Imetyksen lopetus, pillereiden lopetus vai evioero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja (vieras)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

(vieras)

Vieras
Mulla on kohta puolen vuoden ikäinen vauva, jota imetän... Kiinteitä syödään kolmesti päivässä.
Minipillereitä oon syöny nyt kolmisen kuukautta.
Mieliala on mitä huonoin. Itkettää ja väsyttää koko vaikka öisin nukutaan suht hyvin. Mies ärsyttää, ihan sama mitä tekee tai sanoo niin ärsyttää. Seksi ei kiinnosta pätkääkään. Päivisin, kun mies on töissä minulla on parempi olla ja jaksan touhuta esikoisen (2v) kanssa ja seurustella vauvan kanssa. Mutta kun mies tulee töistä ja viikonloppuisin elämä on yhtä tuskaa, en jaksais mitään ja kaikki ärsyttää ja tuntuu menevän pieleen...
Mitä tähän keksis että elämä paranis?

Juttele olostasi neuvolapsykologille. Lopeta ne pillerit. Jos se ei auta, lopeta vaikka imetys ennemmin kuin ajattele eroa. Eron estäminen on lapsen hyvinvoinnin kannalta miljoona kertaa tärkeämpää kuin pitkä imetys!

Eropäätöstä ei pitäisi ikinä tehdä tuossa vaiheessa kun lapset ovat noin pieniä. Se on niin poikkeustilanne pariskunnan elämässä.

Toisekseen tuon ikäisen vauvan kanssa ei ole mikään ihme, jos seksi ei ole ensimmäisenä mielessä. Toivottavasti miehesi pystyy ymmärtämään sen.

Oon kans sitä mieltä, että koita lopettaa pillerit ensin, jos ei auta sitten imetys. Juttele tosiaan neuvolassa tilanteesta. Kato sitten, ärsyttääkö mies vielä niin paljon ;)

Alkuperäinen kirjoittaja **:
mitä tohon imetykseen tulee, niin sehän vaikuttaa mielialaan alussa ja lopussa. Tuskin siitä johtuu jos kerran puoli vuotta jo takana.

Kyllä se joillain vaikuttaa niin kauan kun imetystä jatkuu mielialaan. Tosin lopetettaessa luultavasti tulee hetkellinen käänne huonompaan, ennenkuin hormonit asettuvat taas normaalitasolle.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
kuulostaapa tutulta. Sanoisin, että lopeta pillerit. Cerazettee on eikö niin?

Miten tulikin sama mieleen - muutuin aivan hirveäksi itkupilliksi ja kaikki oli aivan ketuillaan ne kuukaudet kun tuota rkeleen pillerimerkkiä nautiskelin juurikin imettäessäni. Grr.

Yhteistyössä