Isä tuli hakemaan lapsen vanhalle viinalle haisevana :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suututtaa on liian vähän tähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otit himpun liian henkkoht, vaikka sua lainasinkin myönnetään. Mutta jos se lapsi ois tulossa sulle vaan joka toinen vkoloppu esim. ,kynnys vois nousta, joisko edell. iltana. Vai oisko susta sit sama maate sekin hetki krapulassa, ku saa lapsen luokseen pitkän tauon jälkeen. Ettekö te kukaan tajua, mitä mä ajan takaa ? Vai onko nykyään niin tavallista ottaa joka viikonloppu alkoholia??

Jos suunniteltu meno kaverien kanssa, on jollakin aihe juhliin? Eikä kaikki makaa koko päivää krapulassa vaan ovat täysin kykeneväisiä olemaan lasten kanssa. Eikä tuo tarkoita, että juo joka viikonloppu.

Mä en tajua miksi ei voisi edellisenä iltana juoda jos lapset tulee seuraavana päivänä, kun voi juoda kohtuudellakin. Ei baari tarkoita automaattisesti perskännejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Otit himpun liian henkkoht, vaikka sua lainasinkin myönnetään. Mutta jos se lapsi ois tulossa sulle vaan joka toinen vkoloppu esim. ,kynnys vois nousta, joisko edell. iltana. Vai oisko susta sit sama maate sekin hetki krapulassa, ku saa lapsen luokseen pitkän tauon jälkeen. Ettekö te kukaan tajua, mitä mä ajan takaa ? Vai onko nykyään niin tavallista ottaa joka viikonloppu alkoholia??

Jos suunniteltu meno kaverien kanssa, on jollakin aihe juhliin? Eikä kaikki makaa koko päivää krapulassa vaan ovat täysin kykeneväisiä olemaan lasten kanssa. Eikä tuo tarkoita, että juo joka viikonloppu.

Mä en tajua miksi ei voisi edellisenä iltana juoda jos lapset tulee seuraavana päivänä, kun voi juoda kohtuudellakin. Ei baari tarkoita automaattisesti perskännejä.

Mä taas en tajua ettei voi olla juomatta.

Vastuuttomat äidit tekee lapsia juoppojen kanssa.

Ai että on juoppo jos joskus käy viihteellä ja sen takia sitten seuraavana päivänä haisee vanhalta viinalta? :whistle: :laugh: :laugh:

No tuo kommentti oli täysin ap:lle: mitäs teki mokoman kännääjän kanssa muksuja! Olisi ajatellut sitä lasten parasta jo silloin, eikä vasta nyt kun on katkera ex-akka.

Onko ap sitten kirjoittanut, että exänsä on juoppo. Kyllä munkin exä ottaa alkoholia joskus ja käy baareissa, mutta ei hän mikään juoppo silti ole.

Niin, sitäpä ajoinkin tässä takaa... ;) Eli vauhkoaako täysin tyhjästä? Olen varma, että kyllä. Ukko ei ole holisti, ap:n ei tarvitse epäillä tämän olevan kännissä lasten kanssa -kunhan vaan piruuttaan teki nyt tuojksahduksesta numeron "lasten perhaaksi" eli päinvastoin lasten epäonneksi ja pelkästä k-päisyydestään.

Olisi edes rehellinen eikä jauhaisi tuota "lasten parhaaksi" -p*skaa.
rajoittamiseen hyvin, että myöhemmin lapsi joko kiittää, tai sitten ei. Saas nähdä kumpaa tässä tapauksessa.
Keittis vastasi johonkin huoltajuusjuttuun ja tapaamisten

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

No jos sattuu olemaan jotkut juhlat just silloin? Pikkujoulut yms. Muistakaa sitten tekin, että ette vie lasta hoitoon, mene itte ryyppäämään ja sitten haette lapsen hoidosta seuraavana päivänä.

Keittis vastasi johonkin huoltajuusjuttuun ja tapaamisten rajoittamiseen hyvin, että myöhemmin lapsi joko kiittää, tai sitten ei. Saas nähdä kumpaa tässä tapauksessa.

(siis näin, äskön meni rivit sekaisin)

Kuinka moni on soittanut viinalta haisevan perään poliisit? Oikeesti? Minä voin myöntää etten ole, ja olen jopa ollut kyydissä kun kuski on juonut. Se on niin helppo lässyttää että soittakoot poliisit. Mulle ei vaan mee jakeluun miksi se viinan kanssa läträäminen on niin pal tärkeämpää kuin lapset. Totta ettei kaikille tule kauheaa krapulaa, mutta kuka perkele on silloin parhaimmillaan?
Mutta tällä palstallahan on ihan tyypillistä että mies saa ryypätä niin paljon kuin saa kurkustaan alas. Jopa synnytyksiin kännikalat pääsee.

