isä haluaa lapsen , äiti ei.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RottenCorpse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Voi olla, että tämä mies nostaa kytkintä sitten tämän jälkeen... Miksi nuo kaksi ovat yhdessä, jos toinen selvästi haluaa lapsen ja toinen ei?

Mun mielestäni sekä äidillä että isällä tulisi olla sananvaltaa tässä kohtaa. Voihan äiti tehdä niin kuin monet miehetkin, että antaa toisen pitää lapsen ja vetäytyy itse pois vastuusta. Toisin sanoen, jättää lapsen isän kanssa kahdestaan.

Jos nuo kotityöt on tosiaan yksi syistä, miksei halua lisää lapsia, niin eiköhän se isä tule vastaan tässä kohtaa...

tässä on vielä semmonen homma että tämä mies on viikot töissä toisella paikkakunnalla ja viikonloput kotona. tämä äiti valittaa että ku hänen pitää tehdä kaikki myös silloin kun mies kotona, tiskata, ruuat, pyykit ym.
äiti ei kuulemma jaksaisi "tähän tilanteeseen" vauvaa sotkemaan kaikkea.
ja tämä äiti on semmonen että jos asiat ei mene hänen mielen mukaan niin ei mene ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
isällä ei valitettavasti ole sanavaltaa lainkaa tuossa asiassa.

miksi isällä ei ole sanavaltaa? ei edes silloinkaan ku nainen haluaa lapsen mutta mies ei.

Nainen päättää itse kehostaan. Siksi ei.
Ja jos nainen haluaa lapsen ja mies ei, niin mies pistäköön veitikkansa kumihuppuun. Tietty jos taas vahinko tässäkin tilanteessa, niin nainen päättäköön jaksaako olla yh vai ei, sillä mies ei välttämättä rinnalla pysy jos muksun aikoo pitää.

ai että se on vain ja ainostaan naisen päätettävissä tuleeko niitä lapsia?

Tältä kannalta katsottuna, kyllä.

Naisella on sataprosenttinen määräysvalta omaan kroppaansa.

tottakai jokainen päättää omasta vartalostaan mutta kyllä minun mielestä tulevan isän toiveita vois kuunnella. itsehän vastustan aborttia oli tilanne mikä tahansa!

Sen kun vastustat. Kaikilla on oikeus mielipiteeseen.

Mutta tosiaan. Abortti on laillinen ja lain suojalla nainen yksin päättää abortista. Että silleen.

Voi olla, että tämä mies nostaa kytkintä sitten tämän jälkeen... Miksi nuo kaksi ovat yhdessä, jos toinen selvästi haluaa lapsen ja toinen ei?

Mun mielestäni sekä äidillä että isällä tulisi olla sananvaltaa tässä kohtaa. Voihan äiti tehdä niin kuin monet miehetkin, että antaa toisen pitää lapsen ja vetäytyy itse pois vastuusta. Toisin sanoen, jättää lapsen isän kanssa kahdestaan.

Jos nuo kotityöt on tosiaan yksi syistä, miksei halua lisää lapsia, niin eiköhän se isä tule vastaan tässä kohtaa...

tässä on vielä semmonen homma että tämä mies on viikot töissä toisella paikkakunnalla ja viikonloput kotona. tämä äiti valittaa että ku hänen pitää tehdä kaikki myös silloin kun mies kotona, tiskata, ruuat, pyykit ym.
ja tämä äiti on semmonen että jos asiat ei mene hänen mielen mukaan niin ei mene ollenkaan.

Abortissa näin kuulu ollakin.

Ymmärän hyvin, ettei kahden lapsen äiti halua tehdä vauvaa viikonloppuisälle, joka ei edes viikonloppuna osallistu kodinhoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja :):

Abortissa näin kuulu ollakin.

