Indigolapset (ja Kristallilapset)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gwendolyne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gwendolyne

Jäsen
04.04.2007
628
0
16
Uskon, että tämä "uskonto" on saanut ponnetta ihmisten huolesta maailman tilasta, sekä turhautuneisuudesta siitä, että tavallinen ihminen ei voi yksin paljoa vaikuttaa. Ihmisillä on kautta aikain ollut tarve uskoa jonkin suuremman huolenpitoon. Ratkaisuksi tarjotaan tällaista uskontoa, jossa tietyt lapset edustavat uutta rotua, jotka pelastavat maailman. Minunhan ei tarvitsekaan tehdä mitään! Minun tarvitsee vain huolehtia tästä kovin erityisestä lapsesta, joka pelastaa maailman. Tähän tartutaan ja etsitään lapsista juuri näitä merkkejä. Niitä löytyy, kun etsii.

En halua loukata ketään. Uskon, että nämä vanhemmat rakastavat suuresti lapsiaan ja monella muulla uskonnolla saadaan tulkintatavoista riippuen aikaan enemmän vahinkoa. Perustelen kuitenkin kantani tähän uskomukseen.

Se on totta, että lapsissa on tulevaisuus. Mutta uskon, että "jumalolennoksi" korottaminen ei tee kenellekään hyvää. Lapsia on erilaisia, kaikki ovat tärkeitä, eikä heitä saisi jakaa eri rotuihin, jotka ovat parempia ja erityisempiä kuin toiset.

Jos lapsi kasvatetaan uskomaan olevansa soturi ja ylempää rotua, mitä siitä voi pahimmillaan seurata? Olen huolissani, koska uskon, että kasvaessaan nämä "soturilapset", jotka eivät voi hyvin ja todella uskovat olevansa ylempää rotua, alkavat verkostoitumaan keskenään ja lahkoja muodostuu. He pohtivat ensin kenties hyvässä hengessä, miten tätä maailman pelastumista voisi nopeuttaa? Ja sitten epävakaat yksilöt alkavat suorittamaan puhdistusta, vaikkei äiti, isä tai kurssinvetäjä olisi näin opettanutkaan.

Tiedän, että tämän uskomuksen tarkoitus ei ole tällainen, ja tiedän myös, että kouluammuskelijat eivät ole tähänkään saakka olleet indigolapsia. Uskon kuitenkin, että tällainen on vaarana.

Fatalismia? Ehkä.

Mutta tällaista pohdin.

Totta, että kenellekään ei tee hyvää että lapsia kasvatetaan uskomaan, että he ovat parempia kuin muut. Minusta tätä "uskontoa" käyttää hyväkseen sellaiset vanhemmat, jotka haluavat korottaa lapsensa korkeammalle kuin mitä itse ovat (esim. työelämässään). Sama, kuin annetaan hieno nimi tavan Virtaselle, että se tekisi lapsesta hienomman mitä onkaan.

Kieltämättä mä oon pyöritelly mielessäni ihan samanlaisia asioita..

Just tuo jalustalle nostaminen on tosi vaarallista. Jos lapsi kasvatetaan alusta asti sillä tyylillä että on muita parempi kun on tällainen indigolapsi tms. ja sillä verukeella voi touhuta vapaammin ku normilapsi niin millä tavalla sellainen lapsi sitten sopeutuu yleensäkään yhteiskuntaan? Jos alusta asti on ollut eri säännöt kun on niin erityinen ja tulee pelastamaan maailman. Laki kun on ihan samanlainen kaikille, myös indigolapsille..

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Totta, että kenellekään ei tee hyvää että lapsia kasvatetaan uskomaan, että he ovat parempia kuin muut. Minusta tätä "uskontoa" käyttää hyväkseen sellaiset vanhemmat, jotka haluavat korottaa lapsensa korkeammalle kuin mitä itse ovat (esim. työelämässään). Sama, kuin annetaan hieno nimi tavan Virtaselle, että se tekisi lapsesta hienomman mitä onkaan.

Tuota voivat tehdä myös hyvin töissä menestyneet. Mutta ensimmäinen virkkeesi on täysin totta. Myöskään kasvatus siihen, että lapsi olisi huonompi kuin joku toinen ei ole hyväksi.

sitä samaa sarjaa kuin et "mein laps on niiiiin uniiiikkkki et hänen nimi täytyy olla myös täysin uniikki", "mein laps on niiiiiiin lahjakas et ei sopeudu keskivertolapsien kanssa samaan luokkaan lainkaan", "mein laps on niiiiiin lahjakas, et opettaja ei pysty antaan hälle hänen tasoisiaan haasteita", "mein laps on niiiiiiiin älykäs et saa itse päättää et haluuko olla tyttö vaiko poika" jne.jne.jne. loputtomiin!! kun todellisuus on et 99% lapsista on aikalailla samaa sorttia pienin variaatioin ja hyvä niin.

mut siis se, et on tarve olla niiiiiiin persoonallinen ja omaperäinen et menee koko elämä sossupummina siin kirjailijaksi tai kuvataiteilijaksi ryhtymisessä. kun todellisuudessa kuuluu itsekki siihen samaan 99%:iin. siis taviksiin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tuota voivat tehdä myös hyvin töissä menestyneet. Mutta ensimmäinen virkkeesi on täysin totta. Myöskään kasvatus siihen, että lapsi olisi huonompi kuin joku toinen ei ole hyväksi.