Kuinka moni on soittanut viinalta haisevan perään poliisit? Oikeesti? Minä voin myöntää etten ole, ja olen jopa ollut kyydissä kun kuski on juonut. Se on niin helppo lässyttää että soittakoot poliisit. Mulle ei vaan mee jakeluun miksi se viinan kanssa läträäminen on niin pal tärkeämpää kuin lapset. Totta ettei kaikille tule kauheaa krapulaa, mutta kuka perkele on silloin parhaimmillaan?
Mutta tällä palstallahan on ihan tyypillistä että mies saa ryypätä niin paljon kuin saa kurkustaan alas. Jopa synnytyksiin kännikalat pääsee.

En mä ainakaan ole sitä mieltä, että saa juoda niin paljon kuin sielu sietää. Mutta en ole niin tiukkis etteikö voisi mennä viihteelle edellisenä iltana. Kaikki kun eivät käsitä sitä asiaa niin, että baari tarkoittaa samaa kuin perskännit.

Alkuperäinen kirjoittaja mikkis:
No mutta kuka pystyy olemaan varma että alkoholia ei ollut enää kyseisen isän veressä? Aika moni kuvittelee puhaltavansa nollat seuraavana aamuna, mutta todellisuudessa mittari heilahtaa jonnekin promillen tietämille?!?!

En ois minäkään antanut muksuja tuollaiselle isällä.

"tuollaiselle isälle", siis millaiselle?
Ihme jengia täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs:
Entäs jos yhdessä asuvan perheen isä herää perheen kodissa pikkujoulujen jälkeen vanhalta viinalta tuoksahtavana, heitetäänkö hänet ulos siihen asti että osaa taas olla tuoksumatta?

Tässä tapauksessa isä tuli autolla ja olisi ottanut lapsen myös autoon. Eri asia.

Näin.
Mistä ap voi tietää onko isällä alkoholia veressä vai ei ja jos oikein viinalle vielä haisee, niin yleensä sitä on silloin vielä veressä.
Ihan oikein teki ap, hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Leinikki:
En myöskään olis antanut lasta mukaan. Kun ei pysty varmasti sanomaan että onko veressä promilleja vaiko ei. Ihmetyttää että ihmiset on niin edesvastuuttomia. Enkä tosiaan ole mielestäni mikään nipo. Meillä ei ainakaan hoideta lapsia krapulassa. Itselläni alkoholiin menevä isä ja olen sitä mieltä ettei kukaan lapsi sellasita kohtaloa ansaitsisi.

Onko sinulla nenässäsi absoluuttinen alkometri?

Alkoholia voi olla veressä vaikka henki ei haisisikaan. Joten parasta ettei ikinä anna lapsia kenellekään, voivat olla kännissä.

Jos ap kerran epäili että mies oli vielä kännissä, hänellä olisi velvollisuus soittaa poliisit moisen rattijuopon perään.

Ettei ikinä anna lapsia kenellekään..??? Just joo siitäkinhän tässä oli kyse =) Oikeesti, mee tekeen jotain rakentavaa.

mut oikeesti mistä sä tiedät onko joku hoitsu päiväkodissa edellisenä iltana ollu viihteellä vai ei?

Siihen pitää voida luottaa. Kuten siihenkin, että isä on kykenevä hoitaan lastaan täydellä panoksella, ei krapuloissaan. Aika harva siellä päiväkodissakaan yksin on lapsista vastuussa ja normi työntekijältä löytyy sen verran moraalia että ollaan töissä selvin päin, muiltakin kuin päiväkodin työntekijöiltä toki ;) Työpaikalla myös muut työntekijät pitää yllä kaikkien työmoraalia ja valvoo. Ei näitäkään oikeesti voi verrata, ymmärrät varmaan =)

mutta mä en puhunu nyt siitä että ne on kännissä töissä!! vaan siitä että jos ne on edellisenä iltana juonu!!! ei välttämättä näy päällepäin.

Mä oon ollu kerran krapulassa töissä ja ole koulussa lasten kanssa. Kamala olo oli ja sisua meni aski, mutta selvisin ja ei todellakaan toistu.....
En ollut siis humalassa, vaan viihteellä edellisenä iltana noin yhteen asti.....

