?
:)
Vieras
Onko sinulla kantoliinaa? Jos opettelisit imettämään vauvan siinä, niin kätesi olisivat vapaana isomman kanssa tohuuamisen. Youtubessa on hyvä video kantoliinassa imetyksestä, mutten nyt jouda etsimään.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja höh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja höh:Tuli vaan mieleen, että saako vauva tarpeeksi maitoa? Siis tuo imetyskumi on sellainen kapine, jonka kanssa imetys ihan satavarmasti takkuaa.
Jos et pysty ilman sitä imettämään, niin en pidä pahana rastina, jos annat korviketta.
ja vielä kerran pahoittelen omaa lukihäiriötäni!![]()
No mun mielestä sitä maitoa tulee useimmiten ihan runsaasti, ainakin kumi on usein täynnä maitoa kun vauva lopettaa. Yritin tässä taas pari päivää ilman kumia (kauempaa en pystynyt, sattui liikaa) ja tuntui, et rinnoissa ei enää ollut maitoa mitä antaa. En tiedä, ehkä se kipu vaikuttaa siihen maidontuloon.
Ja tosiaan yhtä hidasta on ilmankin kumia.
Mullakin oli tissit super arat imetyksen alkuvaiheessa. Siis nännit huusivat hoosiannaa aina kun vauva imi. Sitä kesti sellaiset 5 viikkoa, jonka jälkeen imetys alkoi sujua ilman hampaitten kiristelyä.
Ja ymmärrän, että sattuu, se on ihan tosi, että nännit arkuuntuu ihan hirveän kipeiksi, mulla tuli itku monesti siitä kivusta.
Niin tulee itku juu. Epäilen, et meidän vauva imee jotenkin ihan superkovaa, kun olen monta kertaa katsonut, et näyttää niin kuin nännissä olis vesikelloja???? Voiko olla? Ilman kumeja mä en kyllä ihan oikeasti aio kokeilla taas pariin viikkoon, en.
Alkuperäinen kirjoittaja Nää nyt ainaki tuli mieleen:Kantoliina? Rengasliinassa esim on aika helppo imettää mun mielestä.
Niin joo, ja oletko koittanut lypsää ihan käsin? Esim toisesta rinnasta imettäessä pitäisi herumisen helpottua ja lypsämisen onnistua helpommin.
Tsemppiä!
Alkuperäinen kirjoittaja höh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja höh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja höh:Tuli vaan mieleen, että saako vauva tarpeeksi maitoa? Siis tuo imetyskumi on sellainen kapine, jonka kanssa imetys ihan satavarmasti takkuaa.
Jos et pysty ilman sitä imettämään, niin en pidä pahana rastina, jos annat korviketta.
ja vielä kerran pahoittelen omaa lukihäiriötäni!![]()
No mun mielestä sitä maitoa tulee useimmiten ihan runsaasti, ainakin kumi on usein täynnä maitoa kun vauva lopettaa. Yritin tässä taas pari päivää ilman kumia (kauempaa en pystynyt, sattui liikaa) ja tuntui, et rinnoissa ei enää ollut maitoa mitä antaa. En tiedä, ehkä se kipu vaikuttaa siihen maidontuloon.
Ja tosiaan yhtä hidasta on ilmankin kumia.
Mullakin oli tissit super arat imetyksen alkuvaiheessa. Siis nännit huusivat hoosiannaa aina kun vauva imi. Sitä kesti sellaiset 5 viikkoa, jonka jälkeen imetys alkoi sujua ilman hampaitten kiristelyä.
Ja ymmärrän, että sattuu, se on ihan tosi, että nännit arkuuntuu ihan hirveän kipeiksi, mulla tuli itku monesti siitä kivusta.
Niin tulee itku juu. Epäilen, et meidän vauva imee jotenkin ihan superkovaa, kun olen monta kertaa katsonut, et näyttää niin kuin nännissä olis vesikelloja???? Voiko olla? Ilman kumeja mä en kyllä ihan oikeasti aio kokeilla taas pariin viikkoon, en.
Tuli vain mieleeni, että jos sulla ei ole kaikkien maitotiehyiden päässä reikiä?! Oletko kokeillut itse puristaa maitoa ulos ja katsonut monestako reiästä sitä maitoa sieltä rinnasta tulee? Hassu teoria, mutta voi pitää paikkansa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja =0:Mulla lapsi söi ja söi ja söi ja ihmettelin että miksi se on aina tissillä. Sitten mä kerran pumppasin kun taukoa oli ollut 2 h niin tuli vaan 40 ml maitoa yhteensä molemmista rinnoista. neuvolan täti oli samaa mieltä mun kanssa, että siksi se lapsi on tissillä niin usein ja niin kauan kun se ei saa tarpeeksi maitoa. Sillä menee energiaa jo siihen maidon imemiseen, ettei se oikeasti ole koskaan täynnä.
Koitin korviketta, annoin eka 50 ml ja johan poitsu oli tyytyväinen, meni nopeasti ja köllötteli tyytyväisenä.
Joten tuleekohan sulta tarpeeksi maitoa??
Ihme tampio neuvolantäti. Monenkaan hvyämaitoisen lypsylehmän ei onnistu pumppaamalla saada juuri mitään, vaikka vauvalle maitoa heruisikin. Mut joo, oman jaksamisen vuoksi kannattaa ehkä vähän olla armollinen, ja antaa jovkus vaikka korviketta.
Käytä maidonkerääjää siinä toisessa rinnassa, sinne voi lypsääkin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:En oo koittanut lypsää, ei mulla riitä kädet, en tajua, mihin sen astian voi imettäessä laittaa ilman että se kaatuu?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niin vielä, voisiko joku vastata, monestako reiästä teillä sit tulee maitoa rinnoista?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niin vielä, voisiko joku vastata, monestako reiästä teillä sit tulee maitoa rinnoista?
Err.. kahdesta-kolmesta näyttäis tulevan.