imetys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
onko kellään muulla tilannetta ettei yksinkertaisesti halua imettää? mulla tulee ihan fyysisesti paha olo ja ahdistaa koko imetys, mutta väkisin olen vaan jatkanut. tuntuu että kaikki vaan painostaa ja ympäriltä saa kuulla vaan että kyllä se siitä ja imetys on ihanaa ja parasta ja olen huono jos en imetä vain koska en halua.. miten te jotka ette imetä, oletteko paljon joutuneet selittelemään?

Kyllä se on hyväksi lapselle, mutta jos sä et sitä halua tehdä, niin parempi on antaa sitten pullosta. Onnistuisiko lypsäminen? Onko inhottavaa se, että vauva juo sinusta sen maidon vai ylipäätään se, että susta tulee maitoa? Kuinka vanha vauva sulla on?

no mulla oli vähän sama tilanne..annoin kyllä tissiä mutta ei mun maito riittäny joten pikkuhiljaa lopettelin ja oli itellä muutenkin semmonen tunne et ei jaks sitä imettämistä ku pullosta huomattavasti helpommin..ja halusin alottaa ratsastuksen mahdollisimman pian synnytyksstä..n. 2kk imetin..mut missään vaiheessa ei täysimetystä..

Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Kyllä se on hyväksi lapselle, mutta jos sä et sitä halua tehdä, niin parempi on antaa sitten pullosta. Onnistuisiko lypsäminen? Onko inhottavaa se, että vauva juo sinusta sen maidon vai ylipäätään se, että susta tulee maitoa? Kuinka vanha vauva sulla on?

niinpä, ei missän nimessä kannata tehdä mitään mistä ei tykkää tai ei halua, ei edes siksi että se olisi parasta vauvalle.

olen lypsänyt myös pulloon ja juottanut siitä.. en tiedä mistä se vastenmielisyys tulee, se vaan tuntuu jotenkin... en osaa sanoa..
vauva on nyt 3kk ja tähän asti olen päässyt ja nyt tuntuu että on aika luovuttaa.

Täällä yks, joka imetti esikoista 2,5kk ja toista 4pv. Esikoisen kohdalla halusin imettää ja yritin, mutta maitoa ei oikein tullut tarpeeksi ja lopulta meni siihen, että matto loppui. Toisen kohdalla en halunnut imettää, olin valmis yrittämään kuitenkin. Masennuin pahasti pari pv synnytyksen jälkeen ja koin imettämisen todella ahdistavaksi. Halusin lopettaa ja sain lääkityksen lopettamiseen. Mua ei ole painostettu mitenkään eikä kukaan olen mua haukkunut. Mutta varmasti johtuu paljon mun tilanteesta. Edelleenkin, jos ajattelen, että pitäs imettää, niin ahdistaa tosi paljon. Vauva on silti rakas ja kasvaa korvikkeella hyvin!

Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:

niinpä, ei missän nimessä kannata tehdä mitään mistä ei tykkää tai ei halua, ei edes siksi että se olisi parasta vauvalle.

Tiedätkö mihin kaikeen äidin ahdistuneisuus voi johtaa? Joskus äidin voinnin voi oikeasti laittaa lapsen edun edelle - ja se onkin silloin lapselle vielä suurempi etu. Kykenetkö ymmärtämään?

Imetys on hieno asia ja sitä kannatan. Mutta edelleen kuitenkin ajaa perheen kokonaishyvinvointi. Kun äiti voi hyvin, voi lapsikin hyvin. Peruslähtökohta. Siksi en ymmärrä aina niitäkään äitejä jotka riuduttavat itsensä luurangoiksi imettäessään hyvinkin allergista lasta, jonka allergiat määrittää äidin ruokavalion niin niukaksi että äiti laihtuu sairaalloisesti. Tuttava piiristä löytyy kaksi tälläistä äitiä. Varmasti hyvä lapsille, mutta äidit ovat fyysiseti olleet niin loppu että arjessa pärjääminen on ollut äärimmäisen raskasta. Toinen paloi loppuu totaallisesti ja kävi osastolla asti päätää selvittämässä. Kaikki tuo imetyksen vuoksi

Imetyksen tarkoitus ei ole olla vastentahtoista kenellekkään. Ja helppoa se ei ole. Mulla ainakin tämän toisen kanssa ensimmäiset 5kk täysimetyksellä oli välillä aika tuskaa. SItten mukaan tuli kiinteät ja alkoi vauvakin nauttimaan imetyksestä erilailla. Siihen saakka oli rintaraivareita, tissilakkoa jne. Mutta pulloa ei huolinut edes maistaakseen. Eikä tuttia.

Jokainen saa tehdä juuri niin kuin itse parhaaksi näkee. Ei kenenkään muun mielipiteellä pitäisi olla merkitystä.

Yhteistyössä