Minusta on ihan oikein, että vanhemmat kehuvat lapsiaan ja pitävät heitä erityisinä, näin tehdään pohja terveelle itsetunnolle. Ihan selkiyttääkseni :)
Mutta jumalolennoksi nostaminen vääristää maailmankuvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja siis täähän on just:
sitä samaa sarjaa kuin et "mein laps on niiiiin uniiiikkkki et hänen nimi täytyy olla myös täysin uniikki", "mein laps on niiiiiiin lahjakas et ei sopeudu keskivertolapsien kanssa samaan luokkaan lainkaan", "mein laps on niiiiiin lahjakas, et opettaja ei pysty antaan hälle hänen tasoisiaan haasteita", "mein laps on niiiiiiiin älykäs et saa itse päättää et haluuko olla tyttö vaiko poika" jne.jne.jne. loputtomiin!! kun todellisuus on et 99% lapsista on aikalailla samaa sorttia pienin variaatioin ja hyvä niin.

mut siis se, et on tarve olla niiiiiiin persoonallinen ja omaperäinen et menee koko elämä sossupummina siin kirjailijaksi tai kuvataiteilijaksi ryhtymisessä. kun todellisuudessa kuuluu itsekki siihen samaan 99%:iin. siis taviksiin!

Tai että meidän lapselle pitää antaa erioikeuksia koska hänen setänsä on kunnanjohtaja yms.

Ei täällä taida olla sellaisten vanhempia. Googlaamalla tosiaan löysin tän: http://en.wikipedia.org/wiki/Indigo_children

Aika, höö, erikoista. Ei ihme että opettajilla on nykyisin niin vaikeeta kun enää ei oo vaan asperger ja adhd kun nyt on tää indigo kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Ei täällä taida olla sellaisten vanhempia. Googlaamalla tosiaan löysin tän: http://en.wikipedia.org/wiki/Indigo_children

Aika, höö, erikoista. Ei ihme että opettajilla on nykyisin niin vaikeeta kun enää ei oo vaan asperger ja adhd kun nyt on tää indigo kanssa.

Adhd:hen auttaa lääkitys, väreihin ei taida. Paisi jos antaisi vanhemmille lääkkeitä?

Mitähän tämä kertoo näistä vanhemmista? Halutaan uskotella, että oma adhd- tai autisti-tms.dgn:n saanut lapsi onkin väärinymmärretty ja potentiaalinen Messias, maailmanpelastaja?
Menkää aikuiset itseenne... Lapsi voi tarvita ihan oikeasti apua/tukea/erityisryhmää, ei mitään satuolentohörhöilyä ja omnipotenssikuvitelmia!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:

Adhd:hen auttaa lääkitys, väreihin ei taida. Paisi jos antaisi vanhemmille lääkkeitä?

Tai lapselle naamavärit.

Ei ole olemassa hyviä tai huonoja yksilöitä, on vaan erilaisia yksilöitä. Erilaisilla ihmisillä on erilaisia piirteitä. Kautta aikain on ollut joitakin erikoisia piirteitä, jotka on määritelty sairauksiksi, ja myöhemmin ymmärretty normaaleiksi. Ihmiset vaan ovat aintutlaatuisia. Muistelkaapa vaikka aikoja kun syyläisiä naisia poltettiin roviolla.

Mukamas AD/HD-lapset ovat vaan ollet sellaisessa ympäristössä, joka ei tarjoa heille sitä mitä he tarvitsevat.

Kukaan ei ole parempi kuin muut. Ainutlaatuisuus ei ole paremmuutta muihin nähden, sitä teidän luterilaisten on vaikea ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Kieltämättä mä oon pyöritelly mielessäni ihan samanlaisia asioita..

Just tuo jalustalle nostaminen on tosi vaarallista. Jos lapsi kasvatetaan alusta asti sillä tyylillä että on muita parempi kun on tällainen indigolapsi tms. ja sillä verukeella voi touhuta vapaammin ku normilapsi niin millä tavalla sellainen lapsi sitten sopeutuu yleensäkään yhteiskuntaan? Jos alusta asti on ollut eri säännöt kun on niin erityinen ja tulee pelastamaan maailman. Laki kun on ihan samanlainen kaikille, myös indigolapsille..

Mitä haittaa mun vapaasta kasvatuksesta on ollut? Olisi voinut olla vieläkin vapaampaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vanhempien:
Mitähän tämä kertoo näistä vanhemmista? Halutaan uskotella, että oma adhd- tai autisti-tms.dgn:n saanut lapsi onkin väärinymmärretty ja potentiaalinen Messias, maailmanpelastaja?
Menkää aikuiset itseenne... Lapsi voi tarvita ihan oikeasti apua/tukea/erityisryhmää, ei mitään satuolentohörhöilyä ja omnipotenssikuvitelmia!

Peesi! :flower:

Yhteistyössä