imetyksen lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mami

Aktiivinen jäsen
28.05.2004
1 062
0
36
Sellaiseen kaipaisin vastausta kun tyttöni on nyt 11viikon ikäinen ja minusta tuntuu ettei maitoa tule tarpeeksi ja olen antanutkin korviketta lisäksi mutta jos annan pullosta pelkkää korviketta ja olen imettämättä esim.5tuntia niin maitoa on noussut sen verran rintoihin että kipristelee..elikkä maitoa taitaa siltikin tulla hyvin? Neuvolassa sanottu ettei tytön paino nouse tarpeeksi ja pitäisi antaa korviketta..jos lopetan imetyksen kokonaan,etten yksinkertaisesti vaan anna rintaa vaan pelkkää pulloa,loppuuko maidontuotanto kuinka pian?täytyykö silti pumpata maidot pois vai tulehtuuko jos "jäävät" rintoihin..?! :/

Itselläni on ollut kummankin pojan kanssa niin, että kun lopetin imetyksen niin kahden päivän päästä nousi maito sen verran paljon että oli pakko käyttää kerran rintapumppua. Muuten meni ihan hyvin. Imetin kyllä esikoista 6 kk ikään saakka ja kuopusta 8 kk ikään, mutta esikoiselle ei pelkkä imetys riittänyt vaan aloitin Tutteli 4 viikon iässä. Silti jatkoin imetystä, olihan se tietysti aikaavievää ja rankkaa... :(

Ai joo, unohdin tosiaan sen "pikku yksityiskohdan" eli imetystä pitää vähentää pikkuhiljaa. Nuoremman kohdalla taisin vähentää niin että lopuksi enää aamulla ja illalla. Mut imetyksen lopettamisen jälkeinen päivä meni tosi hyvin, ei ongelmia. Toisena päivänä oli ihan pakko pumpata vähän eli just sen verran vaan että sai rintoja pehmeämmiksi. Mut sitten helpotti.

Mä lopetin imetyksen yli viikko sitten.

Aloitin niin että pumppasin kerta päivään olisko ollut 4-5 päivää ja sen jälkeen en ole tehnyt mitään eikä rinnoissa ole pingotusta tai täyden tunnetta.
Pikkaisen tuntuu tihkuvan muttei niin paljon että paita kastuu.
Ilmeisesti enää ei tarvi tyhjentää ja pääsin näin helpolla lopetuksella.

Yhteistyössä