isä haluaa lapsen , äiti ei.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RottenCorpse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

RottenCorpse

Aktiivinen jäsen
08.08.2006
2 844
0
36
äiti haluaa abortin ja isä itkee koska haluaisi pitää lapsen.
äiti haluaa abortin kun ei jaksa kotitöitä, isä haluaa kantaa vastuun lapsesta vaikka raskaus vahinko olikin.
äidillä on 2 lasta ennestään ja isälle tämä olisi ensimmäinen.

kuinka iso sanavalta isällä on/pitäisi olla että aborttia EI tehdä? vai onko abortin tekeminen vain naisen/äidin päätettävissä?

mulla periaatteessa sama tilanne,2 omaa,miehellä ei yhtään,nyt raskaana,en jaksaisi enää vauva aikaa enkä kaipaa kolmatta lasta,mies niin kovasti haluaa ja rakastan häntä paljon joten pidän lapsen vaikka vielä ei olisikaan myöhäistä aborttiin

Isällä ei loppupeleissä ole sanavaltaa. =( Ikävä kyllä, ketään ei voi pakottaa pitämään lasta. AJattelisin sen kuitenkin niin että jos tämä kahden äiti ei todellakaan halua lasta, abortti on paras vaihtoehto. Jos nainen pitää lapsen vain koska isä niin tahtaa, millainen mahtaa tulevaisuudessa ola lapsi-äiti suhde. Voi olla että äiti ei tule koskaa kiintymään tähän kolmoseen. =( Mutta voihan olla että kun lapsi syntyy, äidin vaistot heräävät. Tai sitten ei... Niin, mene ja tiedä.

Itse en kylläkään aborttia tekisi, mutta lapsi olisikin molemmin puolisesti toivottu, vaikkakin ei suunniteltu.

Tuttavani teki abortin, vaikka mies olisi lapsen halunnut pitää. Nykyäänkin (abortista kulunut jo 10 vuotta ) mies piikittelee asiasta vaimoaan. Vaimolla kun oli nyt vuosia myöhemmin tuulimuna, niin mies totesi vain, et " Nyt koet saman mitä minä silloin kun abortin teit" . Kehtasi myös minun keskenmenosta tuntemaani tuskaa verrata tuohon kyseiseen aborttiin.
Tässä siis vain esimerkki miten voimakkaasti mies voi lapsen haluta pitää ja miten tuntee tuskaa / katkeruutta asiasta.

Kyllä minä ainakin itse uskon tai siis tiedän että tulen rakastamaan sitä kuin muitakin,olin vaan päättänyt etten enää tee lapsia enkä todellakaan kaipaa sitä heräilyä kun on jo sen verran isommat muksut että vihdoin on alkanu päästä helpommalla.toisaalta tiedän että tulevaisuutta tuskin meillä on jos mies ei sitä lasta saa ja ymmärrän kuinka suuri halu voi olla lapseen kun ei ole omaa.. jännittää ja pelottaa tuleva toisaalta tää on suurinta mitä voin "miehelleni" antaa ja sori ap että tällei tulin sun ketjuusi

Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
isällä ei valitettavasti ole sanavaltaa lainkaa tuossa asiassa.

miksi isällä ei ole sanavaltaa? ei edes silloinkaan ku nainen haluaa lapsen mutta mies ei.

Hän menettää valtansa siinä vaiheessa ku tuikkaa sen munansa sisälle, ellei ole valmis kantamaan vastuuta on parempi käyttää kyllikkiä.

miksi isällä ei ole sanavaltaa? ei edes silloinkaan ku nainen haluaa lapsen mutta mies ei.

Nainen päättää itse kehostaan. Siksi ei.
Ja jos nainen haluaa lapsen ja mies ei, niin mies pistäköön veitikkansa kumihuppuun. Tietty jos taas vahinko tässäkin tilanteessa, niin nainen päättäköön jaksaako olla yh vai ei, sillä mies ei välttämättä rinnalla pysy jos muksun aikoo pitää.

Mies ei voi sitä päättää, koska nainenhan sen lapsen aina synnyttää ja yleensä hoitaakin suurimmaksi osaksi. Se suurin vastuu lapsesta on yleensä naisella. Onhan se tietysti miehen kannalta ikävää, mutta näin se vaan on..

Ikävä kyllä niin se menee, että nainen päättää itse noista asioista.
Itse en kyllä kykenisi aborttiin.

Ja jos nainen haluaa lapsen ja mies ei, niin mies pistäköön veitikkansa kumihuppuun. Tietty jos taas vahinko tässäkin tilanteessa, niin nainen päättäköön jaksaako olla yh vai ei, sillä mies ei välttämättä rinnalla pysy jos muksun aikoo pitää.

ai että se on vain ja ainostaan naisen päätettävissä tuleeko niitä lapsia?

Isällä -tai kenelläkään toisella ihmisellä- ei ole KOSKAAN sananvaltaa naisen kroppaan. Tämän sanoo lakikin eikä tällaista lakia voida koskaan muuttaa. Se olisi täysin naisen ihmisoikeuksien vastaista.

