isänpäivänä sitten itketään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :'(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ööhh... kyllä me mun lapsuudessa käytiin äitien/isänpäivänä myös isovanhempien luona ja enkä näe siinä mitään väärää.

Ei siihen ole mitään lakia miten juhlapäivät vietään - kukin perhe omalla tavallaan, kuului siihen sitten oma perhe, lapsuudenperhe, ystävät tms.

Siis kyllä meillä käydään ilman muuta ukkejakin moikkaamassa. Ne on meidän isiä. Miehellä ensimmäinen isänpäivä, mutta ei me nyt ajateltu ihan kotosalla olla. Poika nousee kuudelta ja iltapäivällä käydään ukkeilemassa, joten ihan jää kyllä perheaikaakin.

täh,koska teillä sitten katkaistaan napanuora? kyllähän ne omat isät yms. on olemassa vuoden jokaisena päivänä, että ehtiihän niitä näkemään vaikka kuinka paljon. ja jos kuitenkin on yli 20vuotta isänsä kanssa isänpäivän viettänyt niin eikö se riitä? koska se vietetään oman perheen kanssa? mä lopetin isän/äitien päivän vieton vanhempieni kanssa kun oma lapsi syntyi. muistan kyllä molempia :)

Isänpäivän aikana jokainen muistaa omaa isäänsä vuorollaan niin kauan kuin tätä on elossa. Eli aamulla lapsenne muistaa isäänne, iltapäivällä käytte miehenne isän luona ja vaikka illalla menette sinun isäsi luokse.

aiempia peesaan. Kaikella ystävällisyydellä, olet ehkä pahoittanut mielesi "turhaan", vaikka sinulla on toki tunteisiisi oikeus. Eikö tuo liene yleinen käytäntö. Meillä aamulla huomioidaan yhteisen lapsemme isää ja isompien lasten isäpuolta. Sitten käymme porukalla huomioimassa minun isääni ja ehkä miehen isän haudalla. Sitten isommat lapset menevät isänsä luo viemisten kera ja mieheni ja minun isäni + perhe menemme yhdessä ravintolaan juhlalounaalle. Todennäköisesti vielä mieheni isot lapsetkin tulevat poikkeamaan tai ainakin soittelevat :).

Meillä mies lähtee isänpv. aamuna töihin klo: 4. Palaa töistä siinä 15-16 välillä Ja sitten meidän koko perhe lähtee viettämään isänpäivää mun vanhemmille , jossa äitini tehnyt ruuat yms. Ei musta mitenkään kauheeta;)

Minun lapsille on myös tärkeää käydä moikkaamassa myös pappoja ja viedä kortit myös heille.Minulle ja miehelle on tärkeää käydä omien isiemme luona.Minä miellän isänpäivän perhejuhlaksi jossa on isät ja lapset sukupolvittain mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja :'(:
täh,koska teillä sitten katkaistaan napanuora? kyllähän ne omat isät yms. on olemassa vuoden jokaisena päivänä, että ehtiihän niitä näkemään vaikka kuinka paljon. ja jos kuitenkin on yli 20vuotta isänsä kanssa isänpäivän viettänyt niin eikö se riitä? koska se vietetään oman perheen kanssa? mä lopetin isän/äitien päivän vieton vanhempieni kanssa kun oma lapsi syntyi. muistan kyllä molempia :)

apua! :o :laugh:
napanuora kiinni isässä isänpäivä-kahvittelun takia..

minustakin kuulostaa ihan oudolta. kuuluuhan kait isovanhemmatkin edelleen perheeseen? Ja ovat kait edelleen isiä ja äitejä omille lapsilleen? Miksi tehä miehellesi tärkeästä asiasta noin hankala. Ei siinä kyllä varmaan kohta miehelläsikään ole minkäänsortin isänpäivätunnelmaa, jos alat kiukutella moisesta.

No kuule sitä voi käydä kahtomassa vanhempiaan ihan ilman sitä napanuoraakin :laugh: Voi herra jestas taas näit mielipiteitä :kieh:

Ap ajattelet kuten oma mieheni.
Hän kanssa aina sanoo, että oli mika juhla tahansa niin se ollaan vain oman perheen kesken.

Itse en tätä ymmärrä.
Tietenkin minä haluan onnitella omaa isiäni ja mieheni isä toivoo tietenkin poikansa tulevan isänpäiväkahville.

Olemme ratkaisseet tämän ongelman siten, että isänpäiväaamuna lapsi antaa isille lahjan ja sitten syödään kolmestaan aamupala ja kakkua.
Sitten lapsi menee puoliltapäivin päikkäreille ja herää ennen kahta. Olemme sitten kutsuneet molempien vanhemmat meille kahville ja lapsi antaa papoille lahjat ja sitten taas syödään kakkua.
He ovat muutaman tunnin ja loppuilta vietetään taas kolmestaan.

Öööh, mulla meni vähän ohitte, miksi ihmeessä siellä ukin/papan luonakin ei voi käyä isänpäivänä?minä olisin mielissään jos päästäs miehen isän luona käymään isänpäivänä, on vaan niin monta sataa kilsaa välissä ettei pystytä lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

apua! :o :laugh:
napanuora kiinni isässä isänpäivä-kahvittelun takia..

Miten se lapsen syntymä/napanuoran katkaiseminen vaikuttaa siihen, ettei voi käydä isän/äitienpäivänä omien vanhempien luona?

Alussa ollaan riippuvaisia vanhemmista, sitten katkaistaan napanuora ja pidetään etäisyyttä. Lopuksi aletaan elämään tasaveroisina kunnes ihan lopussa lapset alkavat huolehtimaan vanhemmistaan.. Te taidatte olla tuossa toisessa vaiheessa.

kolmen isälle: ei mulla ole tarvetta mennä isälleni oon viettänyt siellä 21 isänpäivää, tämän haluaisin viettää oman perheen kanssa, miehestä en tiedä.

ja muistan toki isääni, mutta ei mun tartte olla kakun ja kahvejen kanssa aamulla isäni vieressä niinkuin lapsena oltiin, soitto riittää

Musta tällä ei ole mitään tekemistä napanuoran katkaisun kanssa :whistle:
Meillä ei ainakaan ole mitään "aikarajaa" milloin ukkia ja pappaa ei enää käydä isänpäivän tervehtimässä. Eihän siihen montaa tuntia tuhraudu jos kaffella käytte.
No, kukin tavallaan, mutta varmaan kaikista isistä on mukavaa tulla muistetuksi isänpäivänä, myös miehesi ja sinunkin isäsi :ashamed:

Ei kai sillä mitään tekemistä oo minkään napanuoran kanssa. Kyllä musta isänpäivänä/äitien päivänä kuuluu käydä isien ja äitien luona, jos mahdollista. Musta se vaan osoittaa kunnioitusta (olikohan oikea sana, parempaa en keksi) heitä kohtaan.

Ihan kun sua vaan nyppis jotenkin tuo miehen kotona käyminen tai isä jotenkin, ettei tää liitykään isänpäivään.

En jaksa lukea ketjua mutta... Lakkaako isä olemasta isä kun oma poika tulee isäksi? Eikö isä olekaan isoISÄ lapsenlapselleen, näin siis myös isänpäivän arvoinen?

Yhteistyössä