Ymmärän hyvin, ettei kahden lapsen äiti halua tehdä vauvaa viikonloppuisälle, joka ei edes viikonloppuna osallistu kodinhoitoon.

tuo asia että jos asiat ei mee niinkuin hän haluaa... niin tuo äiti on joka asiassa tuommonen. kerrankin tämä oli meillä käymässä ja sanoin että laittaa omat likaiset astiat suoraan koneeseen niin tuosta sai kauheet raivarit! "EN VARMASTI LAITA HELEVETTIÄKÖ KÄSKYTÄT SIINÄ!!"
esim. isä vaihtais työpaikan lähemmäksi että pääsee joka ilta vauvan laittamaan yöunille.
ja sanonut tälle äidille että "sitte ei saa rehkiä liikaa ettei tule keskenmenoa" .

ja joo, kyllä mäkin teen kaikki kotityöt enkä valita niistä ukolle että munh pitää tehdä kaikki. mä nyt vaan osaan kaikki paremmin mitä tuo ukko :D

Taitaa tuo äitee olla aika uupunut osaansa. Itse olin ihan samassa tilanteessa vuosi sitten. Nyt tuolla makkarissa nukkuu 4 kk ikäinen rakas, jota en todellakaan antaisi pois. "Happihyppely" perheestä esim. työn muodossa voi tehdä terää, näin oli itselläni. Jos isä sen lapsen haluaa niin olettamukseni on, että osallistuu kotitöihin ja lapsenhoitoon jne.

isä vaihtais työpaikan lähemmäksi että pääsee joka ilta vauvan laittamaan yöunille.quote]

Eli äiti olisi vastuussa vauvasta 23 h/vrk ja isä nukuttamise ajan. Kulostaa reilulta, varsinkin kun isä on se joka lapsen haluaa. sitten vielä sattuu sellainen vuava, joka nukahtaa vai tissille, niin kylläpäs se isä rehkiikin pienokaisensa eteen. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
naisen päätettävissä se kai on. äiti halus mut abortoida mut isä ei ja kai painostuksesta (?) piti. monesti olen saanu kuulla et isän kanssa ollaan pilattu sen elämä.varsinkin kun joi ja kuningas alkoholi hallitsi elämää. vielä tänä pv sanoo ettei olisi halunnut yhtään lasta ja mulla on siis sisar

Kamalaa, että oma äiti sanoo tuollain :( Siis kumpi joi, isä vai äiti?

Kuinka vanhoja olet sisarenne kanssa muuten? Kaikkea hyvää sinulle ja sisarellesi.

kyllä mä oon jo oman perheen rakentanut ja äiti kuivilla mutta kyllä noita asioita miettii välillä. äiti siis joi.
en aikasemmin huomannu tätä =)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
isä vaihtais työpaikan lähemmäksi että pääsee joka ilta vauvan laittamaan yöunille.quote]

Eli äiti olisi vastuussa vauvasta 23 h/vrk ja isä nukuttamise ajan. Kulostaa reilulta, varsinkin kun isä on se joka lapsen haluaa. sitten vielä sattuu sellainen vuava, joka nukahtaa vai tissille, niin kylläpäs se isä rehkiikin pienokaisensa eteen. :xmas:

mutta kun jomman kumman on pakko käydä töissä että ei tarvi sossunluukulla ravata.
ja tuossa aikaisemmassa lausessa tarkotin sitä että isä AIKOO vaihtaa työn lähemmäksi että pääsee joka päivä/ilta töistä kotiin perheensä luo.

Se on kyllä aina niin mukavaa. Et nainen saa päättä et pitääkö lapsen vai ei. Eli abortti on täysinnaisesta kiinni.

Mutta isästä ei ole yhtään kiinni. Eli sitten tulee se miehen pakollinen osuus kun lapsi syntyy astuu miehen vastuu kuvioihin eli elatusmaksut (olettaen että pari ei ole yhdessä silloin). Niin samalla perjaatteellahan niistäkin pitäisi pystyä kieltäytymään jos lasta ei ole halunnut, mutta nainen synnyttikin sen.