Ei voi olla alkoholi poistunut kokonaan elimistöstä jos haisee toisen nenään asti. Oikein, ettet antanut lasta mukaan. Poliisitkin olisin vielä soittanut puhalluttamaan, kun viinalle (vaikka vanhalle ) haisevana lähti rattiin.

Kun mies löyhkää, hänellä on varmasti alkoholia veressä ja asennekin on syvältä.

MIKSI NAINEN ON AINA NAISELLE SUSI????????

Korjatkaa käytöksenne - ennen kuin olette itse täällä valittamassa.

mä vaan mietin miten moni olis itkemässä että perkele kun lapsi on annettu juopon kyytin jos lehdessä olis juttu että on ajettu kolari ja sitä alkoholia sieltä verestä on löytynyt. musta silloin jos on epäilys että toinen ei ole kykenevä lasta vielä hoitamaan ei lasta tule mukaan antaa.

Jos olisit kertonut seuraavanlaisen tapauksen:

"Ex tuli hakemaan lasta ja vaikka hän haisikin vanhalta viinalta, ajattelin että no se on ehkä ottanut yhden kaljan edellisenä iltana. Annoin lapsen miehen mukaan, mutta matkalla kuitenkin sattui pieni kolari ja yllättäen ex puhalsikin 0.75 promillea."

niin jopa olis taas toinen ääni kellossa tällä palstalla. Olisit huono äiti koska annoit lapsen exän mukaan vaikka haistoit vanhan viinan...

Miun mielestä teit ihan oikein kun et antanut lasta miehen mukaan jos epäilit ettei mies kykene hänestä huolehtimaan.

no voi ny... siis ap ei tosiaan tiedä oliko ukolla promilleja enää. ehkäpä isukki oli puhaltanut ennen lähtöään ja todennut nollat? miksi helkkarissa nyt ollaan päätetty että se exä on vastuuton alkkis joka kuljettaisi lapsiaan kännissä autolla? mikään ei todista että näin olisi! ja jos ap:llä on aihetta epäillä miehellä olevan taipumusta alkoholismiin ja päissään autoiluun niin miksei ajatellut sitä lasten parasta jo ennen niiden lasten tekemistä ja valinnut kunnollisempaa miestä?

Alkuperäinen kirjoittaja Et:
Kaipa itsekin muistat että jos lapset ovat yhden yön isällään, sinä et voi lähteä viihteelle koska saattaisit lasten palatessa tuoksahtaa alkoholille?

Voit siis lähteä viihteelle ainoastaan silloin, kun lapset ovat jo kotona, koska....eikun hetkinen.

Et voi lähteä koskaan viihteelle.

Oikein oikein sanottu, paree vaan istuu kotona oottamassa lapsia että on skarppina. Kyykytystä sanon minä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Oletpa tiukkapipo! Miksi isä ei saisi edellisenä päivänä juoda? Ei haju ketään tapa!

No mä taas ymmärrän hyvin ap:ta, ehkä mäkin olen tiukkapipo.

Jos me oltais erottu mun miehen kans ja mun lapsi näkis isäänsä kerran viiossa, en todellakaan haluaisi, että mies on silloin krapulassa; eihän ihminen jaksa silloin touhuta mitään kivaa tai edes normaalia, pötkötellessä päivä menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielipide:
en todellakaan haluaisi, että mies on silloin krapulassa; eihän ihminen jaksa silloin touhuta mitään kivaa tai edes normaalia, pötkötellessä päivä menee.

Äläpä yleistä! Jotkut sattaa ottaa illalla muutaman, aamulla tuoksahtaa mutta mitään pahaa oloa ja väsymystä ei ole vaan ihan normaaliin tapaan jaksaa touhuta.

Ja oliko sillä edes krapulaa, parin jälkeen voi vanha viina haiskahtaa mutta ei se känniä ja krapulaa välttämättä tarkoita :headwall:

en todellakaan haluaisi, että mies on silloin krapulassa; eihän ihminen jaksa silloin touhuta mitään kivaa tai edes normaalia, pötkötellessä päivä menee.

Äläpä yleistä! Jotkut sattaa ottaa illalla muutaman, aamulla tuoksahtaa mutta mitään pahaa oloa ja väsymystä ei ole vaan ihan normaaliin tapaan jaksaa touhuta.

