Imetyksestä, vauva rimpuilee tissillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli mulla kuukauden ikäinen vauva, jolla useat imetyskerrat sellaisia että ei rauhoitu kunnolla tissille vaan riuhtoo itsensä vähän väliä irti tissistä. Välillä sitä kestää muutaman minuutin jonka jälkeen alkaa imeä kunnolla ja pidemmän jakson kerralla, mutta usein syöminen on sitä että ottaa muutaman imaisun, tissi pois suusta ja hamuaa sen kuitenkin heti uudestaan. Luultavasti ote ei ole kunnollinen silloin kun sitä tekee. Rasittavaa se vaan välillä on, kun aina on kaikki paikat maidossa kun sitä tulee suht reippaasti ja ne kerkee valua rinnuksille aina vauvan irrottautuessa. Tuokin ehkä yksi syy miksi tuota tekee, siis kun maitoa tulee välillä niin paljon. Olisko kuitenkaan mitään konstia saada imetyshetkistä hieman "rauhallisempia"? Ja kuulisin mielelläni muiden imetyksestä, millaista se on!

varmaan tuo maidonsuihkuaminen häiritsee vauvaa. Mulla kuopus saa hirmuset raivarit kun maito suihkuaa, eikä suostu syömään mitään ennen kuin olen pumpannut tai puristellut pahimmat pois. M

Meillä on ollut samanlaista imetyksen alkuvaiheissa molempien lasten kohdalla, maitoa tuli liikaa joten vauva ehti suunnilleen vain pitää suuta auki tissin alla ja nieleskellä. Sit kun maidon tulo on tasaantunut niin tuo ongelma on helpottunut, jossain parin kuukauden ikäisenä, en muista tarkkaan. Nyt vauva on 3,5k ja imetyshetket on rauhallisia ja helppoja.

varmaan tuo maidonsuihkuaminen häiritsee vauvaa. Mulla kuopus saa hirmuset raivarit kun maito suihkuaa, eikä suostu syömään mitään ennen kuin olen pumpannut tai puristellut pahimmat pois.

tuo 'liiallinen' maidontulo on varmasti yksi syy, miksi vauva hermostuu. Oletko kokeillut lypsää enimpiä maitoja pois ennen rinnan antamista. Uskoisin, että kun vauva kasvaa niin oppii tehokkaammin imemään runsaamman maitomäärän. Ainakin meillä kävi näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
En usko tutin syönnillä olevan merkitystä. Oletko kokeillut rintakumeja, jos saisi paremman otteen?

Sitä en oo kokeillut, mutta mielestäni ote on silloin kunnollinen kun vauva vaan rauhottuu edes hetkeksi. Mutta siitäkin huolimatta saattaa irrottaa otteen ja hamuta sitten uudestaan. Syönti harvoin on yhtäjaksoista koko yhden imetyskerran ajan.

Mun vauveli tekee samaa iltaisin kun nukkumatti on tuloillaan. Kiukkuaa tissillä kunnes syö masunsa täyteen ja simahtaa. Oon nostanut pienen välillä pystyasentoon sekunniksi pariksi ja sen jälkeen laittanut takaisin tissille, siitä tuntuu olevan apua. Ite ymmärrän että pieni on vain yliväsynyt ja kaipaa myös läheisyyttä kovasti. Kyllä se siitä =)

jätä tutti pois. Tutissa imuote on erilainen kuin tissiä syödessä, joten tutti saattaa haitata syömistä. Näin ainakin oli meillä. Lypsä ennen imettämistä hieman maitoa pois jotta maito ei suihkua liikaa.Suihkutisseistä vauvan on vaikea syödä..se olis sama kui itse joisi paloletkusta :)

Yhteistyössä