Imetys ja uusi raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minun lapseni on 11kk. olen nyt alkanut vähentämään maitoa ja edellisyönä hän söi yht.7x (aamu- ja iltasyöttöinne), viime yönä 4x ja tänä yönä vain 2x. saas nähä, miten menee. päivällä syö n. 2-3x.

minulla on ehkä nyt ovulaation aika, mutta minä en ainakaan tunne mitään siihen viittaavaa (vaikka yleensä saatan tuntea). Ehkä se on vasta viikon päästä. Mutta turha tässä on alkaa kovin tarkkaan laskemaan, kun en edes tiedä mikä on normaali kiertoni.

ps. laittakaa tämä viestiketju suosikkeihinne, niin löydätte sen aina heti.

Meillä imeväinen on 1v1kk, tarkoituksena rauhallisesti nyt katsella, alkaako raskaus imetyksen aikana. Imetän vielä aika paljon ja tuntuisi pahalta lopettaa sitä vain siksi että tulisin raskaaksi.

Laskeskelin uudelleen kiertoja, ja kyllä se sittenkin taitaa suht säännöllinen olla, vaikka onkin pidempi kuin ennen raskautta.

Varsinaisesti yritys alkoi meillä vasta tästä kierrosta, joten ehkä näitä päiviä tulee sitten kuitenkin laskeskeltua...

Heippa!
Meillä alkaa tässä kuussa yritys. Imetän vielä jonkin verran 7,5kk ikäistä poikaamme. Mieli tekisi imettää enemmänkin, mutta kun pikku vesselimme on keksinyt purra tissiin lähes joka kerta kun imetän. Tämä hieman vähentää imetysintoani. Tarkoituksena oli imettää sinne vuoden ikään asti. Täysimetin poikaa puolivuotiaaksi.
Mutta nyt sitten olis toiveissa uusi raskaus. Saapi nähä kuinka kauan siinä kestää että tulee uudelleen raskaaksi. Esikoista kun yritettiin niin tärppäs heti ekalla kierrolla.

-Emppu80-

Meillä on nyt esikko lähtenyt kävelemään ja yöt on sen mukaisesti pyllyllään. Heräämisiä ja imetystä mahtuu aika paljon öihin, ja mietin, mahtaako mennä kiertokin sekaisin tästä. Oviksen aika olis käsillä, mutta mikään merkki ei viittaa siihen, että sitä tulis :( No, onhan tässä aikaa odotella, jos vaikka myöhemmin ovuloisin, mutta kyllä välillä on ihan ponnistus etsiä sopivaa ajankohtaa puuhasteluille, kun tuo esikko tuntuu olevan hereillä koko ajan tai sitten oon vaan itse ihan poikki...

Mulla meni ovis ohi viime yönä. Tunsin kivun ja limat.Harmi kun ei ehtinyt petipuuhiin vkonloppuna miehen kanssa. Vaikka tänä iltana ehtisi,niin mahikset ovat kai menneet??

No,eipä tässä kai niin kiire vielä:) On kk enemmän aikaa lopetella imetystä. Nyt imetän n.3-4 kertaa vrk. Varmaan aamu-ja iltaimetykset ovat vaikeimpia poisheitettäviä lapsen kannalta:(

Lydia, eikö sen 24 h ole aikaa oviksesta? Näin minä olen ymmärtänyt.

Mulla oli sittenkin se ovis eilen, jee. Oli vaan muutaman päivän myöhässä aiempiin verrattuna, mutta pääsenpä jännäilemään kuitenkin. Tämä siis on meidän eka ""varsinainen"" yrityskierto.

No,eilis iltakin meni sivu suun. Poikaa en saanut nukkumaan aikaisin ja miehellä oli miesten jumppailta,joka kestää yhdeksään illalla ja simmahdin ennen hänen kotiin tuloa itsekin.

eipä onnistunut tällä kierrolla, menkat alkoivat ja ovat loppuneetkin jo. Mutta eipä tuo haittaa, eikä edes mekään ehditty petille ovulaationi aikaan. Poika on viime viikot mennyt nukkumaan vasta klo 23, joten ilta on mennyt siinä. nyt näyttää alkavan taas nukahtamaan normaalisti 21-22. minä imetän vielä kerran päivällä ja iltamaito, 2-3x yömaito ja aamumaito. yleensä kuitenkin n.4x/vrk. ja on hyvää vauhtia loppumaisillaan, paitsi tuo iltamaito saattaa olla meilläkin viimeinen tilkka maitoa ja hankala jättää pois.

Jännäys alkaa olla täälläkin ohi :( Menkat ei oo vielä alkaneet, mutta lämmöt on jo tulleet alas, niin että varmaan tänään tai huomenna alkaa.

Vaan eipä tässä kiirettä. Yöunet on alkaneet muuttua paremmiksi, imetyskerrat ovat itsestään vähentyneet.

Jospa sitten päästäisiin yrittämään taas ensi oviksesta. Välillä ihmetyttää kyllä, kun aina mainostetaan, että toinen raskaus monella alkaa helpommin kuin eka... ajoituksen ongelma on kuitenkin paljon suurempi kuin ennen ekaa.

