isää ikävä:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leelu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

leelu

Uusi jäsen
14.11.2006
3
0
1
tuntuu oudolta lukee noit teidän viestejä...maristaan elatuksista ja tapaamisista ja kaikesta sellesesta..ei se mitään.Meillä oli ihan sama tilanne..:oltii onnellisina yhessä,synty poika ,tuli vaikeuksia,aloin oottaan toista lasta ja kun olin kolmannella kuulla raskaana muutin pois isän luota lapsen kanssa.Meillä vikaan meni siinä et oltiin kummatki väsyjä,minä arkeen ja mies nukku kun tuli töistä yleensä siihen kun sain pojan nukkumaan tai sitte aamuun melkeen joka päivä..Oli viikon loppusin joskus parempiakin päiviä,oltii yhes,oli kivaa,ei riidelty jne...Kun asuin pojan kanssa yksin mies kävi viikottain kattomas pojua ja makso elatuksen millon makso..Me oltiin välillä yhessä ja taas erottiin ja riideltiin ja taas sovittiin jne..Mies oli toisenkin pojan synnytyksessä mukana.Nyt n. vuos sitte miehellä todettiin syöpä.Tämän vuoden huhtikuussa hän kuoli.Kerkesimme viettämään sairaalassa ikimuistoisia hetkiä,mm.vaatimattoman mutta sitäkin ihanamman vihkimis tilaisuuden.Eilen vietimme isänpäivää poikien kanssa haudalla käyden ja vaarien seurassa...Olen monesti miettinyt että miksi elämä on näin epäoikeudenmukaista,miksi sitä ei vain sinnittele eteenpäin ja puhu ja ota selvää asioista.Miksi minäkin en silloin tiennyt että miehelläni oli syöpä ja hän siksi oli niin väsynyt ja kaikkea.Miksi niin ihana isä vietiin pois lapsilta,miksi hänen aika oli nyt mennä kun pojat ovat vasta pieniä.Miksi aikanaan ei tehnyt asioita toisin...???Tuntuu pahalta..Mutta olen koittanut selvitä ihanien lasteni kanssa,ja ihan hyvin olen pärjännytkin.Pojat ovat nyt 2v7kk ja 1v4kk,vilkkaita silmäteriäni..ois tosi kiva saada kommenttia ja vaikka jutella jos jollakin on samanlaisia kokemuksia,jos joku on menettänyt lapsiltaan isän tai äidin joka täällä palstoilla liikkuu.....

Ikävä tuo teidän perheen tragedia. Olen pahoillani! :hug:
Kyllä tuossa tosiaankin tulee mieleen, että miten ihmiset aina vaan jaksaa itkeä jostakin kympistä siinä elatusmaksussa tai siitä että toinen toi lapset puoli tuntia liian myöhään/aikaseen. Olis ehkä syytä miettiä, että hyvä että sillä lapsella on toinenkin vanhempi, vaikka se ei omasta mielestä niin täydellinen olisikaan. Mutta eihän me olla kukaan täydellisiä. Kyllä minulla ainakin itku pääsisi moneen kertaan, jos lapsieni isä kuolisi, vaikka ei enää aikoihin ole yhdessä oltu, mutta joskus se on ollut minulle tärkeä ihminen ja lapsille on varmasti pitkään se ainoa oikea isä.

Tiedän tunteen. Kyllä nimittäin just sen takia oon aika paljon vaan tuolla mitäs nyt -puolella kun siellä ei oo noita raha-narinoita niin paljoa. Ei tunnu hyvältä kun toiset narisee elareista ja me kituutetaan kotihoidontuella eikä Mikael saa mitään rahoja mistään kun asuttiin avossa ja Mikaelin isä kuoli ennen pojan syntymää (ja vielä ihan yllättäen, ettei ehditty mistään siihen liittyvästä puhua). Ollaan nyt siis kahtena isänpäivänä haudalla käyty :'( .

