Imetyksestä kostuminen -vaiettu asia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kohtuni on tosiaan synnytyksen jälkeen supistellut imettäessä ja se on tehnyt niin kipeää, että olen itkenyt. Seksi ei ole todellakaan ollut mielessä ja olotila on ollut kaukana kiihottumisesta.

Miehen kanssa ollessa kiihotun rintojen/nännien hyväilystä ja voin lähes saada orgasmin pelkästään siitä. Vauvan imuote on erittäin kaukana tuosta tunteesta. Vauva nappaa rintani suuhunsa ja lussuttaa sitä sellaisella voimalla, että vaikka se ei satu, niin ei se myöskään tuo mitään kiihotusta minulle. Kostumisesta en tiedä, en ole testaillut alakertaani imettäessä.

[QUOTE="vieras";23315679]Hei. Varsinkin vauvan ollessa pieni (alle puoli vuotta) hänen imiessään saatoin sillon tällön kostua (en aina),mutta mitään haluja ei kyllä herännyt. Ajattelin sen johtuvan vaan hormoneista,ihan sama kun toi kohdun supistelu (mitä en kyllä tuntenut). Ennen lasta ja nyt taas kun en enää imetä,kiihotun todella herkästi rintojen hyväilystä,joten ehkä siksikin hormonit sai imettäessäkin joskus kostumaan? Kiihottumisen yhteydessähän erittyy kans hormoneja,olisko jopa samoja kun imettäessä? Jos sua kerran ahdistaa ja hävettää muiden reaktioiden takia kun tästä kerrot niin älä jatkossa enää kerro! Korkeintaan omalle miehellesi. Ehkä on muitakin joilla imetys laukaisee seksihalun,mutta eivät vaan halua puhua siitä julkisesti,edes nimettömänä netissä. Kaikkea ei tarvii jakaa..[/QUOTE]

Samoja hormoneja.
"Oksitosiinihormonilla on tärkeä rooli kaikessa lisääntymiskäyttäytymisessä. Se on se hormoni, joka saa naisen ja miehen kiinnostumaan toisesta sukupuolesta, kiihottumaan ja rakastelemaan. Oksitosiini saa miehillä aikaan siemensyöksyn ja naisilla orgasmin. Synnytyksessä oksitosiini saa aikaan kohdun supistukset ja imetyksessä se saa aikaan maidon herumisen."

Endorfiinit liittyy imetykseen myöski, ja moneen muuhun...

Viimeksi muokattu:
Miksi ihmeessä imettämisestä ei sais tuntea mielihyvää? Pitäiskö lapsen olla kuin kivi joka ei äidin tunteisiin vaikuta mitenkään? Saako lasta halata/helliä ollenkaan, kun seki tuottaa myös äidille mielihyvää?
Moniko imettäis ollenkaan, jos se tuntuis pahalta? Mielihyvän tunteminen lienee luonnon oma konsti ylläpitää imetystä.

Minä ihmettelin samaa että miksei mielihyvää? Itse en kiihotu imettämisestä mutta kyllä koen sen ihanana asiana. Mietin pitkään sopivaa sanaa..ehkä sitten mielihyvä on oikea sana.

Se tunne mikä tulee kun oma pieni lapsi on rinnalla ja katsoo suoraan silmiin :heart: en osaa sitä kuvailla , ehkä joku muu osaa?

Imety saa oksitoriini-hormonin erittymään, mikä aiheuttaa kohdun supistelua. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä kostumisen kanssa. Sen aiheuttaa sinulla joku ihan muu juttu.

En todellakaan ole kostunut koskaan imettäessä. Jälkisupistukset sairaalassa ollessa olivat järjettömän kovat ja kivuliaat imettäessä.

Alkuperäinen kirjoittaja höööpöhöpö;23315900:
ihan normaalia on, mammat vaan kieltää asian eli saamansa mielihyvän.. jotkut saa orgasmeja imettäessä.

Kuulepas. Mielihyvä ja kiihottuminen ovat kaksi eri asiaa. Uudesta autosta voi saada mielihyvää, mutta ei se minua silti kiihota pätkääkään.

Kyllä se kohtua supisti silloin ihan synnytyksen jälkeen, se on ihan luonnollinen juttu. Mutta en ole koskaan aikaisemmin kuullut, että kukaan imetyksen aikana kostuisi kuin vasta nyt palstalla.

Itse en ole saanut imetyksestä juuri mielihyvääkään, muutoin kuin sen takia, että vauva on lähellä ja pinkeät rinnat tyhjenee. Nyt kun vauva oon jo 10 kk ja mennä viipottaa, imetyshetket ovat mukavia läheisyyshetkiä ja voipi siinä vähän hupsutellakin. :)

Sairaalassa synnytyksen jälkeen käskettiin yrittää imettämistä, että saataisiin kohdusta pois sinne kuulumaton tavara supistelujen avulla. Eli varoitettiin että se saattaa imetyksessä alkaa supistella melko voimakkaasti. Koska imetyksessä muodostuu samaa oksitosiiniä jota laitettiin suoneen supistusten voimistamiseksi, niin toki jonkinlainen kostuminenkin on mahdollista. Ihan fiksua luonnolta luoda sellainen mekanismi, jotta useampi tuntisi imettämisen mielihyvänä.

Jälkisupistuksia aiheutti kyllä, mutta ei kyllä muita mainitsemiasi. Mutta en ole muutenkaan koskaan kiihottunut rintojen hyväilystä. Ainoastaan ehkä ajatuksen tasolla, miehen hyväillessä ja osoittaessa kiinnostusta vartaloani kohtaan. Eli miehen hyväillessä kyse on hyvin psyykkisestä kiihottumisesta. Miehen katse hänen ihaillessaan rintojani on se sytyttävä asia, ei se itse tunne miltä ne kädet mun rinnoilla tuntuu.

Joo, synnärillä aiheutti kivuliaita jälkisuppareita, niinkun kuuluukin. Että kohtu supistuu. Imetyksestä en ole kostunut, ikinä. On Ihan eriasia onko mies asialla vai lapsi. Enkä mä kyllä ylipäätään kauheasti innostu rintojen hiplaamisesta, mun erogeeniset alueet on ihan muualla.

Yhteistyössä