imetysstressi :/

tyttö Tenonvarrelta

Tunnettu jäsen
05.06.2006
11 253
149
63
mie olin päättäny et imetän mahdollisimman pitkään ja stressaan mahdollisimman vähän... riittää jos riittää ja silleen..
mut nyt on iskeny mahdoton stressi.. poika ei malta imeä ja maitoa ei nouse enää samaan tahtiin... :/ muuten en varmaan niin kauheesti asiasta stressais, mut sain viikko sitte possunuhapiikin ja mie toivoisin et vauva sais maidon kautta vastustuskyvyn..
auttaisko se jos mie lypsäisin usein, nostaako se sitä maitoa? tää stressi on ihan kauhea ja vie multa kohta järjen |O

ja jos alkaa liikaa stressaamaan niin pimahtaahan sitä.. sit joudun alottaan lääkityksen uudestaan ja sit en ainakaan voi imettää :/

Ihan ensteks tärkeintä on, että LUOTAT itseesi ja lakkaat STRESSAAMASTA. Syö, juo ja nuku hyvin. Juo lounaan ja päivällisen kanssa puoli pulloa olutta (ei tarvitse olla mitään vahvaa) se rentouttaa, kiihdyttää ruokahalua ja vanhan kansan mukaan auttaa maidontuotantoa.

Pidä vauvaa paljon lähellä, köllikää sängyssä iho ihoa vasten (stimuloi sekä äitiä maidon tuottamiseksi että vauvaa imemiseen).

Imetä, imetä, imetä! Älä anna tuttia, vaan tissiä.

Joka imetyksen jälkeen imuroi tissit tyhjiksi pumpulla.

TSEMPPIÄ!!!

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Oleks sie saanu vauvan?! Onnea!!!!! :flower: :hug:

juu 2 viikkoa vanha on poika tänään :D (kuten myös laskettu aika olisi tänään :) )

:heart:

Muistat vaan juoda paljon. Tuon oluen puolesta en liputa kun se voi aiheuttaa vatsavaivoja vauvalle.

Rentoudu hyvä nainen! :hug: Eristäydy vaavin kanssa pesimään sänkyyn aina, kun mahdollista, paljon ihokontaktia ja sylittelyä. Imetä, imetä ja imetä, sillä se maito nousee ja sitä tulee kyllä aivan varmasti. =) Minä en lähtisi pumppaamaan, yritä luottaa itseesi ja siihen, että se maito on siellä ja sitä kyllä tulee.

Osta semmosta 2% perinnekaljaa..Sitä mä oon juonut nyt kohta 3 kk kestäneen imetyksen ajan.Lisäksi oon pumppaillu välillä ja se kyl lisää sitä maidontuloo.
T:imettäjä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Osta semmosta 2% perinnekaljaa..Sitä mä oon juonut nyt kohta 3 kk kestäneen imetyksen ajan.Lisäksi oon pumppaillu välillä ja se kyl lisää sitä maidontuloo.

mie oonki kuullu tuosta et olut nostais maitoa, pitäis kokeilla... toivon vaan et ei aiheuta vatsanväänteitä sit... viime yö kiljuttu mahaa :/

pumppaamalla saa nousemaan! Minähän ekat kolme viikkoa pelkästään pumppasin, kun vauva oli liian heikko syödäkseen..Tiuhaan kun pumppaa niin nousee kyllä. Pahimmillaan minäkin jouduin 2 tunnin välein pumppaamaan, ja sit seuraavana päivänä maitoo tulikin enemmän!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mie oonki kuullu tuosta et olut nostais maitoa, pitäis kokeilla... toivon vaan et ei aiheuta vatsanväänteitä sit... viime yö kiljuttu mahaa :/

Älä kokeile edes! Eihän se voi olla hyväksi itsellesikään! Jätä kaikki hiivatuotteet (kalja, hrrr...!) ja hiivauuteet ym (niissä on sienisokeria) pois ja tietysti lisäaineet ja hiilihapolliset tuotteet. Jo kauan muinoin mieheni m ummo kertoi, kuinka limonadit tulivat markkinoille ja niiden äitien pikkuvauvat olivat sit hirveitä huutajia, jos äiti joi tuota limonadia. Itse en ikinä juonut (mummo oli vm 1895) eikä mulla lapset huutaneet, mut röyhtäyttelin kyllä ahkerasti, kun siihen aikaan syötiin hiivatuotteita eikä tietty edes sienisokerista (trehaloosista) mitään:
http://w3.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_1999/30.heinakuu/SISO3099.HTM

ootko tutustunut imetystukilista.fi? Tai maitolaituri ? Voi keskustella imetyksestä. Imetä sitä vauvaa niin maitoo alkaa tulla enemmän ja enemmän. Juo paljon. Ole ilman paitaa ja vauva vaippasillaan sängyllä sylikkäin. Älä anna tuttia, aina vaan tissiä nyt alkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
ootko tutustunut imetystukilista.fi? Tai maitolaituri ? Voi keskustella imetyksestä. Imetä sitä vauvaa niin maitoo alkaa tulla enemmän ja enemmän. Juo paljon. Ole ilman paitaa ja vauva vaippasillaan sängyllä sylikkäin. Älä anna tuttia, aina vaan tissiä nyt alkuun.