Ja oliko sillä edes krapulaa, parin jälkeen voi vanha viina haiskahtaa mutta ei se känniä ja krapulaa välttämättä tarkoita :headwall:

Ja jotkut ovat siitä onnellisia, että eivät kärsi minkäänlaisesta krapulasta vaikka olisivat vetäneet perseet. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Leinikki:
Ihan sama tuore tai vanha. Reaktiokyky tosi huono ihmisillä krapulassa. Siksi vkloppuaamuisin puhallutetaan ihmisiä liikentessäkin.

Ja äidit vain naukkailee. Vakiokysymys täällä mitä lasissa`Ja lapset kotona, äiti koneella naukkaillen mutta eihän se haittaa kun on lähi.

no voi ny... siis ap ei tosiaan tiedä oliko ukolla promilleja enää. ehkäpä isukki oli puhaltanut ennen lähtöään ja todennut nollat? miksi helkkarissa nyt ollaan päätetty että se exä on vastuuton alkkis joka kuljettaisi lapsiaan kännissä autolla? mikään ei todista että näin olisi! ja jos ap:llä on aihetta epäillä miehellä olevan taipumusta alkoholismiin ja päissään autoiluun niin miksei ajatellut sitä lasten parasta jo ennen niiden lasten tekemistä ja valinnut kunnollisempaa miestä?

Just tai käräyttänyt jos humalassa ajelee.
Kannattaa valita isät oikein ja elellä muutama vuosi ensin että tulee kaikki puolet esille niin isistä kuin äideistä. Mutta kun karsee kiire puskee lapsia peräjälkeen.

mä en kyllä usko että kukaan tuoksuu reippasti vanhalle viinalle kahden jälkeen. ja viimeistään kun syö jotain niin kahden tuomasta "tuoksusta" ei ole mitään jäljellä..

Alkuperäinen kirjoittaja suututtaa on liian vähän tähän:
En antanut matkaan, lähti ovet paukkuen ja renkaatkin varmaan olisivat vinkuneet jos ei olisi lunta. Muutama mielipide ehdittiin heittää - negatiivinen sellainen toisista ennen lähtöä. Ei sanonut lapselle edes heippaa kun paineli vain menemään. Mitä mieltä tällaisesta toiminnasta - voiko noin tehdä lapselle jos hän ei ole edes syyllinen tapahtumaan. Niin ja isä olisi voinut ottaa viinaksia perjantainakin mutta kun ei kuulemma ruukaa yksin ryyppäillä. Sitten vielä sanoi, ettei veressä enää ole alkoholia. Mutta miksi juoda kun pitää hakea lapsi seuraavana päivänä ja vielä autolla, en ymmärrä. Sitten kun on olevinaan niin vastuullinen ihminen. Minusta tällainen on kaukana siitä. Suututtaa ja itkettää lapsenkin puolesta. Ottaa päähän kun pitää lapsi tuollaiselle idioottiapinalle antaa ehkä jos vielä tulee hakemaan joskus. Ei tietenkään vastannut puhelimeen, eikä ole hänen tapanaan selvitellä asioita kun hän on olevinaan aina oikeassa ...ikävä ikävä ikävä ihminen. Kiitos kun sain sanoa kaiken tämän!

Siis isä tuli sunnuntaina hakemaan lastansa niin eiköhän se viikonloppuvanhempi ollut äiti... isä hoitaa viikot lapsia ja sattuu olemaan viikonloppuna vapaana,ja LA on sovittu juhliminen, niin tää exvaimo tahtoo silti kontrolloida ja määräillä häntä (vois ottaa kyllä PE) hei haloo..
Sit melkeen joka perheessä tehään väärin jos LA oot viihteellä, lapsi siihen nähen sais tulla kotiin vasta MA, kun SU haiset vanhalle viinalle.
Ja niille jotka ottaa vaan muutaman viinilasillisen: Yks lasi on yks annos ja vastaa noin 0.5promillea,eli itekään et sais sit hoitaa lastas vaikka kotona joisit yhen lasin viiniä.

Ja jos et kerta huolestuneisuudessas muka antanu lasta isän kyytiin niin ompa kumma ku et sit isää estellyt menemästä rattiin???

No miks hällä ois pitäny hei sanoa lapselle jos sun mielestä ei ollut kykenevä olemaan lapsen kans?

Mee vähän ittees, säälin lasta ku joutuu sun luona olemaan.

Enkä mä :/

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

mä en kyllä usko että kukaan tuoksuu reippasti vanhalle viinalle kahden jälkeen. ja viimeistään kun syö jotain niin kahden tuomasta "tuoksusta" ei ole mitään jäljellä..

No ei todellakaan tuoksu =) Mut ilmeisesti täällä halutaan niin uskoa ja pettää näin itseään :/

Yhteistyössä