Päätös on AINA YKSIN NAISEN, oltiin sitten aviossa tai missä tahansa suhteessa.

Jos mulla olisi jotain sanavaltaa asiaan niin se nainen synnyttäisi sen lapsen miehelleen,
mutta kun ei ole mun päätettävissä.

Kun aloin mieheni kanssa seurustelemaan (mulla oli jo 2 lasta, ja hänellä 3), tein selväksi että tahdon lisää lapsia ja aika piankin, ei ainakaan jäänyt asia epäselväksi. Jos mies ei olisi tahtonut, niin olisi ollut mahdollisuus silloin vielä paeta :)

Tältä kannalta katsottuna, kyllä.

Naisella on sataprosenttinen määräysvalta omaan kroppaansa.

naisen päätettävissä se kai on. äiti halus mut abortoida mut isä ei ja kai painostuksesta (?) piti. monesti olen saanu kuulla et isän kanssa ollaan pilattu sen elämä.varsinkin kun joi ja kuningas alkoholi hallitsi elämää. vielä tänä pv sanoo ettei olisi halunnut yhtään lasta ja mulla on siis sisar

Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
naisen päätettävissä se kai on. äiti halus mut abortoida mut isä ei ja kai painostuksesta (?) piti. monesti olen saanu kuulla et isän kanssa ollaan pilattu sen elämä.varsinkin kun joi ja kuningas alkoholi hallitsi elämää. vielä tänä pv sanoo ettei olisi halunnut yhtään lasta ja mulla on siis sisar

Kamalaa, että oma äiti sanoo tuollain :( Siis kumpi joi, isä vai äiti?

Kuinka vanhoja olet sisarenne kanssa muuten? Kaikkea hyvää sinulle ja sisarellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:

Kamalaa, että oma äiti sanoo tuollain :( Siis kumpi joi, isä vai äiti?

Kuinka vanhoja olet sisarenne kanssa muuten? Kaikkea hyvää sinulle ja sisarellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja yf:
Isällä ei loppupeleissä ole sanavaltaa. =( Ikävä kyllä, ketään ei voi pakottaa pitämään lasta. AJattelisin sen kuitenkin niin että jos tämä kahden äiti ei todellakaan halua lasta, abortti on paras vaihtoehto. Jos nainen pitää lapsen vain koska isä niin tahtaa, millainen mahtaa tulevaisuudessa ola lapsi-äiti suhde. Voi olla että äiti ei tule koskaa kiintymään tähän kolmoseen. =( Mutta voihan olla että kun lapsi syntyy, äidin vaistot heräävät. Tai sitten ei... Niin, mene ja tiedä.

Itse en kylläkään aborttia tekisi, mutta lapsi olisikin molemmin puolisesti toivottu, vaikkakin ei suunniteltu.

Samaa voisi sanoa, että jos isä ei halua lasta, niin tämän perusteella naisen ei sillonkaan pitäs sitä lasta maailmaan saattaa. Millanen isä-lapsi suhde sitten mahtaa tulla...

Ymmärrän kyllä että naisen vartaloon ei ole muilla määräysoikeutta, mutta vanhempia ei pitäsi asettaa lähtökohtasesti eriarvoiseen asemaan lapsen syntymän jälkeen. Ei automaattisesti äiti ole tärkeämpi vanhempi lapselle, vaikka se useimmiten näin onkin.

Miksei nainen voisi synnyttää sitä lasta ja antaa isän hoitaa sitä? Tekeväthän miehetkin näin, laiteaan lapsi alulle ja liuetaan paikalta. Ei se ole oikein, mutta sitä tapahtuu. No okei mies ei voi imettää, mutta mikä muu siinä ihan oikeesti olisi esteenä? Jos mies olisi se vanhempi syntymästä asti, joka olisi lapselle koko ajan läsnä, niin silloinhan hänellä olisi se rooli lapsen elämässä, joka on useimmiten äidillä.

Voi olla, että tämä mies nostaa kytkintä sitten tämän jälkeen... Miksi nuo kaksi ovat yhdessä, jos toinen selvästi haluaa lapsen ja toinen ei?

Mun mielestäni sekä äidillä että isällä tulisi olla sananvaltaa tässä kohtaa. Voihan äiti tehdä niin kuin monet miehetkin, että antaa toisen pitää lapsen ja vetäytyy itse pois vastuusta. Toisin sanoen, jättää lapsen isän kanssa kahdestaan.

Jos nuo kotityöt on tosiaan yksi syistä, miksei halua lisää lapsia, niin eiköhän se isä tule vastaan tässä kohtaa...

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Tältä kannalta katsottuna, kyllä.

Naisella on sataprosenttinen määräysvalta omaan kroppaansa.

tottakai jokainen päättää omasta vartalostaan mutta kyllä minun mielestä tulevan isän toiveita vois kuunnella. itsehän vastustan aborttia oli tilanne mikä tahansa!

Ei. Mies päättää siittiöistään ja nainen päättää munasolustaan ja kohdustaan.

Yhteistyössä