Inhoan äitini uutta miestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ollaan aikuisia kaikki, joten mistään isäpuoli -jutuista ei ole kyse.

Äitini löysi vuosi sitten miehen, johon rakastui ja muuttivat miehen kanssa heti yhteen. Tämä mies on täysin alkoholisoitunut ja käyttää väärin lääkkeitä. Äitini käy palkkatyössä ja juo viikonloppuisin, ei mitään ongelmia (käsittääkseni) Alkon kanssa.

Itse vain inhoan tuota miestä aivan järjettömästi. Hänen tärinäänsä, kaljan kittausta ja juttuja, jotka koskevat alkoholia tai lääkereseptien uusimista. Oikeasti, muusta mies ei puhu. Ylpeilee, ettei ole koskaan tarvinnut raataa töissä. En tiedä, elääkö mies omilla rahoillaan vai rahoittaako äitini hänen elämistään.

Ollaan harvennettu kylässä käymistä todella minimiin, mutta lapsilla on ikävä mummoa kun tämä asuu vielä aika lähellä. Olen sanonut äidilleni, että en oikein pidä alkoholilla läträämisestä lasten edessä mutta äitini on jollain tavalla puolueellinen, hokee ettei mies juo kuin muutaman päivässä jne... Nyt ollaan tavattu mummoa puistossa, kahvilassa ja kaupoilla, mutta nyt äitini ehdotti että he voisivat tulla miehen kanssa viikonloppuna käymään meillä. Ahdistaa koko ajatuskin, mutten haluaisi loukata äitiäni.

Vuodatus tämä oli, enkä kaipaa viestejä jossa sanotaan äitini olevan aikuinen ihminen ja vapaa tekemään mitä hän haluaa -sillä tiedän sen. Ehkä haen vertaistukea tai jotain?

Jos sinulla ahdistaa ajatus viikonlopun vietosta tämän äidin uuden miesystävän kanssa, sano suoraan, kuten itse sanoit olette aikuisia molemmat ja sinä päätät yhdessä perheesi kanssa ketä teillä vierailee :)

Tuo on aika ilkeä tilanne, mutta rakkaushan on tunnetusti sokea ;) Stemppiä! :)

En mäkään tykännyt äitini uudesta miehestä kun se joi. Ja joi, aina kun oli vapaata.

Mutta kun mies kuoli, tajusin mitä iloa siitä äidille oli. Nykyään äiti jurottaa ja juo itse kun ei ole viihdyttäjää.

Pelkään että loukkaan äitiäni. :( Muuten olisi helppo sanoa suoraan, että älä tuo ukkoa mukanasi. Sehän on oikeasti aika kamalasti sanottu.

Olen koittanutkin suhtautua mieheen niin, että hän tekee äitini onnelliseksi. Tosi kamala fiilis kun mies herättää inhon väristyksiä jo olemassaolollaan. Aluksi yritin suhtautua avoimesti ja katsoa miestä viinan takana, mutta en vain onnistunut.

Kerro äidillesi, että hänen miehensä alkoholin ja lääkkeiden käyttö ei mielestäsi ole normaalia ja se vaivaa sinua niin ettet mielelläsi tapaisi häntä (tai haluaisi lastesi tapaavan). Luulisi, että äitisi ymmärtää ettet tarkoita loukata tahallasi. Joskus on vaan pakko laittaa perhe etusijalle.. En itsekään tahtoisi lapseni moista näkevän. Ehkäpä äitisikin alkaa huomaamaan miehensä ongelman kun läheiset ympärillä vieroksuvat. Ovatko muut sukulaiset/läheiset havainneet samoja asioita kuin sinä?

heippa! Pakko vastata koska tiedän tunteen hyvin. Meillä siis lähes samanlainen tilanne. Äidilläni miesystävä ketä en voi sietää(runsas alkon käyttö). Alkuun tilanne oli hieman hankala ja äitini kanssa asiasta usein riideltiin koska tein heti kantani selväksi. Kerroin suoraan mitä ajattelen ja vaikeaa se toki oli. Mutt nykyään niin helppoa kun kaikilla tilanne/ pelisäännöt selvät. Mummoa lapset näkee ilman tätä miestä mummon kotona kun miesystävä ei ole siellä, leikkipuistossa,kahvilassa milloin missäkin. Mummo vierailee meillä ILMAN miesystävää sillä olen sanonut etten halua häntä kotiini. Rohkeasti vaan puhut äitisi kanssa asioist suoraan.varmasti loukkaantuu ensin mutta etteköhän tekin löydä kaikki miellyttävät pelisäännöt tilanteeseen. Tsemppiä!

Kerro äidillesi, että hänen miehensä alkoholin ja lääkkeiden käyttö ei mielestäsi ole normaalia ja se vaivaa sinua niin ettet mielelläsi tapaisi häntä (tai haluaisi lastesi tapaavan). Luulisi, että äitisi ymmärtää ettet tarkoita loukata tahallasi. Joskus on vaan pakko laittaa perhe etusijalle.. En itsekään tahtoisi lapseni moista näkevän. Ehkäpä äitisikin alkaa huomaamaan miehensä ongelman kun läheiset ympärillä vieroksuvat. Ovatko muut sukulaiset/läheiset havainneet samoja asioita kuin sinä?

Veljeni ei myöskään pidä miehestä päihteiden käytön vuoksi. Äiti sanoo, että me veljen kanssa "ylireagoimme" koska käytämme molemmat todella vähän alkoholia elämässämme, vaikka mielestäni jokapäiväinen alkoholin runsas juominen ja kuukauden lääkkeiden syönti muutamassa päivässä ei vaan ole normaalia.

Ajattelin soittaa äidilleni huomenna töiden jälkeen ja sanoa, että en halua heidän tulevan meille, koska minä ahdistun miehen seurassa. Toivotaan että osaan esittää asian loukkaamatta häntä.

heippa! Pakko vastata koska tiedän tunteen hyvin. Meillä siis lähes samanlainen tilanne. Äidilläni miesystävä ketä en voi sietää(runsas alkon käyttö). Alkuun tilanne oli hieman hankala ja äitini kanssa asiasta usein riideltiin koska tein heti kantani selväksi. Kerroin suoraan mitä ajattelen ja vaikeaa se toki oli. Mutt nykyään niin helppoa kun kaikilla tilanne/ pelisäännöt selvät. Mummoa lapset näkee ilman tätä miestä mummon kotona kun miesystävä ei ole siellä, leikkipuistossa,kahvilassa milloin missäkin. Mummo vierailee meillä ILMAN miesystävää sillä olen sanonut etten halua häntä kotiini. Rohkeasti vaan puhut äitisi kanssa asioist suoraan.varmasti loukkaantuu ensin mutta etteköhän tekin löydä kaikki miellyttävät pelisäännöt tilanteeseen. Tsemppiä!

Kiitos! Olipa jotenkin helpottavaa kuulla, että välit kuitenkin säilyivät vaikka puhuit suoraan! Itse olen todella arka sanomaan kun pelkään loukkaavani toista ja ehkä eniten pelkään riitoja. Vaikka kyllähän niitäkin elämässä pakosti tulee...

Toivottavasti meilläkin saataisiin asiat järjestettyä parhain päin, niin että kaikki olisivat tyytyväisiä... :)

Yhteistyössä