Ymmärrän kyl sen että jokainen määrää omasta kehostaan.
- Mutta minkä takia toss on aika iso ero??? Jos mies haluisikin sen lapsen piristämään mailmaa niin nainen voi kieltää sen, mutta siitä ei tule mitään muuta.
- Mutta jos mies ei taas halua lasta maailmaan ja nainen haluaa niin nainen saa miehelle loppuelämäksi "pallon" jalkaan. Vastuu omasta lapsesta ei jää siihen kun se täyttä 18v, vaan siihen vasta kun itse kuolee ja perintö on jaettu.

Mä kyllä sanoisin että jos ei lasta halua niin ei kannata projektiin ryhtyä. Vaikka en aborttia kannata niin kyllä jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna. Jos äiti on väsynyt kahdesta edellisestä ei välttämättä tuo kolmas ainakana tilannetta paranna. Monestihan lapsi hankitaan paikkaamaan kurjaa suhdetta ja sitten ihmetellään kun niin ei käynytkään.

Vauvassa on kovasti työtä ja se täytyy olla vapaaehtoinen päätös että lapsen haluaa pitää. Isä tuskin sitä lasta kokonaan hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Fiz:
Se on kyllä aina niin mukavaa. Et nainen saa päättä et pitääkö lapsen vai ei. Eli abortti on täysinnaisesta kiinni.

Mutta isästä ei ole yhtään kiinni. Eli sitten tulee se miehen pakollinen osuus kun lapsi syntyy astuu miehen vastuu kuvioihin eli elatusmaksut (olettaen että pari ei ole yhdessä silloin). Niin samalla perjaatteellahan niistäkin pitäisi pystyä kieltäytymään jos lasta ei ole halunnut, mutta nainen synnyttikin sen.

- Mutta minkä takia toss on aika iso ero??? Jos mies haluisikin sen lapsen piristämään mailmaa niin nainen voi kieltää sen, mutta siitä ei tule mitään muuta.
- Mutta jos mies ei taas halua lasta maailmaan ja nainen haluaa niin nainen saa miehelle loppuelämäksi "pallon" jalkaan. Vastuu omasta lapsesta ei jää siihen kun se täyttä 18v, vaan siihen vasta kun itse kuolee ja perintö on jaettu.

Kukaan ei ole väittänyt että tässä asiassa olisi yhtään tasa-arvoa tai että koskaan voisi olla.

Luonto on näin päättänyt eikä ihmisoikeuksia vastaan voi mennä päättämällä toisin.

Elatusapujakaan ei voi tehdä vapaaehtoisiksi, joten sitten ne on kaikille pakolliset.

Se vain on näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Fiz:

Sitä "palloa" ei olisi päässyt syntymään, jos mies olisi huolehtinut siimahännistään. Niin se vain on, että kukin vastaa omasta kehostaan ja sen tuotoksista. Siitiöt on miehen ja munasolu sekä kohtu naisen. Mies voi estää hedelmöittymisen kondomilla ja nainen muilla ehkäisymenetelmillä. Abortti ja raskaus taas rasittavat vain ja ainoastaan naisen kroppaa, joten siinä ei auta miehen enää märistä kun paska on housuissa. Tai oikeammin siittiö munasolussa.

naiset saa kaiken, miehet ei mitään!
nainen haluaa lapsen ja mies ei. nainen hankkiutuu vaikka salaa raskaaksi jotta lapsen saa.
nainen ei halua lasta ja mies haluaa. nainen tekee abortin.
miesten tunteista nyt vaan ei tarvi välittää.

naiset saa kaiken, miehet ei mitään!
nainen haluaa lapsen ja mies ei. nainen hankkiutuu vaikka salaa raskaaksi jotta lapsen saa.
nainen ei halua lasta ja mies haluaa. nainen tekee abortin.
miesten tunteista nyt vaan ei tarvi välittää.

No, lain ja ihmisoikeuksien puolesta näin se menee.

Eri juttu on se kuinka parisuhde sen kestää kun ollaan eri mieltä raskauden jatkumisesta.

Mutta päätösvalta on naisen.

Jos mies haluaa välttää sen 'hyväksikäytön' että nainen tulee salaa raskaaksi, kannattaa varmaan pidättäytyä seksistä.

Tasa-arvoa ei tässä asiassa ole.

Yhteistyössä