Imetysliiviongelma!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TooQT2BSTR8

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
3 251
0
36
Mulla on niin ongelmaa nyt näitten tissieni kanssa. Imetysliivit pitäisi ostaa, mutta mun kokoja ei löydy sadan kilsan säteellä mun kokoa ja kiva tilata netistä sit jos tulee väärää kokoa :headwall:
Nykyinen koko on siis 85-90 ja kuppi joko F tai G, riippuen mallista. Yhtään ei oo raskauden aikana tissit kasvanu ja nyt en tiiä yhtään et millaseen kupin kasvuun tässä olis varauduttava.
RASITTAA!!!!

Mie kävin vasta jälkeenpäin ostamassa, ihan liiviliikkeeseen kävelin ja kysyin että minkäkokoiset tissit miulla on? :D Ei olleet siis raskausaikana kasvaneet yhtään, synnytyksen jälkeen kaks-kolme kuppikokoa.

Hemmetin hyvät liivit sainkin, eikä maksanut viittäkymppiäkään. Tässä nyt vaan se nurja puoli että asutaan pk-seudulla, josta löytyy kaikkea.

Tällainen ohjeistus löytyi:

Imetysliivit on hyvä ostaa noin kuukautta ennen laskettua aikaa. Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että kasvunvaraa jätetään kuppikoon verran. Sovita ensin, mikä koko tuntuu hyvältä ja valitse sitten yhtä kuppikokoa suurempi liivi. Alkuun maitoa vuotaa ja roiskuu, joten liivejä on hyvä olla käytössä useampi pari, että saat pestyä niitä päivittäin. Jos olet epävarma koosta osta valmiiksi yhdet ja voit hankkia lisää, kun maito on noussut ja tiedät koon paremmin. Rintojen koko vaihtelee ensimmäisten kuukausien ajan paljon. Rinnat ovat välillä täynnä maitoa ja syötön jälkeen tyhjillään, joten ihan täydellisen sopivia liivejä ei olekaan. Jos olet kuitenkin ostanut itsellesi liian pienet imetysliivit, niille tulee varmasti käyttöä muutaman kuukauden jälkeen, kun maidontuotanto on tasoittunut ja pahin turvotus rinnoista rauhoittunut.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen samanlaisilla utareilla:
Joko sä sitten olet poikinut? eli joko imetät?

No en, mutta mulle kaikki tulkuttaa että ne liivit olis hyvä olla jo etukäteen.
Noissa nettifirmoissa on järjestään niin pitkät toimitusajat et voisin tilata ne jo ennen synnytystä. Ja sit taas jos niitä ei tarviikaan niin ottaa päähän...
Tarviiko niitä imetysliivejä nyt sit heti vai ei?

No en kyllä ostaisi imetysliivejä etukäteen enää! Ostin nimittäin kahdet ja ne oli auttamattomasti liian pienet jo heti synnytyksen jälkeen D->G! Joillakin synnäreillä myydään sellasia ihan hyviä aloitusliivejä ja sittenhän sitä voi ottaa sen verran vapaata vauvanhoidosta että pääsee liivikauppaan. Saapahan isikin olla vauvan kanssa kaksin!