tuolla imetystukilistan sivulla kävinki eilen...
isoin ongelma täs nyt taitaa olla se et vauva ei malta imeä :|

:hug: :hug: Mulla oli ekan kanssa ongelmana tuo, että vauva ei rauhoittunut rinnalle, huusi vain kun yritin imettää. Lääkäri vielä sanoi, että pitää yrittää, kun mulla kerran allergiaa, ettei vain lapselle tule.
No, maitoallergiahan lapsella oli kuitenkin ja siitä johtui tuo rinnasta kieltäytyminen (lääkäri sanoi, että vauva vaistomaisesti hylkii itselleen sopimatonta).

Mutta kauhean stressin sain asiasta ja vauvaa yritettiin imettää keinolla millä hyvänsä ja maidon tulo hiipui ja hiipui.
Juoda kannattaa muistaa paljon. Pumppaamisrumbaan en kyllä lähtisi. Ja pumppaamalla ei kaikki saa maitoa kuitenkaan tulemaan yhtä paljon kuin imettämällä, että sitä ei kannata katsoa.

stressi jatkuu... aamulla tuli taas maitoa niin että oksat pois, mut äsken pumppasin (ku poika nukkuu jo kolmatta tuntia), niin jopa 20ml yhteensä :/

heitän kohta lusikan nurkkaan ja painun korvikekaupoille

Hei oikeesti heitä se pumppu mieluummin pois. Pumppu ei ole maidontulon mittari todellakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
stressi jatkuu... aamulla tuli taas maitoa niin että oksat pois, mut äsken pumppasin (ku poika nukkuu jo kolmatta tuntia), niin jopa 20ml yhteensä :/

heitän kohta lusikan nurkkaan ja painun korvikekaupoille

Hei oikeesti heitä se pumppu mieluummin pois. Pumppu ei ole maidontulon mittari todellakaan.

mut mun on pakko tuota toista rintaa ainaki pumpata.. pakkautuu tosi herkästi (en kyl tiedä miks)

mie olin päättäny et imetän mahdollisimman pitkään ja stressaan mahdollisimman vähän... riittää jos riittää ja silleen..
mut nyt on iskeny mahdoton stressi.. poika ei malta imeä ja maitoa ei nouse enää samaan tahtiin... :/ muuten en varmaan niin kauheesti asiasta stressais, mut sain viikko sitte possunuhapiikin ja mie toivoisin et vauva sais maidon kautta vastustuskyvyn..
auttaisko se jos mie lypsäisin usein, nostaako se sitä maitoa? tää stressi on ihan kauhea ja vie multa kohta järjen |O

ja jos alkaa liikaa stressaamaan niin pimahtaahan sitä.. sit joudun alottaan lääkityksen uudestaan ja sit en ainakaan voi imettää :/

Lypsäminen auttaa :)!

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:

tuolla imetystukilistan sivulla kävinki eilen...
isoin ongelma täs nyt taitaa olla se et vauva ei malta imeä :|

Oletko antanut tuttipullosta maitoa? Katso, et se pullo on semmonen missä kumiosa muistuttaa rintaa, niin lapsi ei opi siihen mistä tulee helposti imemättä. samalla täytyytarkistaa et se noppa tulee tutista tosi harvakseen ja puolivuotiaaksi käytetään vain sitä, mikä myydään erikseen SMALL- pakkauksessa. Pullossa on valmiina valitettavasti se medium-reikäinen, mut sitä voit käyttää sit vellipullossa:-)

Mun mielestä toi on kusetusta tommonen, et pulloon pannaan valmiiksi se medium: olettaako, et eka pullo hankitaan vasta ½-vuotiaana? Neuvola kuitenkin tyrkyttää niitä korvikkeita jokaiselle silloinkin, kun lapsi kasvaa ihan silmissä... Niistä korvikkeista alkaa sit mahavaivat etkä saa edes nukkua enää, joten älä luovuta! Fenkoliteellä muuten moni heruttaa ja se on kaiken lisäksi tosi hyvän makusta ilman makeutustakin ja kylmänäkin:-)

Yhteistyössä