Imetys ja paino?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tippuiko teillä imetyksen aikana paino? Mulla ei tipu, nyt imetystä pian takana ja painoa tippunut 1kg, ja sekin silloin, kun vauva alkoi syödä enemmän kiinteitä. Syön vähän ja liikun, eli ongelma ei ole siinä. Voiko tuo imetys pitää painon paikallaan? 160cm 67kg : |

mulla putosi paino 3kk 15kg molemmilla kerroilla. muistatko juoda tarpeeksi. se on ollut mulla ainakin hyvä keino pudottaa imetyksen aikana... jos unohtaa juoda tarpeeksi niin paino ei ole pudonnut. välillä unohdan itekin ja kun taas muistan juoda riittävästi painokin laskee...

Se riippuu niin ihmisestä, joillakin putoaa ja joillain ei ja minä kuulun näihin ei ihmisiin. Veljen vaimoke joutui maidottomalle kurille imetyksen aikaan kun esikolla oli maitoallergia ja hän kuihtui ihan silmissä.

Minulla on aika tiukka imetysruokavalio lasten vatsavaivojen takia (ei maitotuotteita eli juustot, kermat, jätskit, keksit pois), ei mitään suklaata tai kaakaota, ei paljon sokeria kerralla eikä ilmavaivoja lisääviä aineita (paprika, kaali, herneet jne.), joten on ongelmia saada paino pysymään edes jotenkuten "kurissa" ettei romahda liian alas. (Ruumiinrakenteeni on vielä sellainen, että jos paino menee alle 65kg, alan näyttää keskitysleirivangilta.) Eli itselläni imetys ja karsittu ruokavalio vie kiloja ja tehokkaasti. Sitten kun lopetan, pitääkin lähes lopettaa syömästä ettei paino alkaisi nousta, eli kyllä se imetys on painonlähdön takana pääasiassa.

Ei pudonnut vaikka minkä tein. Join hullun lailla ja söin pupuruokaa ja silti paino pysyi grammalleen samassa läskissä luvussa.
Nyt kun olen ollut imettämättä vähän reilun kuukauden, painoa on lähtenyt abouttiarallaa 4 kg. Enkä ole mitään muutoksia liikkumiseen tai ruokavalioon tehnyt.