Isäkuukausi ja tuet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

-vierailija

Vieras
Nyt tulee hankalia kysymyksiä...:D Elikkäs miten tämä juttu nyt menee. Mulla loppuu äitiysloma 4.2 ja isä jää isäkuukaudelle sen 36 päivää heti 5.2 alkaen. Mitä tukia minä menetän?? Sen kahden viikon äitiysrahanko?? Ja sitten kun isä jää isäkuukaudelle,minä menen osa-aika töihin saadaanko me kodinhoidontukea?? Minä tienaan varmaan jotain 700e siis osa-aikaisissa töissä.

Siis sä tietenkin ilmoitat töihin ottavasi äitiys- ja vanhempainvapaata vain siihen päivään asti, johon aiot olla pois. Eli et ilmota työnantajalle siihen vanhempainrahakauden loppuun asti vaan siitä miinus sen kaks viikkoo.

OLEN jo ilmoittanut työnantajalle silloin kun jäin äippälomalle että äippäloma loppuu 4.2. Mutta voinko muuttaa sitä niin että tulenki töihin jo 2vkoa ennen tuota 4.2? Onko työnantajalla velvollisuus ottaa minut töihin jos haluan tulla?

Jos oot ilmottanut 4.2. asti ja työnantaja on jo ehtinyt vaikka hankkia sulle sijaisen, jolle on tehty sopimus siihen 4.2. asti, niin eihän niiden mikään velvollisuus oo suostua sua töihin ottamaan samaan aikaan kun sielä on jo sijainen sua varten. Eli olis pitänyt miettiä se isäkuukausi etukäteen ja ilmottaa oikea päivä suoraan työnantajalle.

Mun työnantajani oli joustava ja antoi mun muutella noita päiviä edestakas useampaankin kertaan, kun miehen työtilanne muuttuili ja arvottiin sen takia, että pidetäänkö vaiko eikö meillä sitä isäkuukautta. Mutta se oli siis ihan työnantajan oma valinta olla joustava.

Sun pitää kysyä töistä. Usein on niin, että lomaa saa jatkaa 2 kertaa, mitta jos sijainen onko palkattu ilmoittamaasi päivään ei välttämättä voi aikaistaa.

Onko sulla pitämättömiä lomia? Ne voisit varmaan sopia, että pidät tuolloin.

Yhteistyössä