No täälläkin tuo imetyksen lopettaminen etenee ihan tahdikkaasti. Eli nyt poika ei ota äidinmaitoa kuin vain illalla kaksi kertaa ja joskus aamulla. Joulun jälkeenhän aloitin tämän projektin ja mielestäni on mennyt melko helposti tämä vieroitus. Iltamaidosta en varmaan pääse vielä hetkeen eroon, mutta eiköhän se tästä. pääasia, että keskiyöllä ei mene enää maitoa.

ja nyt siis peiton alle....

Hitsit, kyllä mä nyt vaan kuitenkin jännitän varovaisesti täällä... kp 32/30, mutta en testaile vielä. Pelkään, että kierto on vaan sekaisin. Mun elämäntavoissakaan ei oo mitään muutettavaa raskauden kannalta, joten senkään puolesta ei oo kiirettä testata. Ehkä ensi viikonloppuna, jos silloin enää jännittää...

Saako tänne osallistua?

Mulla on 1v2kk ikäinen tyttö, jota imetin tuonne vähän päälle yhteen ikävuoteen asti. Toinen lapsi on ollut toiveissa jo viime kesänä, mutta vasta marraskuussa tuli ekat menkat.
Eka kierto venyikin 37 päiväiseksi, toka 27 päiväiseksi, kolmas kierto oli 30 päivää ja nyt mennään neljännen kierron kp 2:sta.
Ymmärtääkseni imetys vaikuttaa paljonkin, neuvolatädin mukaan on hyvinkin mahdollista, että imetyskertojen takia ovulaatio jää tulematta :/.
Meillä ei nyt ole vajaan kahteen kuukauteen imetty tissiä ja siksi odottelenkin kovasti tärppiä..

Uusi keskustelija minäkin.... en tiiä, kuulunko oikein joukkoon, mutta...

eli meillä on 11kk ikäinen vauveli. Täysimetyksellä mentiin 4kk ja vieläkin imetän muutaman kerran päivässä, lähinnä iltasin ja aamuyöllä. Kuukautiset tuli tasan 4kk synnytyksestä, vaikka vauva oli sillon täysimetyksellä. Alkuun oli 11 päivän kierto, mut siitä saakka ollut normaali. Tossa tammikuun alussa kokeilin Cerazette-pillereitä, mut eivät sopineet mulle. Tiputteluvuotoa koko ajan ja olin kauheen väsynyt ja äkäinen. Lopetin sit ne, mut kuukautisia ei oo vielkään kuulunu. Joko ne on 2 viikkoo myöhässä tai jos tosta tiputtelusta laskee, niin pitäis tulla vasta ens viikolla... Jotain ""oireita"" mulla on, mitkä kyl kaikki sopis myös siihen, et kuukautiset alkaa pian: rinnat on arat, mahaa nipistelee, sellanen olo, et vuotaa jotain, vaik ei vuodakaan...

Pari kertaa ollaan oltu yhdynnässä ilman ehkäisyä. Ei oikein itekään tiietä, millon haluttais toinen lapsi... Ainakaan en aio enää kokeilla mitään hormonallista ehkäisyä. Toisaalta ois ihanaa ollan nyt raskaana, toisaalta pelottaa ajatuskin... Esikoinen on kuitenkin ihan vauva vasta, lisäks meillä on 12 viikkonen koiranpentu, oon ollu töissä takasin vasta 5 viikkoo jne.
Maaliskuun alussa ajattelin tehä testin, jos ei oo a) kuukautiset tai b) oksentelu alkanut siihen mennessä, esikoista oottaessa kun oksensin ekat 17 viikkoo yötä päivää...

:)

Hmm,onnea jos on toinen tulossa! Onhan se eka lapsi sitten jo 1v8kk ,jos oikein laskin,kun toinen syntyy.. mulla tais mennä nyt ovis taas ohi, lapsi ja mies flunssassa niin ei päästy vällyjen väliin. No,kaipa sitä joskus sitten.

Itse imetän edelleen (lapsi 13 kk) ja masussa uusi vauva viikoilla 21. Tulin raskaaksi ilman menkkoja esikoisen ollessa 9 kk ikäinen. Taustalla pcos ja lapsettomuushoidot, joten näköjään ""huonostikin hedelmällinen"" voi raskautua luomusti, vaikka imettää eikä ole menkkoja : )

Tuo Camin juttu kuulostaa hyvin minunlaiseltani. eli samanikäinen lapsi, menkat vasta marraskuussa ja kaksi kiertoa olleet 39 ja 32 ja jos nyt alkaa menkat, niin kolmas kierto on jotain 36-39. Eli nyt on meneillään kp 36/32,39. vähän jännittää, mutta uskon, että menkat ne sieltä vielä tulevat viimeistään viikonlopun jälkeen. sitten vasta testataan.

No ei sit tuukaan meille ""pikkukakkosta"" vielä. Menkat alko toissapäivänä. Toisaalta on helpottunut olo, toisaalta oon pettynyt... mut hirmusesti onnea kaikille plussanneille, toivottavasti teillä menee raskaudet hyvin ja saatte terveitä vauvoja! Sit viel plussaonnea muille, tää siirtyy nyt toisille palstoille.

Yhteistyössä