Profiilissa mun mailiosote jos haluut kirjotella, tai yylläkin tavottaa :).<br><br>

sellaistahan tää elämä on. Itsekin sanot, että riitelitte ja erositte ja jne jne..
jos olisit tiennyt silloin mitä tiedät nyt niin olisitte ehkä eläneet toisin. Ei sitä voi noin sanoa, että jotkut marisee rahasta, se on heille sillä hetkellä iso asia...jos kukaan tietäis tulevaisuutta esim. milloin menettää rakkaansa niin suhtautuisi tietenkin maallisiin asioihin eri tavalla, mut kun ei tiedetä..

Ei tuomita ketään, sillä jälkeenpäin sitä yleensä osataan arvostaa ihmisiäkin kun he ovat pois keskuudestamme.

Olen todella pahoillani kohtalostanne, mutta asiat ei ikävä kyllä ole ihan noin helppoja, että vois toisia tuomita oman kohtalonsa perusteella..

Toivon sinulle todella voimia selvitä lastesi kanssa :hug:

ps. tämä viesti ei ole tarkoitettu negatiivisesti sua kohtaan, vaan tarkoitan, että yritetään ymmärtää toinen toisiamme niin kovin erilaisissa elämäntilanteissa, eikö ? =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 14:07 riikka-78 kirjoitti:
Tiedän tunteen. Kyllä nimittäin just sen takia oon aika paljon vaan tuolla mitäs nyt -puolella kun siellä ei oo noita raha-narinoita niin paljoa. Ei tunnu hyvältä kun toiset narisee elareista ja me kituutetaan kotihoidontuella eikä Mikael saa mitään rahoja mistään kun asuttiin avossa ja Mikaelin isä kuoli ennen pojan syntymää (ja vielä ihan yllättäen, ettei ehditty mistään siihen liittyvästä puhua). Ollaan nyt siis kahtena isänpäivänä haudalla käyty :'( .

Profiilissa mun mailiosote jos haluut kirjotella, tai yylläkin tavottaa :).

JOs lapsen isä tunnusti isyytensä, on lapsi oikeutettu perhe-eläkkeeseen (puoliorvon eläke), joka on veronalaista tuloa (vaikuttaa asumistukeen ja myöhemmin opintotukeen ym ym) jota maksetaan 18 ikävuoteen asti ja 21 ikävuoteen asti pienemmällä summalla jos opiskelee.

Jos et tätä etuutta saa,
A) lapsen isä ei ole isyyttään ennättänyt tunnustaa
B) kukaan ei ole neuvonut sinulle tätä etkä siis ole hakenut sitä????

Kipin kapin kelaan, jos isyys on vahvistettu. Sinä et ole mihinkään oikeutettu, koska avoliitto oli, lapsi on.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 11:19 perhe-eläke lapselle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 14:07 riikka-78 kirjoitti:

Profiilissa mun mailiosote jos haluut kirjotella, tai yylläkin tavottaa :).

JOs lapsen isä tunnusti isyytensä, on lapsi oikeutettu perhe-eläkkeeseen (puoliorvon eläke), joka on veronalaista tuloa (vaikuttaa asumistukeen ja myöhemmin opintotukeen ym ym) jota maksetaan 18 ikävuoteen asti ja 21 ikävuoteen asti pienemmällä summalla jos opiskelee.

Jos et tätä etuutta saa,
A) lapsen isä ei ole isyyttään ennättänyt tunnustaa
B) kukaan ei ole neuvonut sinulle tätä etkä siis ole hakenut sitä????

Kipin kapin kelaan, jos isyys on vahvistettu. Sinä et ole mihinkään oikeutettu, koska avoliitto oli, lapsi on.

ÄÄÄ, sori , olen todella pahoillani. !! :heart: :flower:
En lukenut kunolla joka riviä. Lapsen isähän kuoli jo ennen lapsen syntymää, lukeehan se siellä, joten ... kommenttini on turha.. mutta olkoot siis muille ainakin tiedoksi. :(

Yhteistyössä