikaan. koittakaa keksiä jotain kivaa tekemistä mikä veis pois sen huomion siitä rinnasta esim joku kiva leikki, lelu tms... Ulkoilemallakin saa kätevästi aikaa kulutettua ja lapselta ajatukset pois rinnasta mikäli siis viihtyy ulkona.... ikävää se on kun lapsi sairastaa paljon... meillä oli ensin se flunssa ja viime yönä iski oksennustauti joten tällä hetkellä poika ei huoli juuri muuta kuin rintaa...

Yhteistyössä