M
mietityttää
Vieras
Olen nyt vähän pihalla tämän 4kk -ikäisen vauvani imetyksessä (täysimetys), vaikka olen vasta viime keväänä lopettanut edellisen lapsen imetyksen (yli 2-v). Mun ongelma on siis se, että vauva alkaa lähes aina jossain vaiheessa syöttöä liikehtiä levottomasti (usein myös alkaa itkeä) ja päästää otteen aina muutaman imun välein irti, jolloin välillä kuivaan rintaa, että vauva saisi taas napakamman otteen jne. Hän myös selvästi nielee syötön aikana ilmaa, minkä luulen johtuvan voimakkaasta herumisesta. Toisaalta mulla on niin ristiriitainen olo, koska en koe että rinnat olisivat kovin täydet, päinvastoin olen ihmetellyt, että en ole tarvinut liivinsuojia missään vaiheessa, vaikka esikoisen kanssa niitä piti ainakin jokunen kuukausi käyttää jos ei halunnut paitojaan märäksi. Mulla ei myöskään suihkua maitoa "itsestään". Mutta sen sijaan kun syötön aikana kokeilen puristaa rintaa, maitoa suihkahtaa 1-3:na suihkuna ainakin n. 20cm päähän (joskus sohvalta lattialle asti). Voikohan tästä päätellä maitoa tulevan samalla tavoin myös vauvan imiessä? Jos näin on, niin se varmaan voisi olla osasyy pulautteluun ja ilmavaivoihin... Tuleeko teillä muilla imettäjillä puristaessa maito rinnasta "suihkahtamalla" vai "pisaroina"? Musta tuntuu, että tuo vauva ei koskaan saa sitä rasvaisempaa maitoa, kun aina ehtii täyttyä suihkuavasta laihasta maidosta ja ilmasta...